Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam problem...

no..

problem dotyczy maxa4:

Potrzebuje obrócić obiekt ale tylko w jednej płaszczyźnie:

to znaczy: używając opcji „select and rotate” gdy obracam obiekt w poziomie poligony tego obiektu przesuwają się w płaszczyznach x i y (przyjmuję). Natomiast mi chodzi o to aby w czasie obrotu poligony zmieniały swoje położenie tylko w płaszczyźnie x.... (lub y...)

Mniej więcej tak...

Nie wiem czy jasno to zobrazowałem...

Ale może ktoś wie o co mi chodzi... : )

 

Za ewentualne wskazuwki z góry dzęki!

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmmm.... mozesz sprobowac skalowac non-uniform w jednej osi, ale nie wiem jak to bedzie wygladalo.

 

AFAIK z obrotem nic nie poradzisz.

Napisano

Tak kombinuje o co ci chodzi? Płaszczyzna nie może być \"X\", tylko \"XY\", \"XZ\", lub \"YZ\". \"X\" to jest oś. Może to coś pomoże i przy kolejnych wyjaśnieniach uda się odpowiedzieć.

Napisano

Jemu chyba chodzi o cos takiego jak Skew w Photoshopie. Nie chce obracac, tylko pochylic.

Napisano
  • Autor

ok. (rysunki to nie dziś..... )

co do pochylenia: – to już jest jakaś myśl...

nie dokońca to działa tak jak bym chciał ale podobnie...

 

sorki za nieścisłości...

już podaje inną wersje zagadnienia...

tylko może trochę inaczej....:

 

jest obiekt

są dwa okna: left i front

jestem w oknie left; jeśli ten obiekt zacznę obracać w tym oknie (w poziomie) za pomocą narzędzia select and rotate widze że vertexy tego obiektu przesuwają się w oknie left i front.. (nie mają innego wyboru..)

a ja potrzebuje żeby przesunęły się tylo w oknie left ( by w oknie front nie zmieniły swojego położenia

no nie wiem...

lepiej to uchwyciłem?...

...

 

można to zrobić tak:

jest obiektX...

skopiować go; kopiję obrucić w oknie left (tak jak potrzebuje); przejść do okna front i poprzesówać wszystkie vertexy kopiji na te miejsca w których były przed obrotem... żaby wiedzieć w które miejsca trzeba popszesówać poligony w oknie front – do tego posłuży mi obiektX...

....

przesówanie 1000 poligonów zajmnie mi ok. godziny..

tylko jak się okarze że jeszcze musze troche znowu obrucić to znowu godzinka....

troche to niewygodne... i wogule..

hehe..

 

jakby ktoś widział poostrzą drogę... to chętnie skorzystam...

może jakiś skrypt?

specjalnie ukryta funkcja?...

też mi się jakoś nie wydaje... : )

ale nie wiem...

Napisano

Czyli jednak nonuniform scale lub scew. Obrót to zmiana dwóch współrzędnych, ty chcesz zmienić tylko jedną. Chyba, że rozwiązanie jest znacznie trudniejsze. Opiszmy to w taki sposób. Ciało miekkie (nonrigid) obraca się napotykając po drodze ścianę która go ogranicza. Przez co nie może przekorczyć granicznego wymiaru V. Ale wtedy trzeba by się pobawić albo maxscriptem, albo Reactorem,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności