pioootras Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Mam takie pytanie: jak pozbyć się tych plamek nie wydłużając zbytnio czasu renderowania. Ten trwał 7min (750/325dpi)??? Prosze o rady... scena jest oswietlona skylightem i swiatlem omni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 zwiekszając hsph albo interpolation samples w irradiance map Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioootras Posted July 4, 2006 Author Share Posted July 4, 2006 zwiekszylem HSph.subdivs z 50 na 100 i interp.samples z 25 na 100. Efekt jest taki ale czas renderingu 2 razy dluzszy (15min). Moze da sie to jakos szybciej zrobic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maverick sheep Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 w watku rendering masz ligh conest polukaj sobie na to co sie tam dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
streaker Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 blur GI w irr map Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioootras Posted July 4, 2006 Author Share Posted July 4, 2006 streaker: ale co z tym blurem??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 zapomnij o blur GI to parametr w opcjach irradiance map stosowany glownie w animacjach mający zapobiec flickeringowi (efektu migania spowodowanego malym samplingiem) pokaz wszystkie ustawienia vraya to coś poradzimy, z resztą 15 min to nei duzo, chyba ze do animacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioootras Posted July 4, 2006 Author Share Posted July 4, 2006 niby nie jest duzo, ale ponakladam tekstury (jakies odbicia, displacement), zwieksze rozdzielczosc i zrobi mi sie 20 godzin wiec wydaje mi sie ze powinno byc szybciej... chyba ze sie myle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 1. wroc do standardowych wartosci QMC samplera albo ustaw na: adaptive amount - 0,85 noise treshold - 0,05 min samples 14-16 2. zwiekszanie multiplier w skylightcie gdy w slocie jest HDRI nic nie da ;] ogolnie problem lezy w ustawieniach QMC lub w mapie HDRI ktora moze byc w za wysokiej rozdzielczosci i powodować plamy, do skylighta mozesz spokojnie wsadzic HDRI 250x100 pix. i nic sie nie zmieni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioootras Posted July 4, 2006 Author Share Posted July 4, 2006 dzieki... miales racje Marcin... to byla wina mapy Hdri... zmienilem na inna i oto efekt (render na moich ustawieniach - 4:57 oraz na tych co mi podales - 6:35 z troszenke lepsza jakoscia)... wiec rewelacja... o to mi chodzilo... jeszcze raz wielkie dzieki :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now