Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam budynek zrobiony w archicadzie. Zapisuje go jako 3ds i otwieram w maxie gdy probuje renderowac go pod vrayem pojawiaja sie dziwne ciemne plamy i wyskakuje komuniktat 'scene bounding box is too large possible raycast errors'. Wie ktos jak temu zaradzic? (gdy na probe renderowalem w maxwellu zadnych plam ani plebow nie bylo). Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Po prostu zaznacz całą scene i zeskaluj aby była mniejsza. Ustaw od nowa kamerki, i renderuj.

Prawdopodobnie max albo cad źle zaadoptował jednostki(często się tak dzieje jeżeli zmieniasz z cali na metry)

Napisano

proponuje jednak export do dwg.

 

archicad jak i wiele innych programow cadowskich poprostu nie umie zapisywac modeli w 3d ;] kaszanią sie siatki (podwojne scianki, czego vray nie lubi)

 

w dwg masz w sumie o tyle lepiej ze mozesz importowac w skali i jeszcze raz caly model zweldować przy imporcie

Napisano

Witam

 

Marcin: "archicad jak i wiele innych programow cadowskich poprostu nie umie zapisywac modeli w 3d ;] kaszanią sie siatki (podwojne scianki, czego vray nie lubi)"

 

Hej Marcinie nie masz racji. to czy model sie kaszani czy tez nie to zalezy tylko i wyłącznie od modelera. Cfaniak ma po prostu źle zrobiony model i zapisanie go do dwg nic nie pomoze ( oczywiscie jesli bedzie renderowal w vray-u, ktory jest wyczólony na najdrobniejsze błędy ).

 

do Cfaniaka:

Archicad doskonale sobie radzi z maxem. Model zapisujesz do 3ds, z opcją "material", ustalasz jednostki i wszystko gra. masz idealny model 1:1 gotowy do vray-a. Podstawowa zasada jest niezmienna - niewazne co modelujesz masz to zrobić porządnie. Vray natychmiast zweryfikuje wszystkie błędy.

Napisano

moge cie zapewnic ze robie porzadnie, jak zapewne wiesz archicad ma poza tym przyciaganie do punktów więc tylko osoba starsznie odporna na komputery miałaby z tym problemy z dokładnością, niemniej jednak dziekuje za uwagi. pozdrawiam.

Napisano

Nie miałem zamiaru Cie urazić, jesli tak to przepraszam.

 

Kiedyś mialem problem z siaktami, które nagminnie były uszkadzane przy imporcie do maxa - niezależnie od formatu zapisania. W konsekwencji vray tez zle je odczytywal i renderowal z bledami. Rozwiązanie bylo bardzo proste. Podczas modelowania i zapisywania, sam model musi byc umieszczony blisko zera bezwzględnego czyli wsp. 0,0,0. Znaczne oddalenie od początku ukladu wsp. czesto powoduje bugi. - może sie przyda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności