Jump to content

teoria texturowania.


Recommended Posts

Przegladajac dziesiatki tutoriali o tworzeniu modeli/scen w MAXie naszlo mnie takie pytanie:

Czy tonie jest utrudnianie sobie sprawy kiedy najpierw tworzy sie hiPoly model a dopiero potem sie go texturuje ?

Jakie sa wasze doswiadczenia w tym temacie ?

Czy zawsze najpierw robicie kompletny model HI a dopiero potem go texturujecie ?

 

pozdrawiam

Grzechu

Link to comment
Share on other sites

jak do gry jakiejś, to ja nie wiem,

 

jak do stila, to hipoly lepiej się nadaje do teksturowania,

raz że jak zrobisz low poly, unwrapujesz, i potem dodasz poligonów, to ci się może unwrap poknocić, albo tekstura która przedtem pasowała może się rozciągnąć,

dwa to jak zrobisz jakiś detal, na przykład ucho na głowie, to warto przy teksturowaniu uwzględnić gdzie jets to ucho, zamiast teksturować jakieś low poly jajo,

a trzy to ja tak robie prawie zawsze (najpierw hipoly, potem tekstura), a w tych kilku przypadkach kiedy robiłam na odwrót to zawsze kończyło się na tym że musiałam teksturować drugi raz.

Link to comment
Share on other sites

roznie rozni robia, czasem mozna od razu zrobic low (praktyka i potrzeba, szczegolnei przy banalnych modelach o sztywnej mechanice),

 

ale najlepiej to zaczac od hipoly ( i si enei ograniczac) a pozniej poucinac co neipotrzebne i pomalowac, a wtedy dopiero oblozyc go modelem, spalic normala, i sprawdzic jak bardzo sie rozlazlo z low

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy