Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam mam pare pytan odnosnie wody.

1. czy jezeli uzywam v ray displacement mod aby uformowac wode korzystam z plana, czy z jakiegos boxa, chodzi mi o to czy lepiej zeby woda byla " BRYLA" , czy plaszczyzna ?

 

2. jaka jest najlepsza technika uzyskania mapy dla wody, chodzi mi o ksztalt, zrobilem w photoshopie mape za pomoca chmur roznicowych, jest cos lepszego ?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1) Generalnie lepiej używać brył, choć ma to większe znaczenie w Mentalu. Robiąc potem bąbel powietrza nie trzeba dokonywać dziwnych przliczeń IORa itd.

2) Po co ci deiferent clouds z photoshopa skoro masz o wiele lepsze noisy wbudowane w maxa (Noise, Smoke)? Możesz je dowolnie dostrajać i animować. Nie masz też problemu z przeliczaniem i dokładnością tekstury zależnie od odległości kamery/wielkości renderingu

Napisano
  • Autor

dziekuje za pomoc, a cos wiecej o noise wbudowanym w maxie ? nigdy jeszcze z tego nie korzystalem, jakies wskazowki ?

Napisano

Well, niewiele da się powiedzieć - trzeba włączyć i poeksperymentować nakładając na prosty kształt. Co do uwag to:

 

1)Wielkość w viewporcie/material editorze może się nie pokrywać z tym co otrzymasz na renderingu - najlepiej ustawić wielkość noisa wkładając go na difuse i renderując a następnie kopiować do odpowiednich slotów.

2)Noise jest bardzo wygodny do teksturowania skomplikowanych kształtów poniewać nie wymaga koordynatów mapowania UVW i jest nakładany proceduralnie względem świata.

3)Do wody można użyć mixowanego noisu typu fractal/turbulence

4)Najefektowniejsze - naturalne efekty uzyskuje się łącząc kilka rodzajów/wielkości noisea gdy zmienia trudno zauważyć jego charakterystyczny "kształt"

Napisano
  • Autor

no wlasnie WLACZYC, chodzi mi o to , gdzie szukac tej opcji. bo to ze eksperymentowac to oczywiste, jak mozesz, to napisz ... czy to jest modifier, reactor ??? nie wiem po prostu gdzie to znalezc...

Napisano
  • Autor

Mam jeszcze jedno pytanko. Znacie moze jakies tutoriale ktore pomoglyby dobrac odpowiednie parametry caustyki. Ogolnie shader dla wody

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności