artur123 Napisano 13 Lipiec 2006 Napisano 13 Lipiec 2006 Witam, Od razy zaznaczam że jestem początkującym użytkownikiem Mayi i pytanie może się dla niektóeych wydawać lamerskie. Jak się wstawia tekstury do obiektu? Np. Mam zrobioną bryłę tylko że na renderze ma kolor szary. Jak pomalowac bryłę np. na zółto? albo wstawić teksturę. :confused:
mathix Napisano 13 Lipiec 2006 Napisano 13 Lipiec 2006 Powiniennem po prostu napisać F1 albo podać linka do http://www.google.pl, bo to są podstawy wyjasniane w tutkach w helpie. Obiekt ma kolor szary, bo jest do niego przypisany domyślny shader - lambert1. Odpal sobie hypershade, stwórz nowy shader (blinn, lambert...), stwórz sobie node'a file i załaduj do niego bitmapę. Podepnij sobie outColor z node'a file do color z node'a shadera. Przeciągnij shader na geometrię używając środkowego przycisku myszy. Jak nie rozumiesz o czym piszę to znaczy, że najwyższy czas na F1.
artur123 Napisano 13 Lipiec 2006 Autor Napisano 13 Lipiec 2006 No fakt chyba czas na F1. Możesz mi napisać jak robić bryły geomrtryczne w Mayi tak jak tu są zrobione? Z góry dzięki.
piotrek Napisano 13 Lipiec 2006 Napisano 13 Lipiec 2006 To chyb jakaś prowokacja :> Create -> Polygon Primitives -> wybierz sobie coś. Rzeczywiście czas na F1. W dziale Maya masz tu przyklejony wątek z tutkami.
artur123 Napisano 13 Lipiec 2006 Autor Napisano 13 Lipiec 2006 :mad: Dobra już wam nie zawracam głowy moimi pytaniami.... Myślałem że je zadaję w odpowiednim miejscu. Ale skoro nie chcecie mi pomagać to wasza sprawa. A tak wogole to pomoc jest po ANGIELSKU! I nie mówcie że wy jak zaczynaliście to było wam tak łatwo. Nie potrzebuje waszej łaski.:mad: :mad: :mad:
piotrek Napisano 13 Lipiec 2006 Napisano 13 Lipiec 2006 Spoko, nie trzeba się odrazu obrażać. Tylko to o co pytasz, to naprawdę podstawy - wręcz temat tabu, którego się nie porusza. Na początku nie było łatwo, ale tutki pomogą. Możesz zacząć od tych z dokumentacji - np. młotek :) A to, że po angielsku - cóż, po polsku nic nie znajdziesz.
ckris Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 Na przykładzie sześcianu: 1. Klikasz bryłe 2. Klikasz CTRL+A - otwiera ci się okno Atribuite Editor 3. Klikasz w oknie Atribute Editor zakładkę Lambert1 [domyślny shader] 4. Szukasz w sekcji Common Materials kanału o nazwie Color [pierwszy od góry] 5. Klikasz na szarym pasku przy nazwie Color i pojawia Ci się COlor picker i wybierasz żóły :D [Jak chceesz podpiąc teksturę] 6. Klikasz iknoę szachownicy również przy kanale Color i pojawia się okno Create Render Node 7. Upewaniasz się czy jest zaznaczona opjca Normal, szukasz ikony File i klikasz 8. W oknie Atribute Editor pojawia Ci się zakłądka File 1 i w niej szukasz "Image Name" zaraz pod nim, po lewej, masz ikone katalogu, klikasz i szukasz swojej tekstury umiejscowionej w odpowiednim katalogu na HD Ja chętnie na "lamerskie" pytania odpowiem, w grudniu sam byłem "lamerem", teraz jestem "półlamerem" i innym "lamerem" służę pomocą :D Jak zostanę "ćwierć lamerem", to się zmęczę :D Ps. w PSD magazynie pojawił się cykl tekstów o teksturowaniu, od początków, to znaczy od podstaw: o materiałach po sposoby podpinania tekstur malowania w Photoshopie i integracji Photoshopa z Mayą. http://www.psdmag.org/pl/index.php pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się