alojzy Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 Problem jest następujący. Mam b. dużą scene w maxie ok 100MB. Na komputerze, na którym ją robilem wszystko jest w porządku, natomiast, gdy przenoszę ją na inny komputer w celu renderingu, część materiałów zmienia swoje położenie. Podczas prac z plikiem nie dawałem w material editorze "put to library" przy każdej mapie, myślałem, że max sam pamięta gdzie co ma. Tymczasem po przeniesieniu na inny komputer sceny *.max i dodatkowo katalogu ze światłami i mapami i odpaleniu pliku na komputerze obok, niektóre tekstury są nie na swoich miejscach - w miejscu tekstury ciemnego okna jest jasna lub ciemna, ale nie ta co trzeba, dach z jednego budynku zmienił teksture na taką co dach 2 budynki dalej. Dodam, ze gdy w Material Editorze wskaże tej złej teksturze dobrą ścieżke do KATALOGU nie do samego pliku, to ta tekstura sama się "naprawia" tzn. zamienia się na prawidłową. Próbowałem już zaznaczyć wszystkie elementy w scenie i zapisać te zaznaczone materiały jako 3dsmax.mat, ale efekt jest dalej ten sam. Jak rozwiązać ten problem, spotkał sie ktoś może z tym?
Vorek Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 a jak przenosisz scenę ? spróbuj użyć ocji "archive" zapisuje do jednego zipa wszystkie tekstury razem ze scenką i tworzy plik tekstowy w którym są opisane ścieżki. Pozdrawiam
Cruzh3r Napisano 22 Lipiec 2006 Napisano 22 Lipiec 2006 Przegraj wszystkie mapy(tekstury) z pierwszego do katalogu /maps w katalogu głównym 3dsmaxa na drugim kompie. Miałem podobny problem podczas renderingu sieciowego, Jeden komputer widział tekstury drugi nie więc miałem szachownice ze zdjęcia z teksturami i bez, nawet śmieszny efekt:P
alojzy Napisano 22 Lipiec 2006 Autor Napisano 22 Lipiec 2006 Chyba wiem w czym problem. Mam dużo różnych budynków i tekstury do nich trzymam w katalogach dla każdego osobno, czyli katalog: budynek_1 budynek_2 budynek_3 .... W każdym z tych katalogów trzymam tekstury i niektóre z nich nazywają się tak samo, czyli w katalogu budynek_1 i budynek_2 można znaleść plik "sciana.jpg" - ale to są różne ściany!!! Przy archiwizacji pliku (wszystkie tekstury lądują do jednego katalogu) Max wypisuje mi, że w różnych katalogach tekstury mają te same nazwy np. sciana.jpg i pomija te pliki. Czy jest jakaś możliwość aby to obejść? Coś jak Auto-Rename czy podobnie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się