Napisano 28 Czerwiec 200618 l Mam budynek zrobiony w archicadzie. Zapisuje go jako 3ds i otwieram w maxie gdy probuje renderowac go pod vrayem pojawiaja sie dziwne ciemne plamy i wyskakuje komuniktat 'scene bounding box is too large possible raycast errors'. Wie ktos jak temu zaradzic? (gdy na probe renderowalem w maxwellu zadnych plam ani plebow nie bylo). Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam.
Napisano 28 Czerwiec 200618 l Po prostu zaznacz całą scene i zeskaluj aby była mniejsza. Ustaw od nowa kamerki, i renderuj. Prawdopodobnie max albo cad źle zaadoptował jednostki(często się tak dzieje jeżeli zmieniasz z cali na metry)
Napisano 28 Czerwiec 200618 l proponuje jednak export do dwg. archicad jak i wiele innych programow cadowskich poprostu nie umie zapisywac modeli w 3d ;] kaszanią sie siatki (podwojne scianki, czego vray nie lubi) w dwg masz w sumie o tyle lepiej ze mozesz importowac w skali i jeszcze raz caly model zweldować przy imporcie
Napisano 19 Lipiec 200618 l Witam Marcin: "archicad jak i wiele innych programow cadowskich poprostu nie umie zapisywac modeli w 3d ;] kaszanią sie siatki (podwojne scianki, czego vray nie lubi)" Hej Marcinie nie masz racji. to czy model sie kaszani czy tez nie to zalezy tylko i wyłącznie od modelera. Cfaniak ma po prostu źle zrobiony model i zapisanie go do dwg nic nie pomoze ( oczywiscie jesli bedzie renderowal w vray-u, ktory jest wyczólony na najdrobniejsze błędy ). do Cfaniaka: Archicad doskonale sobie radzi z maxem. Model zapisujesz do 3ds, z opcją "material", ustalasz jednostki i wszystko gra. masz idealny model 1:1 gotowy do vray-a. Podstawowa zasada jest niezmienna - niewazne co modelujesz masz to zrobić porządnie. Vray natychmiast zweryfikuje wszystkie błędy.
Napisano 19 Lipiec 200618 l Autor moge cie zapewnic ze robie porzadnie, jak zapewne wiesz archicad ma poza tym przyciaganie do punktów więc tylko osoba starsznie odporna na komputery miałaby z tym problemy z dokładnością, niemniej jednak dziekuje za uwagi. pozdrawiam.
Napisano 19 Lipiec 200618 l Nie miałem zamiaru Cie urazić, jesli tak to przepraszam. Kiedyś mialem problem z siaktami, które nagminnie były uszkadzane przy imporcie do maxa - niezależnie od formatu zapisania. W konsekwencji vray tez zle je odczytywal i renderowal z bledami. Rozwiązanie bylo bardzo proste. Podczas modelowania i zapisywania, sam model musi byc umieszczony blisko zera bezwzględnego czyli wsp. 0,0,0. Znaczne oddalenie od początku ukladu wsp. czesto powoduje bugi. - może sie przyda.
Napisano 20 Lipiec 200618 l Autor No co ty nie uraziles mnie. No z tymi wsp. to różnie bywało na przyszłość skorzystam. Dzieki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto