Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam budynek zrobiony w archicadzie. Zapisuje go jako 3ds i otwieram w maxie gdy probuje renderowac go pod vrayem pojawiaja sie dziwne ciemne plamy i wyskakuje komuniktat 'scene bounding box is too large possible raycast errors'. Wie ktos jak temu zaradzic? (gdy na probe renderowalem w maxwellu zadnych plam ani plebow nie bylo). Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po prostu zaznacz całą scene i zeskaluj aby była mniejsza. Ustaw od nowa kamerki, i renderuj.

Prawdopodobnie max albo cad źle zaadoptował jednostki(często się tak dzieje jeżeli zmieniasz z cali na metry)

Napisano

proponuje jednak export do dwg.

 

archicad jak i wiele innych programow cadowskich poprostu nie umie zapisywac modeli w 3d ;] kaszanią sie siatki (podwojne scianki, czego vray nie lubi)

 

w dwg masz w sumie o tyle lepiej ze mozesz importowac w skali i jeszcze raz caly model zweldować przy imporcie

Napisano

Witam

 

Marcin: "archicad jak i wiele innych programow cadowskich poprostu nie umie zapisywac modeli w 3d ;] kaszanią sie siatki (podwojne scianki, czego vray nie lubi)"

 

Hej Marcinie nie masz racji. to czy model sie kaszani czy tez nie to zalezy tylko i wyłącznie od modelera. Cfaniak ma po prostu źle zrobiony model i zapisanie go do dwg nic nie pomoze ( oczywiscie jesli bedzie renderowal w vray-u, ktory jest wyczólony na najdrobniejsze błędy ).

 

do Cfaniaka:

Archicad doskonale sobie radzi z maxem. Model zapisujesz do 3ds, z opcją "material", ustalasz jednostki i wszystko gra. masz idealny model 1:1 gotowy do vray-a. Podstawowa zasada jest niezmienna - niewazne co modelujesz masz to zrobić porządnie. Vray natychmiast zweryfikuje wszystkie błędy.

Napisano
  • Autor

moge cie zapewnic ze robie porzadnie, jak zapewne wiesz archicad ma poza tym przyciaganie do punktów więc tylko osoba starsznie odporna na komputery miałaby z tym problemy z dokładnością, niemniej jednak dziekuje za uwagi. pozdrawiam.

Napisano

Nie miałem zamiaru Cie urazić, jesli tak to przepraszam.

 

Kiedyś mialem problem z siaktami, które nagminnie były uszkadzane przy imporcie do maxa - niezależnie od formatu zapisania. W konsekwencji vray tez zle je odczytywal i renderowal z bledami. Rozwiązanie bylo bardzo proste. Podczas modelowania i zapisywania, sam model musi byc umieszczony blisko zera bezwzględnego czyli wsp. 0,0,0. Znaczne oddalenie od początku ukladu wsp. czesto powoduje bugi. - może sie przyda.

Napisano
  • Autor

No co ty nie uraziles mnie. No z tymi wsp. to różnie bywało na przyszłość skorzystam. Dzieki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności