flesz_gordon Napisano 16 Lipiec 2006 Napisano 16 Lipiec 2006 czolem siedze, siedze i wysiedziec nie moge - mianowicie w jaki sposob moge otrzymac kanal alpha z konkretnego obiektu w scenie? normanie alpha w wychodzi jak obiekt jest na golym backgroundzie a jak np mam krzeslo w pomieszczeniu i chce miec kanal alpha tego krzesla...? moglby ktos napisac co gdzie kliknac? na "spot3d" nie doszukalem sie jasnych informacji
MaGuu Napisano 16 Lipiec 2006 Napisano 16 Lipiec 2006 No to poczytaj o VRayMtlWrapper :) Jeśli obiekt ma nadany tenże materiał (a w nim ustwione cos tam na -1 :P i pozaznaczane wszystko od alphy? - sorry nie pamietam nazw, wszystko robie z pamieci :P) wtedy przy zapisie do tif'a obiekty z VrayMtlWrapperem maja alphe :)
Hynol Napisano 16 Lipiec 2006 Napisano 16 Lipiec 2006 Nie rozumie problemu. Vray ma domyślnie ustawioną alfe na renderowanie, więc skoro chcesz alfe krzesła to chowasz wszystko oprócz niego i renderujesz. Możesz też ustawić właściwości obiektów (poza krzesłem) na alpha contribution -1 w zakładce system renderera jeżeli oprócz krzesła potrzebujesz jego cienie na geometrii pokoju. Niestety pamiętać należy że VrMatWrapper nie działa poprawnie z matreriałami mieszanymi (jak blend czy composite).
flesz_gordon Napisano 17 Lipiec 2006 Autor Napisano 17 Lipiec 2006 dziekuje panowie :) contribution jakos mi umknelo kurde hehe czytalem o tym nawet a "isolate" i rendering po dwa razy jakos mi sie nie usmiechal mialem zrobic kilka renderow w rozdzialce 3k +alpha ale juz sobie poradzilem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się