elbi Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Mam problem z uzyskaniem ładnego materiału biurka. Wiem, że w necie jest mnóstwo tekstur drewna, ale nic mi nie pasuje. Cały czas wychodzą mi gnioty w stylu tego, co jest w załączniku :(
piotrek Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Nałóż odpowiednie mapowanie - posłuży to odpowiedniemu rozmieszczeniu tekstury na obiekcie.
elbi Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 To jest max7+mental ray. Właśnie próbowałem używać modyfikatora UVW Map na mnóstwo kombinacji i nic mi nie wychodzi. Jakie jest właśnie to odpowiednie mapowanie?
tweety Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 moment. ty chcesz dobry materiał drewna czy dobrze zmapowaną texture na obiekcie? jeśli chodzi ci o uzyskanie takiego materiału drewna: i używasz MentalRaya to zapraszam do przeczytania mojego tutoriala nt: materiału DGS: http://www.max3d.pl/tut.php?id=285 gdzie materiał odbija Envirnoment (jeśli oczywiście umiejętnie rozmieścisz obiekty, które mogły by się odbić w tym materiale). jeśli chodzi ci zaś o mapowanie to zwykłe mapowanie BOX powinno wystarczyć, chyba, ż eplanujesz jakieś kosmiczne detale. Pozdrawiam
elbi Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzięki za odpowiedzi i linka do tutka. Już coś mi lepiej idzie, ale dalej to nie wygląda :/ Jakieś rady? Chyba jeszcze za bardzo błyszczy i za dużo ziarna. Może też w photoshopie zmiejszyć kontrast tej teksturki?
tweety Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 jak pisałem: podstawą dobrego materiału są jego dobre odbicia: wyobraź soie, że stawiasz biurko w zupełnie białym środowisku: taki biały pokój z jednolitym matowym światłem z każdej strony. jest tak idealnie, że nawet nie rzuca ono najmniejszego cienia. i tutaj połyskliwe biurko staje się biurkiem matowym: materiał odbija równomiernie biały z każdej strony. jeśli chcesz, żeby materiał plastycznie ożył, pozwól żeby się w nim coś odbijało. najlepiej róznokolorowego, bo wtedy zobaczysz jak reaguje taki materiał na różne kolory i zastosowane światło. btw: również kolor i intensywność świateł załeżą od tego czy dany materiał będzie wyglądał dobrze czy źle. jesli chciałeś uzyskać światło słoneczne wpadające przez okno to ci nie wyszło. definitywnie za żólte jest to światło. poza tym są zbyt ostre cienie. rozmyj je trochę. zwiększ też Shine bo teraz jest za mały. laminat taki na jakim teraz mam klawiature o wiele intensywniej odbija światło. no chyba, że to niepolakierowana sosna albo jakies inne matowe drewno. polecam najpierw poćwiczyć zachowanie się materiału w zależności od świateł i koloru otoczenia. ćwicz na małych obiektach (sphera jest ok, box jest ok) bo to znacznie skraca czas oczekiwania na rendering. Pozdrawiam
elbi Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzięki wielkie za rady. Faktycznie najpierw poćwiczę na małych obiektach. Na razie zostawiam biurko tak jak jest, wymodeluję parę rzeczy, postawię na nim i porozwieszam na ścianach i dopiero potem się pobawię renderingiem. (btw-jak najwygodniej myszkę wymodelować? :) ) Pozdro.
piotrek Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Załatw sobie jakiś wygodny fotel i dobry monitor :). Myszkę modelujesz tak jak inne rzeczy - z boxa jeżeli chcesz poly, lub z curve'a jeśli chcesz przy użyciu krzywych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się