klikus1984 Napisano 14 Lipiec 2006 Napisano 14 Lipiec 2006 witam mam pare pytan odnosnie wody. 1. czy jezeli uzywam v ray displacement mod aby uformowac wode korzystam z plana, czy z jakiegos boxa, chodzi mi o to czy lepiej zeby woda byla " BRYLA" , czy plaszczyzna ? 2. jaka jest najlepsza technika uzyskania mapy dla wody, chodzi mi o ksztalt, zrobilem w photoshopie mape za pomoca chmur roznicowych, jest cos lepszego ?
Hynol Napisano 14 Lipiec 2006 Napisano 14 Lipiec 2006 1) Generalnie lepiej używać brył, choć ma to większe znaczenie w Mentalu. Robiąc potem bąbel powietrza nie trzeba dokonywać dziwnych przliczeń IORa itd. 2) Po co ci deiferent clouds z photoshopa skoro masz o wiele lepsze noisy wbudowane w maxa (Noise, Smoke)? Możesz je dowolnie dostrajać i animować. Nie masz też problemu z przeliczaniem i dokładnością tekstury zależnie od odległości kamery/wielkości renderingu
klikus1984 Napisano 14 Lipiec 2006 Autor Napisano 14 Lipiec 2006 dziekuje za pomoc, a cos wiecej o noise wbudowanym w maxie ? nigdy jeszcze z tego nie korzystalem, jakies wskazowki ?
Hynol Napisano 14 Lipiec 2006 Napisano 14 Lipiec 2006 Well, niewiele da się powiedzieć - trzeba włączyć i poeksperymentować nakładając na prosty kształt. Co do uwag to: 1)Wielkość w viewporcie/material editorze może się nie pokrywać z tym co otrzymasz na renderingu - najlepiej ustawić wielkość noisa wkładając go na difuse i renderując a następnie kopiować do odpowiednich slotów. 2)Noise jest bardzo wygodny do teksturowania skomplikowanych kształtów poniewać nie wymaga koordynatów mapowania UVW i jest nakładany proceduralnie względem świata. 3)Do wody można użyć mixowanego noisu typu fractal/turbulence 4)Najefektowniejsze - naturalne efekty uzyskuje się łącząc kilka rodzajów/wielkości noisea gdy zmienia trudno zauważyć jego charakterystyczny "kształt"
klikus1984 Napisano 14 Lipiec 2006 Autor Napisano 14 Lipiec 2006 no wlasnie WLACZYC, chodzi mi o to , gdzie szukac tej opcji. bo to ze eksperymentowac to oczywiste, jak mozesz, to napisz ... czy to jest modifier, reactor ??? nie wiem po prostu gdzie to znalezc...
klikus1984 Napisano 14 Lipiec 2006 Autor Napisano 14 Lipiec 2006 OK juz wszystko wiem ten NOISE to wlasnie to o co mi chodzilo :D
klikus1984 Napisano 14 Lipiec 2006 Autor Napisano 14 Lipiec 2006 Mam jeszcze jedno pytanko. Znacie moze jakies tutoriale ktore pomoglyby dobrac odpowiednie parametry caustyki. Ogolnie shader dla wody
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się