Napisano 11 Lipiec 200618 l Witam! Czy ktoś z Was ma może pomysł jak wyrenderować scenę tak, żeby dało się ją oglądać z zamierzonym efektem przez czerwono-niebieskie okulary? W obrazku statycznym nie jest to problem, wystarczy przepuścić render z dwoch, odrobinę przesuniętych kamer i pomajstrować z kanałami RGB (czerw i nieb) Natomiast mi chodzi o taki efekt w krótkometrażowej animacji, której o ile da się tego uniknąć, wolałbym nie renderować 2 razy dla każdej z kamer (dla każdego oka) osobno i poźniej łączyć to w postproducji, gdyż w tej chwili nie wiem ile czasu zajmie rendering.. Chodzi o taki render bezpośrednio z maxa, może jakaś specjalna kamera (taka podwójna) w postaci pluginu, może ktoś scrypcik machnie...;) Jakieś pomysły? PS: jeśli się nie udzielę w dyskusji przez pewien czas, znaczy ze wyjechalem i sie wlączę jak wrócę...
Napisano 11 Lipiec 200618 l ... nigdy tego nie robiłęm ale myśle że da sie renderowac z dwuch kamer przy pomocy video posta w maxie... wiecej nie wiem
Napisano 11 Lipiec 200618 l musisz ustawic dwie kamery z odpowiednim rozstawem (i powiazac zeby razem ze soba ganialy, najlepiej wokol helpesa, i zeby wspolnie za punktem zbieznosci sie rozgladaly), w videopost dac je jako input, ponakladac maski (ktore beda symulowac ten efekt, zeby byly odpowiednio wymieszane, zarowno przeplot jak i kolorek) i dac output..... plugin taki byl w firebalu, wiec mozliwe iz jest w zestawie combustion... ale nei pamietam co i jak, dla mnei to tylko ciekawostka :)
Napisano 11 Lipiec 200618 l Autor Tzn, że da się wybrać wyłączyć dane kanały kolorów dla kamery w videopost i renderować obraz rownoczesny z dwoch kamer? EDIT: już dostałem odpowiedź konkretną w postaci tutka. http://www.captain3d.com/stereo/html/tutorial.html Tak czy siak, dzięki panowie za podpowiedzi! Pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto