flashmaster Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 Witam Chcialbym wiedziec jak zrobic taki efekt zanikajacych obiektow objasnie to na przykładzie obrazka: [ATTACH]36431[/ATTACH] Chodzi oto zeby boxy w oddali zanikaly tak jakby pod wplywem mgly w lesie poniewaz niebede musial dopracowowac calego lasu tylko jego maly obaszar widoczny we mgle. i czy jest jakis tutek dotyczacy realistycznej mgły w filmie a tutaj scena z innej perspektywy [ATTACH]36432[/ATTACH]
Hynol Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 No ale o co Ci chodzi? Włączasz mgłe w enviromencie, dodajesz kamere z ustawionymi zasięgami enviromentu i gotowe. Można też partiklami zakrywać tło w pewnych przypadkach.
flashmaster Napisano 23 Lipiec 2006 Autor Napisano 23 Lipiec 2006 no mgla fajna czy mozna cos zrobic zeby sie powili unosiła (parowała) ale z tym zasiegiem kamery to cos mi nie wychodzi jest tam envirement ranges daje na 500m a widze to co jest 2000m dalej co robie nie tak
mathix Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 Wyrenderuj sobie 32 bitowy zbufor i dodaj animowaną mgłę w post produkcji.
piotrek Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 Możesz zaanimować parametr visibility jeśli używasz maxa. Można też animować parametr opacity w materiale, który przypisany jest do obiektu.
Hynol Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 no mgla fajna czy mozna cos zrobic zeby sie powili unosiła (parowała) ale z tym zasiegiem kamery to cos mi nie wychodzi jest tam envirement ranges daje na 500m a widze to co jest 2000m dalej co robie nie tak Mgła - gęstość na końcu 100% + fog background. Możesz zaanimować parametr visibility jeśli używasz maxa. Można też animować parametr opacity w materiale, który przypisany jest do obiektu. Nie. Nie powinno się ruszać opacity ani w inny sposób przezroczystości obiektu - tu nie o to chodzi - przez solid obiekty zacznie przebijać ich tło, a nie o to chodziło pytającemu (pytanie pewnie zostało źle zrozumiane). A jak już chcesz efekt zmiany widoczności (przezroczystości) obiektu od kamery to nie trzeba nic animować bo jest faloff->distance blend. Działa praktycznie jak Z-buffer który można nakładać na obiekty jako teksture, dzięki czemu możemy go użyć jeszcze w czasie renderingu a nie postprodukcji.
vv3k70r Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 he, heheh, hehehe..... w camera jest far i near cliping.. pobaw sie tym i zrozumiesz :) a mgle sobie pozniej dopostujesz :)
piotrek Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 Nie. Nie powinno się ruszać opacity ani w inny sposób przezroczystości obiektu - to najgorszy pomysł jaki słyszałem (...) No cóż... Pytanie jest w dziale ogólnym, a nie znam rozwiązań z maxa takich jak distance blend, tak samo jak nie znam błędów w maxie. Natomiast tego sposób nie uważam za beznadziejny. W pytaniu, o ile zrozumiałem, chodziło o zanikanie obiektu we mgle. Ale skoro obiekt mimo odległości nadal jest widoczny, to można go ukryć. I o to mi chodziło. Mgłę można poza tym w postprodukcji zrobić. EOOT [edit] Hynol - a ja rozwiązania uniwerslane. A tło? - W postprodukcji dodać tło, to nie będzie przebijać :D
Hynol Napisano 23 Lipiec 2006 Napisano 23 Lipiec 2006 Jak napisałem - to jest zły sposób bo przez ukryte obiekty przebije tło. Parametry mgły i ustawienia kamery są wszystkim czego potrzeba. Zawsze najlepszym sposobem jest to co najprostsze. Dlatego uważam inne rozwiązania za "błędne" ;)
flashmaster Napisano 23 Lipiec 2006 Autor Napisano 23 Lipiec 2006 no wszystko dziala ale neiwiwm jak uaktywnic wiatr (wind) ustawiam wartosc na 100 kierunek bottom renderuje animacje 100 kaltek i mgla stoi co jest nie tak??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się