elbi Napisano 29 Czerwiec 2006 Napisano 29 Czerwiec 2006 Na początku zaznaczam, że ja początkujący :) Właściwie z Maxem niby bawię się od paru miesięcy, ale robię to rzadko. Do rzeczy, max7+mental ray. Jestem nawet zadowolony z modelu, gorzej z renderem. Tylko w miarę podoba mi się materiał kubka. A ze światłem i cieniami to już w ogóle do ładu nie mogę dojść. Jest tam jedno światełko - area spot, pada ono z prawej strony, z góry (co zresztą widać po cieniach). Jakieś rady?
Gizmo74 Napisano 29 Czerwiec 2006 Napisano 29 Czerwiec 2006 Jakieś rady? ...zmień renderera na V- raya i zniknie 90% twoich kłopotów z światłem i cieniem - przynajmniej ja tak miałem. Według mnie Mental jest dobry, ale trudny. w V-rayu ustawiasz sobie po prostu czy chcesz mieć "low" , "medium" czy też "high" jakość i nie martwisz się o nic......chyba, że lubisz poexperymentować :)
elbi Napisano 29 Czerwiec 2006 Autor Napisano 29 Czerwiec 2006 Heh, thnx za radę, chyba skorzystam :) experymentować JUŻ nie lubię :P Odechciało mi się po tych walkach z mentalem.
elbi Napisano 10 Lipiec 2006 Autor Napisano 10 Lipiec 2006 Przesiadka na vraya = pierwsze starcie z vrayem = niezbyt realistyczny render :) Dwa najbardziej nurtujące mnie pytania: -jak zrobić żeby te cienie nie były takie mocne? Takie bardziej szare by się chyba przydały. -materiał biurka :/ Jak pod Vrayem otrzymać takie "mientkie" odbicia, coś jak to http://www.max3d.pl/tut.php?id=285 ? A tak w ogóle lepiej wygląda to czy to z mentala?
Master Kiełbaster Napisano 10 Lipiec 2006 Napisano 10 Lipiec 2006 ja mam kolejną radę: przesiądź się na maxwella :P
Ania Napisano 10 Lipiec 2006 Napisano 10 Lipiec 2006 nie, vray w porządku, zostań. cienie - ja zawszę podświetlam dodatkowym, lekkim światłem od tyłu, co prawda metoda prymitywna, ale daje ładne efekty, zwłaszcza że można wtedy przybarwić to światło na niebiesko. możesz też powiększyć multiplier przy primary bounces w GI ale nie rób aż takich jasnych jak w renderze z mentala, bo to aż nienaturalne. miękkie odbicia - glossy pod odbiciami w materiale, trzeba pomniejszyć. http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/material_params.htm czy blat naprawde ma taki kant pod górę? nie poniszczysz sobie rąk od tego?
elbi Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 Łaskawie sobie przypomniałem, że można coś porobić :) No to taki mini-update, żebym się zmobilizował troszkę do pracy i może poczytał rad. Bump na ścianie, ulepszony materiał biurka, oświetlenie, płytka i parę szczegółów. Kompletnie nie mam pomysłu na materiał monitora. Dzięki Aniu za rady.
tpiatek Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 hmm .. zbyt bardzo błyszczymy się w miejscu listew .. to zmiejsz glossiness w materiale. Nożyczki wyglądają dziwnie .. za duże mają oczka. W scenie chyba masz za jasno ale jeśli chodzi o całość nie jest źle :) Fajnie wyszło Ci opakowanie na płytke. Trzymam kciuki i pozdrawiam
c4rl0s Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 koniecznie popraw listwy wykonczeniowe przy biurku mianowicie one powinny byc równo z blatem bo tak to bys sobie ręce odrapał i listwy powyrywał no i one nie moga byc z plastiku bo ten materiał tak wyglada za bardzo sie wszystko w nim odbija:
tamb Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 U mnie listwy nie sa rowno z blatem, a biurko mam bardzo podobne:) Nie sa natomiast tak ostro zakonczone ale wygladzone, polecam to zmienic :)
elbi Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Napisano 20 Lipiec 2006 Raczej za jasno nie jest, biureczko jest przy oknie, a planowałem coś w rodzaju słonecznego południa :) Listwy faktycznie za ostre, już mi Ania zwróciła uwagę, ale zapomniałem o tym. Zaraz coś się z tym zrobi, tak samo jak z odbiciami na nich.
Gość bl0ndynek Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 nawet nawet ale nożyczki musisz poprawić
elbi Napisano 22 Lipiec 2006 Autor Napisano 22 Lipiec 2006 No i chyba zakańczam scenkę. Myślę, że jak na pierwszą poważniejszą scenę to nie jest źle. Nie wiem czy wrzucać do finished, może mnie tam zjadą :D Myszki na razie nie dam rady wymodelować, może kiedyś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się