Napisano 29 Czerwiec 200618 l Na początku zaznaczam, że ja początkujący :) Właściwie z Maxem niby bawię się od paru miesięcy, ale robię to rzadko. Do rzeczy, max7+mental ray. Jestem nawet zadowolony z modelu, gorzej z renderem. Tylko w miarę podoba mi się materiał kubka. A ze światłem i cieniami to już w ogóle do ładu nie mogę dojść. Jest tam jedno światełko - area spot, pada ono z prawej strony, z góry (co zresztą widać po cieniach). Jakieś rady?
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Jakieś rady? ...zmień renderera na V- raya i zniknie 90% twoich kłopotów z światłem i cieniem - przynajmniej ja tak miałem. Według mnie Mental jest dobry, ale trudny. w V-rayu ustawiasz sobie po prostu czy chcesz mieć "low" , "medium" czy też "high" jakość i nie martwisz się o nic......chyba, że lubisz poexperymentować :)
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Autor Heh, thnx za radę, chyba skorzystam :) experymentować JUŻ nie lubię :P Odechciało mi się po tych walkach z mentalem.
Napisano 10 Lipiec 200618 l Autor Przesiadka na vraya = pierwsze starcie z vrayem = niezbyt realistyczny render :) Dwa najbardziej nurtujące mnie pytania: -jak zrobić żeby te cienie nie były takie mocne? Takie bardziej szare by się chyba przydały. -materiał biurka :/ Jak pod Vrayem otrzymać takie "mientkie" odbicia, coś jak to http://www.max3d.pl/tut.php?id=285 ? A tak w ogóle lepiej wygląda to czy to z mentala?
Napisano 10 Lipiec 200618 l nie, vray w porządku, zostań. cienie - ja zawszę podświetlam dodatkowym, lekkim światłem od tyłu, co prawda metoda prymitywna, ale daje ładne efekty, zwłaszcza że można wtedy przybarwić to światło na niebiesko. możesz też powiększyć multiplier przy primary bounces w GI ale nie rób aż takich jasnych jak w renderze z mentala, bo to aż nienaturalne. miękkie odbicia - glossy pod odbiciami w materiale, trzeba pomniejszyć. http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/material_params.htm czy blat naprawde ma taki kant pod górę? nie poniszczysz sobie rąk od tego?
Napisano 20 Lipiec 200618 l Autor Łaskawie sobie przypomniałem, że można coś porobić :) No to taki mini-update, żebym się zmobilizował troszkę do pracy i może poczytał rad. Bump na ścianie, ulepszony materiał biurka, oświetlenie, płytka i parę szczegółów. Kompletnie nie mam pomysłu na materiał monitora. Dzięki Aniu za rady.
Napisano 20 Lipiec 200618 l hmm .. zbyt bardzo błyszczymy się w miejscu listew .. to zmiejsz glossiness w materiale. Nożyczki wyglądają dziwnie .. za duże mają oczka. W scenie chyba masz za jasno ale jeśli chodzi o całość nie jest źle :) Fajnie wyszło Ci opakowanie na płytke. Trzymam kciuki i pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200618 l koniecznie popraw listwy wykonczeniowe przy biurku mianowicie one powinny byc równo z blatem bo tak to bys sobie ręce odrapał i listwy powyrywał no i one nie moga byc z plastiku bo ten materiał tak wyglada za bardzo sie wszystko w nim odbija:
Napisano 20 Lipiec 200618 l U mnie listwy nie sa rowno z blatem, a biurko mam bardzo podobne:) Nie sa natomiast tak ostro zakonczone ale wygladzone, polecam to zmienic :)
Napisano 20 Lipiec 200618 l Autor Raczej za jasno nie jest, biureczko jest przy oknie, a planowałem coś w rodzaju słonecznego południa :) Listwy faktycznie za ostre, już mi Ania zwróciła uwagę, ale zapomniałem o tym. Zaraz coś się z tym zrobi, tak samo jak z odbiciami na nich.
Napisano 22 Lipiec 200618 l Autor No i chyba zakańczam scenkę. Myślę, że jak na pierwszą poważniejszą scenę to nie jest źle. Nie wiem czy wrzucać do finished, może mnie tam zjadą :D Myszki na razie nie dam rady wymodelować, może kiedyś.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto