Jump to content
fotoas

Generalnie - Jak przyspieszac render w maxwell

Recommended Posts

Hej,

 

interesuje mnie jakie elementy spowalniaja, zapychaja czas renderingu w maxwellu, a scislej rzecz ujmujac jak najszybciej pozbyc sie ziarna, bo to chyba to pojecie pasuje nam do Maxwella najbardziej.

Generalnie chyba uzycie materialow mxm zamiast maxowych jzu daje krok,

ale co wiecej ? .. wlasnie zrobilem skok na maxwella( to juz moj czwarty skok) poprzez brazila, , mentala, vray i zdaje sie ze zostane w maxwellu. Studio jest bardzo przyjemne tylko oporne w opanowaniu . No ale powracajac do tematu, tu szczegolnie Hindus moze sie czyms pochwalic bo wymiata sliczne rendery w super czasie.

 

pozdroweczka

fotoas

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotoas dobrze skoczyles i nie przeskakuj juz nigdzie indziej :) A co do tematu

jak przyspieszyc to raczej odbija sie na sprzecie na jakim pracuejsz, czym mocniejszy tym szybciej lub czym wiecej kompow ;) Ja tam pracuje na jednym kompie Athlon 3.0 i nie narzekam chodz przyznam ze trzeba wiecej ramu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co pamietam i o ile dalej tak jest to:

 

1. geometria emmiterów (czyli ilość face`ów obiektu emmitera)

2. szkło maxwellowskie

 

dalej oddaje hindusowi ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

-szklo AGS jest swego rodzaju fejkiem w maxwellu, warto sie temu przyjzec blizej, zamiast komponowac wypasione szklo z coatingiem i czyms tam jeszcze.

-zdaje sie ze maxwell lubi HT bardziej niz dual core, z tego co widzialem na speedtest, chyba ze cos zle zrozumialem.

-.... moze warto ... hmm..co jeszcze..

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Poźno ale dopisze swoje spostrzeżenia.

 

Czyli tak jak zostało już napisane przez Marcina

 

1. geometria emmiterów (czyli ilość face`ów obiektu emmitera)

2. szkło maxwellowskie

3. biały kolor diffuse

4. ilośc shaderów w scenie

5. ilośc poly danego modelu

6. łączenie różnych źródeł świateł

7. używaj tekstur

8. zakamarki ;)

 

Ad1 - im mniej poly na emiterze tym lepiej - najlepiej załatwiać za pomocą plane'ów

 

Ad2 - jak już coś to szkło z mxm jest szybsze niż to z poprzedniej wersji - ogólnie używaj mxm - moge ci podesłac jakies moje shadery jak byś chciał a nie miał czasu na zabawy. Szybsze ale nadal wymaga dużo czasu - rzeczywiście AGS to ściema.

 

Ad3 - nigdy jak już dajesz biały kolor to nie dawaj w pełni 255 - najlepiej cos koło 240 240 240 - albo coś takiego - raz że wychodzi na 255 przepalone i cieżko potem kontrolowac kontrast, dwa że własnie na białym mocniej widać ten noise - a tak jak dasz prawie biały to potem i tak rezultat będzie taki sam a szybciej przeliczy.

 

Ad4 - im mniej tym lepiej i zdecydowanie szybciej - chodzi tutaj o rodzaje a nie ilosc. Staraj być oszczędny - nie zawsze warto na śruby w stole dawać chrom ;) nie muisz miec 30 shaderów - załatw to za pomocą 15.

 

Ad5 - tak samo jak wyżej - większe modele np koło mln poly wymagają więcej czasu.

 

Ad6 - jak oświetlasz wizke emiterami to używaj tylko emiterów - nie łącz np skydome'a z emiterami jesli chcesz szybciej i czyściej - albo emitery albo sky + sun itp. Tak samo dodawanie do hdrii emiterów mija się z celem.

 

Ad7 - używaj tekstur - o wiele szybciej maxwell potrafi je oczyscic z noisu niż shadery.

 

Ad8 - bardzo ważne - unikaj cieni - w ciemnych zakamarkach noise jest liczony strasznie długo.

 

Ad9 - co chyba najważniejsze - poprawiaj noise w programach typu photoshop itp - ja używam 'neat image'

 

logo-Neat.jpg

 

Pobierz : http://www.neatimage.net/files/NeatSetup.exe

 

Jak popatrze na forum to jest dużo fajnych renderów tutaj ale nikomu nie chce sie poczyscic renderków - wystarczyło by tylko posiedziec 10 min w photoshopie i gotowe - lepsze to niż renderowanie jeszcze godzine dłuzej.

 

Aha - zawsze jakims rozwiązaniem jest skalowanie rendera koncowego i wyłączenie podglądu - renderujesz np 1300x1300, wyłączasz w trakcie podglad bo strasznie obciąza kompa. Dajesz na finishu neat image, a potem skalujesz obrazek do np 1100 x 1100 ale bez przesady. Na koniec nawet jak dodasz sharpa to noise będze mało widoczny.

 

Tyle moich porad - mam nadzieje że ci pomogą ;)

 

ps tak HT rulezz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hindus, dzieki za pomoc.. kilka rad weszlo mi do lba, ale kilka jest po proatu uniwersalnych. Niestety zaczalem robic wiekszy projekt, gdzie jest trawa, drzewa i cienie.. hehe.. i wnieskonczonosc mi to liczy. Juz 7 godzine i SL dopiero 14. Zdaje sie ze przyspieszyc render moga tylko panowie z nextlimit, robiac nowsza wersje, szybsza. Nadal wyciagam 3-4 x wieksza predkosc w mental ray, gdzie jest przeciez to samo QMC :)

 

pozdrawiam

fotoas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racja - wraz z nadejściem v1.1 masz mase nowych możliwości - przy użyciu HD możesz uzyskać naprawde czyste rendery używając do tego wolnego miejsca na dysku twardym - sam dokupiłem 60gb i naprawde jest genialnie, wiele userów zaczęło biadolić że są one teraz zbyt czyste - skalowanie highresów daje naprawde duży przyrost mocy, ponadto szkło jest przeliczane o wiele szybciej - wraz z kolejnymi odsłonami ma byćjeszcze lepiej - nic tylko sie uczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy