Napisano 16 Lipiec 200618 l czolem siedze, siedze i wysiedziec nie moge - mianowicie w jaki sposob moge otrzymac kanal alpha z konkretnego obiektu w scenie? normanie alpha w wychodzi jak obiekt jest na golym backgroundzie a jak np mam krzeslo w pomieszczeniu i chce miec kanal alpha tego krzesla...? moglby ktos napisac co gdzie kliknac? na "spot3d" nie doszukalem sie jasnych informacji
Napisano 16 Lipiec 200618 l No to poczytaj o VRayMtlWrapper :) Jeśli obiekt ma nadany tenże materiał (a w nim ustwione cos tam na -1 :P i pozaznaczane wszystko od alphy? - sorry nie pamietam nazw, wszystko robie z pamieci :P) wtedy przy zapisie do tif'a obiekty z VrayMtlWrapperem maja alphe :)
Napisano 16 Lipiec 200618 l Nie rozumie problemu. Vray ma domyślnie ustawioną alfe na renderowanie, więc skoro chcesz alfe krzesła to chowasz wszystko oprócz niego i renderujesz. Możesz też ustawić właściwości obiektów (poza krzesłem) na alpha contribution -1 w zakładce system renderera jeżeli oprócz krzesła potrzebujesz jego cienie na geometrii pokoju. Niestety pamiętać należy że VrMatWrapper nie działa poprawnie z matreriałami mieszanymi (jak blend czy composite).
Napisano 17 Lipiec 200618 l Autor dziekuje panowie :) contribution jakos mi umknelo kurde hehe czytalem o tym nawet a "isolate" i rendering po dwa razy jakos mi sie nie usmiechal mialem zrobic kilka renderow w rozdzialce 3k +alpha ale juz sobie poradzilem
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto