elmozaur Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Przegladajac dziesiatki tutoriali o tworzeniu modeli/scen w MAXie naszlo mnie takie pytanie: Czy tonie jest utrudnianie sobie sprawy kiedy najpierw tworzy sie hiPoly model a dopiero potem sie go texturuje ? Jakie sa wasze doswiadczenia w tym temacie ? Czy zawsze najpierw robicie kompletny model HI a dopiero potem go texturujecie ? pozdrawiam Grzechu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liber Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Mi się wydaje, że to ma sens ponieważ texturując wpierw model lowpoly nie uwzględnimy szczegułów przy tworzeniu textury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 jak do gry jakiejś, to ja nie wiem, jak do stila, to hipoly lepiej się nadaje do teksturowania, raz że jak zrobisz low poly, unwrapujesz, i potem dodasz poligonów, to ci się może unwrap poknocić, albo tekstura która przedtem pasowała może się rozciągnąć, dwa to jak zrobisz jakiś detal, na przykład ucho na głowie, to warto przy teksturowaniu uwzględnić gdzie jets to ucho, zamiast teksturować jakieś low poly jajo, a trzy to ja tak robie prawie zawsze (najpierw hipoly, potem tekstura), a w tych kilku przypadkach kiedy robiłam na odwrót to zawsze kończyło się na tym że musiałam teksturować drugi raz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vv3k70r Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 roznie rozni robia, czasem mozna od razu zrobic low (praktyka i potrzeba, szczegolnei przy banalnych modelach o sztywnej mechanice), ale najlepiej to zaczac od hipoly ( i si enei ograniczac) a pozniej poucinac co neipotrzebne i pomalowac, a wtedy dopiero oblozyc go modelem, spalic normala, i sprawdzic jak bardzo sie rozlazlo z low Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmozaur Posted June 29, 2006 Author Share Posted June 29, 2006 pytanie naszlo mnie po zapoznaniu sie z tutorialem tworzenia czolu. Model byl tak rozbudowany ze osobiscie trudno mi byloby rozkladac gotowy model by go potem texturowac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now