Gość 100lec Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 Witam, problem banalny ale jakos nie moge sie doszukac, a mianowicie gdzie zmienia sie uklady wspolrzednych? Mam max'a 8. Jestem poczatkujacy wiec prosze sie nie dziwic :) Pozdrawiam
NV Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 Witam ja także jestem początkujący , zastanawiam się tylko o jaką zmiane układu ci chodzi ?? szczerze mówiąc to pierwszy raz słyszę. wiem że morzesz sobie pozmieniac widoki opcje co ma być wyświetlane czy ma być włączona perspektywa odległości itp. Objaśnij dokładniej być morze pomoge......
MaGuu Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 Jeśli chodzi Ci o to: "Trzymasz" sobie obiekt a mozesz go przesuwac tylko w osi X a chciałbys przesuwac w Y ale bez puszczania go, to klikasz F5, F6, F7, F8 - nigdy nie wiem który za którą oś odpowiada :P A jeśli chodzi Ci o to aby np "środek cięzkosci" wynieśc np w inny punkt obiektu niz to jest standardowo, to : Hirarchy > Pivot> Affect Pivot Only no i sobie juz ustawiasz te osie współrzędnych W sumie nie wiem czy o to Ci chodzi :]
hcpiter Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 Polecam Help max`a ale dokładnie chodzi ci o move ? czy co ? bo układ wspołrzednych to jest na kazdym dolnym rogu okna maxa :)
Gość 100lec Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 chodzi mi o zmiane ukladu wspolrzednych, wzgeldem ktorego bede dokonywac wszystkich transformacji, tzn. jak mam zmienic, zebym np. obracal obiektem wzgledem jego lokalnego ukladu wspolrzednych a nie globalnego. Mam nadzieje ze teraz mowie troche jasniej ;) jak dalej nie wiadomo o co chodzi to postaram sie inaczej pozdrawiam
MaGuu Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 ech fakt, teraz to tylko help Ci pomoze :] http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22605
vv3k70r Napisano 19 Czerwiec 2006 Napisano 19 Czerwiec 2006 u gory masz rozwijana liste tam jest view/world/gimbal/local/parent i inen cudenka