Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Kiedyś użyłem takiej opcji a teraz niemoge jej znaleść chodzi o to by pewien obiekt wielokrotnie sklonować i rozrzucić po powierzchni drugiego np. układanie owoców w misce. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podal choć nazwe aha i czy istnieje opcja która niepozwoli aby obiekty zachodziły na siebie (nie były duszkami).

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Hm scatter jest nieaktywny podejzewam ze dlatego ponieważ obiekt jest grupowany. A grupowalem go dlatego że jedna jego część MUSI mieć inną teksture a zarówno connect, boolean jak i attach powodują że cały obiekt posiada jedną teksturę/kolor zatem jak powinienem scalic ten obiekt aby pozostały 2 tekstury?

Napisano

scal to jak chcesz... stwórz potem mulit/sub material, daj tam dwa sloty, w jeden włóż pierwszy materiał w drugi drugi matriał.. zapamietaj jakie ID mają materiały... potem przejdz to swojego scalonego obiektu przekonwertuj go na editable poly, i teraz zaznacz polygony które mają mieć pierwszy materiał, w polygon properties ustaw im ID materiału który chcsz żeby miały, to samo zrób z polygonami którym ma być przypisany drugi materiał

Napisano

Tiaaaa... Prościej jest przypisać materiały wyselekcjonowanym fejsom. MultiSub sam się zrobi.

Napisano

Ale multi sub nie współpracuje z niektórymi renderami.

 

Zrób tak.

 

1. Zaznacz obiekt.

2. Wejdz w Polygon Sub-Level ( czyli inaczerj edycję poligonów/Faców)

3. Zaznacz wszystkie Facy i przypiszim Material id 1

Zrób tak dla każdego objektu z tym że dawaj inne ID

 

4. Zrób attach dla innych objektów tak abyś miał 1 objekt

 

Dalej użyj scattera aby rozżucić to jak chcesz.

 

5. Skonwertuj do Editable-Poly

6. wejdz w Edycję Faców, w zakładce Polygon Properies masz Select by ID.

Zaznacz ID 1 -> Jak widzisz zaznaczyły ci się wszystkie te objekty które miały 1 I teraz poprostu Detach i gotowe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności