Jump to content

zmiana line na model


kfadrat

Recommended Posts

witam,

 

jak wiekszosc osob piszacych nowe tematy, jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds. stworzylem sobie objekt, ale uzywajac tylko i wylacznie linii. jest on praktycznie gotowy, gdyby nie jeden problem - mianowicie nie wiem jak proste linie przeksztalcic na model (chodzi mi o 'wypelnienie' 'szczelin' pomiedzy siatka linii)... jest moze na to jakis latwy sposob, czy musze ponownie zaczac modelowac, tyle ze tym razem modyfikujac bryly?

 

z gory dzieki za pomoc.

 

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

amen, dzieki wielkie :) a juz zaczalem bawic sie w modelowanie za pomoca bryl :)

 

jeszcze raz dzieki.

 

 

pozdrawiam.

 

 

edit: nie wiem czemu, ale opcja attach nie dziala... po wcisnieciu opcji attach nie moge nic zaznaczyc... cos czuje ze pokopalem caly projekt...

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie jest taki problem, ze kiedy robie surface (mam polowe wymodelowana i zrobiony mirror, wiec jest cala glowa symetryczna) to mam brakujace 'laty'. i tak, wszystko jest odmrozone, moge zaznaczac, ale nie kiedy mam wcisniety guzik 'attach'.

 

 

i jeszcze jedno bonusowe pytanie, zeby nie zakladac nowego tematu: (nie znalazlem tutoriala do tego) jak zrobic, zeby przy renderowaniu byla plaszczyzna (biala matowa, albo blyszczaca z reflect ) na ktora sa rzucane cienie... chodzi mi o taki efekt jak np w matrixie (wszedzie bialo, a jednak na tej bieli sa cienie itp)... nie wiem, czy musze wymodelowac ogromna plaszczyzne, czy da sie zrobic automatycznie plaszczyzne po horyzont...

Link to comment
Share on other sites

hmm... w takim razie co mam zrobic, zeby pokryc 'tekstura' (zamienic na model, zeby linie byly siatka) te linie? mecze sie z tym caly dzien, zrobilem to samo z boxmodelingiem, ale siatka z linii wyglada najlepiej (wszystko dopasowane do planu)... po prostu szkoda mi sie tego pozbywac, a dodatkowa wiedza zawsze sie przyda :) ... generalnie w tutorialach nie moge znalesc nic co by mi pomoglo... jak chcecie moge wrzucic render tych linii, zeby bylo jakies pojecie co mam zrobic... (swoja droga - wiekszosc z polaczonych linii jest 4-katami, a niektore nadal nie chca sie pokryc... robilem to metoda jaka widzialem w tutorialu z szachami )

Link to comment
Share on other sites

Widocznie nie wszystko ci się pokrywa, węzły na line muszą być w tym samym miejscu (odległość w jakiem mogą być, żeby modyfikator utworzył pow. okresla par. threshold)

Rada: Fuse, move z snapem, zwiększenie thresholdu (ale wtedy gdzie indziej może sie popieprzyć)

Link to comment
Share on other sites

Gdy przesowasz vertexy wlasz area selectio jest chyba w zakladce selection

pousowaj wszstkie vertexy ktore nie lacza splajnow ( nie sa na skrzyzowaniach w sksztalcie litery T lub x) powinno byc ok

jak tego nie zrobisz to zwiekszenie thresholdu nic nie pomoze. rozwali sie lub w innym miejscu lub sie powykrzywia

wiem bo sam sie z tym meczylem 2 dni

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy