Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Chcialbym wiedziec jak zrobic taki efekt zanikajacych obiektow objasnie to na przykładzie obrazka:

[ATTACH]36431[/ATTACH]

 

Chodzi oto zeby boxy w oddali zanikaly tak jakby pod wplywem mgly w lesie poniewaz niebede musial dopracowowac calego lasu tylko jego maly obaszar widoczny we mgle.

 

i czy jest jakis tutek dotyczacy realistycznej mgły w filmie

 

 

a tutaj scena z innej perspektywy

[ATTACH]36432[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 809
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No ale o co Ci chodzi? Włączasz mgłe w enviromencie, dodajesz kamere z ustawionymi zasięgami enviromentu i gotowe. Można też partiklami zakrywać tło w pewnych przypadkach.

Napisano
  • Autor

no mgla fajna czy mozna cos zrobic zeby sie powili unosiła (parowała)

ale z tym zasiegiem kamery to cos mi nie wychodzi jest tam envirement ranges daje na 500m a widze to co jest 2000m dalej co robie nie tak

Napisano

Wyrenderuj sobie 32 bitowy zbufor i dodaj animowaną mgłę w post produkcji.

Napisano

Możesz zaanimować parametr visibility jeśli używasz maxa.

 

Można też animować parametr opacity w materiale, który przypisany jest do obiektu.

Napisano
no mgla fajna czy mozna cos zrobic zeby sie powili unosiła (parowała)

ale z tym zasiegiem kamery to cos mi nie wychodzi jest tam envirement ranges daje na 500m a widze to co jest 2000m dalej co robie nie tak

Mgła - gęstość na końcu 100% + fog background.

 

Możesz zaanimować parametr visibility jeśli używasz maxa.

Można też animować parametr opacity w materiale, który przypisany jest do obiektu.

Nie. Nie powinno się ruszać opacity ani w inny sposób przezroczystości obiektu - tu nie o to chodzi - przez solid obiekty zacznie przebijać ich tło, a nie o to chodziło pytającemu (pytanie pewnie zostało źle zrozumiane). A jak już chcesz efekt zmiany widoczności (przezroczystości) obiektu od kamery to nie trzeba nic animować bo jest faloff->distance blend. Działa praktycznie jak Z-buffer który można nakładać na obiekty jako teksture, dzięki czemu możemy go użyć jeszcze w czasie renderingu a nie postprodukcji.

Napisano

he, heheh, hehehe.....

w camera jest far i near cliping.. pobaw sie tym i zrozumiesz :) a mgle sobie pozniej dopostujesz :)

Napisano

Nie. Nie powinno się ruszać opacity ani w inny sposób przezroczystości obiektu - to najgorszy pomysł jaki słyszałem (...)

No cóż...

Pytanie jest w dziale ogólnym, a nie znam rozwiązań z maxa takich jak distance blend, tak samo jak nie znam błędów w maxie.

 

Natomiast tego sposób nie uważam za beznadziejny.

W pytaniu, o ile zrozumiałem, chodziło o zanikanie obiektu we mgle. Ale skoro obiekt mimo odległości nadal jest widoczny, to można go ukryć. I o to mi chodziło.

Mgłę można poza tym w postprodukcji zrobić.

 

EOOT

 

 

[edit]

Hynol - a ja rozwiązania uniwerslane. A tło? - W postprodukcji dodać tło, to nie będzie przebijać :D

Napisano

Jak napisałem - to jest zły sposób bo przez ukryte obiekty przebije tło. Parametry mgły i ustawienia kamery są wszystkim czego potrzeba. Zawsze najlepszym sposobem jest to co najprostsze. Dlatego uważam inne rozwiązania za "błędne" ;)

Napisano
  • Autor

no wszystko dziala ale neiwiwm jak uaktywnic wiatr (wind) ustawiam wartosc na 100 kierunek bottom renderuje animacje 100 kaltek i mgla stoi co jest nie tak??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności