Lato Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 Witam, Przeszukałem forum i znalazłem mnóstwo tematów o UVW Unwrap, ale nie dotarlem do tego, czego szukam... Chciałem zapytać jak powielic fragment tekstury, przy pomocy UVW Unwrap. Gdy tekstura jest pojedyncza to problemu nie ma, gdyz wystarczy rozciagnac maske pod funckja edit i tekstura na danym poligonie jest powtarzalna tak wiele razy ile chce... problem zaczyna sie kiedy tekstura jest zlozona - np caly domek (okna, drzwi, dach, cegly). W przypadku kiedy cegla jest na teksturze w srodku, nie umiem uzyskac efektu by byla ona powielana... moge conajwyzej rozciagnac ja na caly poligon... a ja potrzebuje nadac mu polecenie ile razy ma byc powtorzona w osi X i w osi Y... czy jest to mozliwe? czy jesli chce by tekstura byla powtarzalna musi byc ona samodzielna? Prosze o pomoc Pozdrawiam
piotrek Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 Jeśli dobrze rozumiem, to aby aby roziązać ten problem, przypisz danym faceom oddzielną teksturę (cegły) i zmapuj je osobno od pozostałej części obiektu.
Hynol Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 Albo stwórz osobny materiał na którym użyjesz opcji crop do wycięcia potrzebnego fragmentu tekstury. Ale to nie działa z low poly pod DX. Znaczy się w maxie jest ok, ale direct nie potrafi cropować tekstur.
Lato Napisano 4 Lipiec 2006 Autor Napisano 4 Lipiec 2006 a ja to wlasnie do gry pod directa robie... czyli, najlepiej dac oddzielna powtarzalna teksture i nie da sie uzyskac powtarzalnosci z poziomu modyfikatora Unwrap...
piotrek Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 Nie za bardzo wiem, jak sobie to wyobrażasz... Spróbuj zmodyfikować teksturę w taki sposób, aby jakiśjej fragment stanowił ową cegłę i umieść w tym miejscu współrzędne UV odpowiednich wierzchołków.
Hynol Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 O ile ma tam wierzchołki. Problem zaczyna się jeżeli trzeba tailować na przykład dwukrotnie teksture na jednym fejsie. Najlepsze rozwiązanie - druga tekstura stailowana i zawierająca same cegły. Inne rozwiązanie, tak jak pisze mintrill - tailowanie poprzez zagęszczenie siatki w miejscach powtarzania
Lato Napisano 5 Lipiec 2006 Autor Napisano 5 Lipiec 2006 ok dzieki, myslalem, ze nie moge znalesc opcji powtarzalnosci w UNWRAP, ale zagescilem po prostu siatke i git, dzieki wszytskim za pomoc !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się