Napisano 23 Lipiec 200618 l Witam Chcialbym wiedziec jak zrobic taki efekt zanikajacych obiektow objasnie to na przykładzie obrazka: [ATTACH]36431[/ATTACH] Chodzi oto zeby boxy w oddali zanikaly tak jakby pod wplywem mgly w lesie poniewaz niebede musial dopracowowac calego lasu tylko jego maly obaszar widoczny we mgle. i czy jest jakis tutek dotyczacy realistycznej mgły w filmie a tutaj scena z innej perspektywy [ATTACH]36432[/ATTACH]
Napisano 23 Lipiec 200618 l No ale o co Ci chodzi? Włączasz mgłe w enviromencie, dodajesz kamere z ustawionymi zasięgami enviromentu i gotowe. Można też partiklami zakrywać tło w pewnych przypadkach.
Napisano 23 Lipiec 200618 l Autor no mgla fajna czy mozna cos zrobic zeby sie powili unosiła (parowała) ale z tym zasiegiem kamery to cos mi nie wychodzi jest tam envirement ranges daje na 500m a widze to co jest 2000m dalej co robie nie tak
Napisano 23 Lipiec 200618 l Wyrenderuj sobie 32 bitowy zbufor i dodaj animowaną mgłę w post produkcji.
Napisano 23 Lipiec 200618 l Możesz zaanimować parametr visibility jeśli używasz maxa. Można też animować parametr opacity w materiale, który przypisany jest do obiektu.
Napisano 23 Lipiec 200618 l no mgla fajna czy mozna cos zrobic zeby sie powili unosiła (parowała) ale z tym zasiegiem kamery to cos mi nie wychodzi jest tam envirement ranges daje na 500m a widze to co jest 2000m dalej co robie nie tak Mgła - gęstość na końcu 100% + fog background. Możesz zaanimować parametr visibility jeśli używasz maxa. Można też animować parametr opacity w materiale, który przypisany jest do obiektu. Nie. Nie powinno się ruszać opacity ani w inny sposób przezroczystości obiektu - tu nie o to chodzi - przez solid obiekty zacznie przebijać ich tło, a nie o to chodziło pytającemu (pytanie pewnie zostało źle zrozumiane). A jak już chcesz efekt zmiany widoczności (przezroczystości) obiektu od kamery to nie trzeba nic animować bo jest faloff->distance blend. Działa praktycznie jak Z-buffer który można nakładać na obiekty jako teksture, dzięki czemu możemy go użyć jeszcze w czasie renderingu a nie postprodukcji.
Napisano 23 Lipiec 200618 l he, heheh, hehehe..... w camera jest far i near cliping.. pobaw sie tym i zrozumiesz :) a mgle sobie pozniej dopostujesz :)
Napisano 23 Lipiec 200618 l Nie. Nie powinno się ruszać opacity ani w inny sposób przezroczystości obiektu - to najgorszy pomysł jaki słyszałem (...) No cóż... Pytanie jest w dziale ogólnym, a nie znam rozwiązań z maxa takich jak distance blend, tak samo jak nie znam błędów w maxie. Natomiast tego sposób nie uważam za beznadziejny. W pytaniu, o ile zrozumiałem, chodziło o zanikanie obiektu we mgle. Ale skoro obiekt mimo odległości nadal jest widoczny, to można go ukryć. I o to mi chodziło. Mgłę można poza tym w postprodukcji zrobić. EOOT [edit] Hynol - a ja rozwiązania uniwerslane. A tło? - W postprodukcji dodać tło, to nie będzie przebijać :D
Napisano 23 Lipiec 200618 l Jak napisałem - to jest zły sposób bo przez ukryte obiekty przebije tło. Parametry mgły i ustawienia kamery są wszystkim czego potrzeba. Zawsze najlepszym sposobem jest to co najprostsze. Dlatego uważam inne rozwiązania za "błędne" ;)
Napisano 23 Lipiec 200618 l Autor no wszystko dziala ale neiwiwm jak uaktywnic wiatr (wind) ustawiam wartosc na 100 kierunek bottom renderuje animacje 100 kaltek i mgla stoi co jest nie tak??
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto