Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chcialbym wiedziec jak zrobic taki efekt zanikajacych obiektow objasnie to na przykładzie obrazka:

[ATTACH]36431[/ATTACH]

 

Chodzi oto zeby boxy w oddali zanikaly tak jakby pod wplywem mgly w lesie poniewaz niebede musial dopracowowac calego lasu tylko jego maly obaszar widoczny we mgle.

 

i czy jest jakis tutek dotyczacy realistycznej mgły w filmie

 

 

a tutaj scena z innej perspektywy

[ATTACH]36432[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

No ale o co Ci chodzi? Włączasz mgłe w enviromencie, dodajesz kamere z ustawionymi zasięgami enviromentu i gotowe. Można też partiklami zakrywać tło w pewnych przypadkach.

Napisano

no mgla fajna czy mozna cos zrobic zeby sie powili unosiła (parowała)

ale z tym zasiegiem kamery to cos mi nie wychodzi jest tam envirement ranges daje na 500m a widze to co jest 2000m dalej co robie nie tak

Napisano

Możesz zaanimować parametr visibility jeśli używasz maxa.

 

Można też animować parametr opacity w materiale, który przypisany jest do obiektu.

Napisano
no mgla fajna czy mozna cos zrobic zeby sie powili unosiła (parowała)

ale z tym zasiegiem kamery to cos mi nie wychodzi jest tam envirement ranges daje na 500m a widze to co jest 2000m dalej co robie nie tak

Mgła - gęstość na końcu 100% + fog background.

 

Możesz zaanimować parametr visibility jeśli używasz maxa.

Można też animować parametr opacity w materiale, który przypisany jest do obiektu.

Nie. Nie powinno się ruszać opacity ani w inny sposób przezroczystości obiektu - tu nie o to chodzi - przez solid obiekty zacznie przebijać ich tło, a nie o to chodziło pytającemu (pytanie pewnie zostało źle zrozumiane). A jak już chcesz efekt zmiany widoczności (przezroczystości) obiektu od kamery to nie trzeba nic animować bo jest faloff->distance blend. Działa praktycznie jak Z-buffer który można nakładać na obiekty jako teksture, dzięki czemu możemy go użyć jeszcze w czasie renderingu a nie postprodukcji.

Napisano

Nie. Nie powinno się ruszać opacity ani w inny sposób przezroczystości obiektu - to najgorszy pomysł jaki słyszałem (...)

No cóż...

Pytanie jest w dziale ogólnym, a nie znam rozwiązań z maxa takich jak distance blend, tak samo jak nie znam błędów w maxie.

 

Natomiast tego sposób nie uważam za beznadziejny.

W pytaniu, o ile zrozumiałem, chodziło o zanikanie obiektu we mgle. Ale skoro obiekt mimo odległości nadal jest widoczny, to można go ukryć. I o to mi chodziło.

Mgłę można poza tym w postprodukcji zrobić.

 

EOOT

 

 

[edit]

Hynol - a ja rozwiązania uniwerslane. A tło? - W postprodukcji dodać tło, to nie będzie przebijać :D

Napisano

Jak napisałem - to jest zły sposób bo przez ukryte obiekty przebije tło. Parametry mgły i ustawienia kamery są wszystkim czego potrzeba. Zawsze najlepszym sposobem jest to co najprostsze. Dlatego uważam inne rozwiązania za "błędne" ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności