Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Problem jest następujący. Mam b. dużą scene w maxie ok 100MB. Na komputerze, na którym ją robilem wszystko jest w porządku, natomiast, gdy przenoszę ją na inny komputer w celu renderingu, część materiałów zmienia swoje położenie.

Podczas prac z plikiem nie dawałem w material editorze "put to library" przy każdej mapie, myślałem, że max sam pamięta gdzie co ma. Tymczasem po przeniesieniu na inny komputer sceny *.max i dodatkowo katalogu ze światłami i mapami i odpaleniu pliku na komputerze obok, niektóre tekstury są nie na swoich miejscach - w miejscu tekstury ciemnego okna jest jasna lub ciemna, ale nie ta co trzeba, dach z jednego budynku zmienił teksture na taką co dach 2 budynki dalej. Dodam, ze gdy w Material Editorze wskaże tej złej teksturze dobrą ścieżke do KATALOGU nie do samego pliku, to ta tekstura sama się "naprawia" tzn. zamienia się na prawidłową.

 

Próbowałem już zaznaczyć wszystkie elementy w scenie i zapisać te zaznaczone materiały jako 3dsmax.mat, ale efekt jest dalej ten sam. Jak rozwiązać ten problem, spotkał sie ktoś może z tym?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

a jak przenosisz scenę ? spróbuj użyć ocji "archive" zapisuje do jednego zipa wszystkie tekstury razem ze scenką i tworzy plik tekstowy w którym są opisane ścieżki.

 

Pozdrawiam

Napisano

Przegraj wszystkie mapy(tekstury) z pierwszego do katalogu /maps w katalogu głównym 3dsmaxa na drugim kompie.

 

Miałem podobny problem podczas renderingu sieciowego, Jeden komputer widział tekstury drugi nie więc miałem szachownice ze zdjęcia z teksturami i bez, nawet śmieszny efekt:P

Napisano

Chyba wiem w czym problem. Mam dużo różnych budynków i tekstury do nich trzymam w katalogach dla każdego osobno, czyli katalog:

budynek_1

budynek_2

budynek_3

....

 

W każdym z tych katalogów trzymam tekstury i niektóre z nich nazywają się tak samo, czyli w katalogu budynek_1 i budynek_2 można znaleść plik "sciana.jpg" - ale to są różne ściany!!!

Przy archiwizacji pliku (wszystkie tekstury lądują do jednego katalogu) Max wypisuje mi, że w różnych katalogach tekstury mają te same nazwy np. sciana.jpg i pomija te pliki. Czy jest jakaś możliwość aby to obejść? Coś jak Auto-Rename czy podobnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności