kfadrat Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 witam, jak wiekszosc osob piszacych nowe tematy, jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds. stworzylem sobie objekt, ale uzywajac tylko i wylacznie linii. jest on praktycznie gotowy, gdyby nie jeden problem - mianowicie nie wiem jak proste linie przeksztalcic na model (chodzi mi o 'wypelnienie' 'szczelin' pomiedzy siatka linii)... jest moze na to jakis latwy sposob, czy musze ponownie zaczac modelowac, tyle ze tym razem modyfikujac bryly? z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam.
MaGuu Napisano 25 Lipiec 2006 Napisano 25 Lipiec 2006 Uzyj modyfikatora "surface" jesli nie zadziała luknij tutaj - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=3191
kfadrat Napisano 25 Lipiec 2006 Autor Napisano 25 Lipiec 2006 amen, dzieki wielkie :) a juz zaczalem bawic sie w modelowanie za pomoca bryl :) jeszcze raz dzieki. pozdrawiam. edit: nie wiem czemu, ale opcja attach nie dziala... po wcisnieciu opcji attach nie moge nic zaznaczyc... cos czuje ze pokopalem caly projekt...
MaGuu Napisano 26 Lipiec 2006 Napisano 26 Lipiec 2006 A moze nie musisz uzywac attach bo to wszystko jest juz jedna linią? Jeśli nie, to spróbuj przekonwertowac jeszcze raz wszystko do editable Spline i potem znów spróbuj Attach :)
vv3k70r Napisano 26 Lipiec 2006 Napisano 26 Lipiec 2006 albo pomroziles obiekty? prawym i unfreze all
kfadrat Napisano 26 Lipiec 2006 Autor Napisano 26 Lipiec 2006 no wlasnie jest taki problem, ze kiedy robie surface (mam polowe wymodelowana i zrobiony mirror, wiec jest cala glowa symetryczna) to mam brakujace 'laty'. i tak, wszystko jest odmrozone, moge zaznaczac, ale nie kiedy mam wcisniety guzik 'attach'. i jeszcze jedno bonusowe pytanie, zeby nie zakladac nowego tematu: (nie znalazlem tutoriala do tego) jak zrobic, zeby przy renderowaniu byla plaszczyzna (biala matowa, albo blyszczaca z reflect ) na ktora sa rzucane cienie... chodzi mi o taki efekt jak np w matrixie (wszedzie bialo, a jednak na tej bieli sa cienie itp)... nie wiem, czy musze wymodelowac ogromna plaszczyzne, czy da sie zrobic automatycznie plaszczyzne po horyzont...
streaker Napisano 26 Lipiec 2006 Napisano 26 Lipiec 2006 1.) surface działa tylko na trójkąty i czworokąty 2.) umieszczasz na zwykłym, małym planie, dajesz materiał matte coś tam, robisz wielką sphere, dodajesz modyfikator normal i nadajesz jej materiał (biały) włala
kfadrat Napisano 26 Lipiec 2006 Autor Napisano 26 Lipiec 2006 hmm... w takim razie co mam zrobic, zeby pokryc 'tekstura' (zamienic na model, zeby linie byly siatka) te linie? mecze sie z tym caly dzien, zrobilem to samo z boxmodelingiem, ale siatka z linii wyglada najlepiej (wszystko dopasowane do planu)... po prostu szkoda mi sie tego pozbywac, a dodatkowa wiedza zawsze sie przyda :) ... generalnie w tutorialach nie moge znalesc nic co by mi pomoglo... jak chcecie moge wrzucic render tych linii, zeby bylo jakies pojecie co mam zrobic... (swoja droga - wiekszosc z polaczonych linii jest 4-katami, a niektore nadal nie chca sie pokryc... robilem to metoda jaka widzialem w tutorialu z szachami )
streaker Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 Widocznie nie wszystko ci się pokrywa, węzły na line muszą być w tym samym miejscu (odległość w jakiem mogą być, żeby modyfikator utworzył pow. okresla par. threshold) Rada: Fuse, move z snapem, zwiększenie thresholdu (ale wtedy gdzie indziej może sie popieprzyć)
Gość Metallic Napisano 28 Lipiec 2006 Napisano 28 Lipiec 2006 Gdy przesowasz vertexy wlasz area selectio jest chyba w zakladce selection pousowaj wszstkie vertexy ktore nie lacza splajnow ( nie sa na skrzyzowaniach w sksztalcie litery T lub x) powinno byc ok jak tego nie zrobisz to zwiekszenie thresholdu nic nie pomoze. rozwali sie lub w innym miejscu lub sie powykrzywia wiem bo sam sie z tym meczylem 2 dni
Rekomendowane odpowiedzi