Skocz do zawartości

alpha z konkretnego obiektu w scenie


flesz_gordon

Rekomendowane odpowiedzi

czolem

 

siedze, siedze i wysiedziec nie moge - mianowicie

 

w jaki sposob moge otrzymac kanal alpha z konkretnego obiektu w scenie?

normanie alpha w wychodzi jak obiekt jest na golym backgroundzie

a jak np mam krzeslo w pomieszczeniu i chce miec kanal alpha tego krzesla...?

 

moglby ktos napisac co gdzie kliknac? na "spot3d" nie doszukalem sie jasnych informacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No to poczytaj o VRayMtlWrapper :)

 

Jeśli obiekt ma nadany tenże materiał (a w nim ustwione cos tam na -1 :P i pozaznaczane wszystko od alphy? - sorry nie pamietam nazw, wszystko robie z pamieci :P) wtedy przy zapisie do tif'a obiekty z VrayMtlWrapperem maja alphe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumie problemu. Vray ma domyślnie ustawioną alfe na renderowanie, więc skoro chcesz alfe krzesła to chowasz wszystko oprócz niego i renderujesz. Możesz też ustawić właściwości obiektów (poza krzesłem) na alpha contribution -1 w zakładce system renderera jeżeli oprócz krzesła potrzebujesz jego cienie na geometrii pokoju. Niestety pamiętać należy że VrMatWrapper nie działa poprawnie z matreriałami mieszanymi (jak blend czy composite).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności