Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

witam mam pare pytan odnosnie wody.

1. czy jezeli uzywam v ray displacement mod aby uformowac wode korzystam z plana, czy z jakiegos boxa, chodzi mi o to czy lepiej zeby woda byla " BRYLA" , czy plaszczyzna ?

 

2. jaka jest najlepsza technika uzyskania mapy dla wody, chodzi mi o ksztalt, zrobilem w photoshopie mape za pomoca chmur roznicowych, jest cos lepszego ?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1) Generalnie lepiej używać brył, choć ma to większe znaczenie w Mentalu. Robiąc potem bąbel powietrza nie trzeba dokonywać dziwnych przliczeń IORa itd.

2) Po co ci deiferent clouds z photoshopa skoro masz o wiele lepsze noisy wbudowane w maxa (Noise, Smoke)? Możesz je dowolnie dostrajać i animować. Nie masz też problemu z przeliczaniem i dokładnością tekstury zależnie od odległości kamery/wielkości renderingu

Napisano
  • Autor

dziekuje za pomoc, a cos wiecej o noise wbudowanym w maxie ? nigdy jeszcze z tego nie korzystalem, jakies wskazowki ?

Napisano

Well, niewiele da się powiedzieć - trzeba włączyć i poeksperymentować nakładając na prosty kształt. Co do uwag to:

 

1)Wielkość w viewporcie/material editorze może się nie pokrywać z tym co otrzymasz na renderingu - najlepiej ustawić wielkość noisa wkładając go na difuse i renderując a następnie kopiować do odpowiednich slotów.

2)Noise jest bardzo wygodny do teksturowania skomplikowanych kształtów poniewać nie wymaga koordynatów mapowania UVW i jest nakładany proceduralnie względem świata.

3)Do wody można użyć mixowanego noisu typu fractal/turbulence

4)Najefektowniejsze - naturalne efekty uzyskuje się łącząc kilka rodzajów/wielkości noisea gdy zmienia trudno zauważyć jego charakterystyczny "kształt"

Napisano
  • Autor

no wlasnie WLACZYC, chodzi mi o to , gdzie szukac tej opcji. bo to ze eksperymentowac to oczywiste, jak mozesz, to napisz ... czy to jest modifier, reactor ??? nie wiem po prostu gdzie to znalezc...

Napisano
  • Autor

Mam jeszcze jedno pytanko. Znacie moze jakies tutoriale ktore pomoglyby dobrac odpowiednie parametry caustyki. Ogolnie shader dla wody

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.