Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam mam pare pytan odnosnie wody.

1. czy jezeli uzywam v ray displacement mod aby uformowac wode korzystam z plana, czy z jakiegos boxa, chodzi mi o to czy lepiej zeby woda byla " BRYLA" , czy plaszczyzna ?

 

2. jaka jest najlepsza technika uzyskania mapy dla wody, chodzi mi o ksztalt, zrobilem w photoshopie mape za pomoca chmur roznicowych, jest cos lepszego ?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

1) Generalnie lepiej używać brył, choć ma to większe znaczenie w Mentalu. Robiąc potem bąbel powietrza nie trzeba dokonywać dziwnych przliczeń IORa itd.

2) Po co ci deiferent clouds z photoshopa skoro masz o wiele lepsze noisy wbudowane w maxa (Noise, Smoke)? Możesz je dowolnie dostrajać i animować. Nie masz też problemu z przeliczaniem i dokładnością tekstury zależnie od odległości kamery/wielkości renderingu

Napisano

Well, niewiele da się powiedzieć - trzeba włączyć i poeksperymentować nakładając na prosty kształt. Co do uwag to:

 

1)Wielkość w viewporcie/material editorze może się nie pokrywać z tym co otrzymasz na renderingu - najlepiej ustawić wielkość noisa wkładając go na difuse i renderując a następnie kopiować do odpowiednich slotów.

2)Noise jest bardzo wygodny do teksturowania skomplikowanych kształtów poniewać nie wymaga koordynatów mapowania UVW i jest nakładany proceduralnie względem świata.

3)Do wody można użyć mixowanego noisu typu fractal/turbulence

4)Najefektowniejsze - naturalne efekty uzyskuje się łącząc kilka rodzajów/wielkości noisea gdy zmienia trudno zauważyć jego charakterystyczny "kształt"

Napisano

no wlasnie WLACZYC, chodzi mi o to , gdzie szukac tej opcji. bo to ze eksperymentowac to oczywiste, jak mozesz, to napisz ... czy to jest modifier, reactor ??? nie wiem po prostu gdzie to znalezc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności