Jump to content

archicad i vray


cfaniak

Recommended Posts

Mam budynek zrobiony w archicadzie. Zapisuje go jako 3ds i otwieram w maxie gdy probuje renderowac go pod vrayem pojawiaja sie dziwne ciemne plamy i wyskakuje komuniktat 'scene bounding box is too large possible raycast errors'. Wie ktos jak temu zaradzic? (gdy na probe renderowalem w maxwellu zadnych plam ani plebow nie bylo). Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

proponuje jednak export do dwg.

 

archicad jak i wiele innych programow cadowskich poprostu nie umie zapisywac modeli w 3d ;] kaszanią sie siatki (podwojne scianki, czego vray nie lubi)

 

w dwg masz w sumie o tyle lepiej ze mozesz importowac w skali i jeszcze raz caly model zweldować przy imporcie

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Marcin: "archicad jak i wiele innych programow cadowskich poprostu nie umie zapisywac modeli w 3d ;] kaszanią sie siatki (podwojne scianki, czego vray nie lubi)"

 

Hej Marcinie nie masz racji. to czy model sie kaszani czy tez nie to zalezy tylko i wyłącznie od modelera. Cfaniak ma po prostu źle zrobiony model i zapisanie go do dwg nic nie pomoze ( oczywiscie jesli bedzie renderowal w vray-u, ktory jest wyczólony na najdrobniejsze błędy ).

 

do Cfaniaka:

Archicad doskonale sobie radzi z maxem. Model zapisujesz do 3ds, z opcją "material", ustalasz jednostki i wszystko gra. masz idealny model 1:1 gotowy do vray-a. Podstawowa zasada jest niezmienna - niewazne co modelujesz masz to zrobić porządnie. Vray natychmiast zweryfikuje wszystkie błędy.

Link to comment
Share on other sites

moge cie zapewnic ze robie porzadnie, jak zapewne wiesz archicad ma poza tym przyciaganie do punktów więc tylko osoba starsznie odporna na komputery miałaby z tym problemy z dokładnością, niemniej jednak dziekuje za uwagi. pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Nie miałem zamiaru Cie urazić, jesli tak to przepraszam.

 

Kiedyś mialem problem z siaktami, które nagminnie były uszkadzane przy imporcie do maxa - niezależnie od formatu zapisania. W konsekwencji vray tez zle je odczytywal i renderowal z bledami. Rozwiązanie bylo bardzo proste. Podczas modelowania i zapisywania, sam model musi byc umieszczony blisko zera bezwzględnego czyli wsp. 0,0,0. Znaczne oddalenie od początku ukladu wsp. czesto powoduje bugi. - może sie przyda.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy