Napisano 25 Lipiec 200618 l witam, jak wiekszosc osob piszacych nowe tematy, jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds. stworzylem sobie objekt, ale uzywajac tylko i wylacznie linii. jest on praktycznie gotowy, gdyby nie jeden problem - mianowicie nie wiem jak proste linie przeksztalcic na model (chodzi mi o 'wypelnienie' 'szczelin' pomiedzy siatka linii)... jest moze na to jakis latwy sposob, czy musze ponownie zaczac modelowac, tyle ze tym razem modyfikujac bryly? z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam.
Napisano 25 Lipiec 200618 l Uzyj modyfikatora "surface" jesli nie zadziała luknij tutaj - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=3191
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor amen, dzieki wielkie :) a juz zaczalem bawic sie w modelowanie za pomoca bryl :) jeszcze raz dzieki. pozdrawiam. edit: nie wiem czemu, ale opcja attach nie dziala... po wcisnieciu opcji attach nie moge nic zaznaczyc... cos czuje ze pokopalem caly projekt...
Napisano 26 Lipiec 200618 l A moze nie musisz uzywac attach bo to wszystko jest juz jedna linią? Jeśli nie, to spróbuj przekonwertowac jeszcze raz wszystko do editable Spline i potem znów spróbuj Attach :)
Napisano 26 Lipiec 200618 l Autor no wlasnie jest taki problem, ze kiedy robie surface (mam polowe wymodelowana i zrobiony mirror, wiec jest cala glowa symetryczna) to mam brakujace 'laty'. i tak, wszystko jest odmrozone, moge zaznaczac, ale nie kiedy mam wcisniety guzik 'attach'. i jeszcze jedno bonusowe pytanie, zeby nie zakladac nowego tematu: (nie znalazlem tutoriala do tego) jak zrobic, zeby przy renderowaniu byla plaszczyzna (biala matowa, albo blyszczaca z reflect ) na ktora sa rzucane cienie... chodzi mi o taki efekt jak np w matrixie (wszedzie bialo, a jednak na tej bieli sa cienie itp)... nie wiem, czy musze wymodelowac ogromna plaszczyzne, czy da sie zrobic automatycznie plaszczyzne po horyzont...
Napisano 26 Lipiec 200618 l 1.) surface działa tylko na trójkąty i czworokąty 2.) umieszczasz na zwykłym, małym planie, dajesz materiał matte coś tam, robisz wielką sphere, dodajesz modyfikator normal i nadajesz jej materiał (biały) włala
Napisano 26 Lipiec 200618 l Autor hmm... w takim razie co mam zrobic, zeby pokryc 'tekstura' (zamienic na model, zeby linie byly siatka) te linie? mecze sie z tym caly dzien, zrobilem to samo z boxmodelingiem, ale siatka z linii wyglada najlepiej (wszystko dopasowane do planu)... po prostu szkoda mi sie tego pozbywac, a dodatkowa wiedza zawsze sie przyda :) ... generalnie w tutorialach nie moge znalesc nic co by mi pomoglo... jak chcecie moge wrzucic render tych linii, zeby bylo jakies pojecie co mam zrobic... (swoja droga - wiekszosc z polaczonych linii jest 4-katami, a niektore nadal nie chca sie pokryc... robilem to metoda jaka widzialem w tutorialu z szachami )
Napisano 28 Lipiec 200618 l Widocznie nie wszystko ci się pokrywa, węzły na line muszą być w tym samym miejscu (odległość w jakiem mogą być, żeby modyfikator utworzył pow. okresla par. threshold) Rada: Fuse, move z snapem, zwiększenie thresholdu (ale wtedy gdzie indziej może sie popieprzyć)
Napisano 28 Lipiec 200618 l Gdy przesowasz vertexy wlasz area selectio jest chyba w zakladce selection pousowaj wszstkie vertexy ktore nie lacza splajnow ( nie sa na skrzyzowaniach w sksztalcie litery T lub x) powinno byc ok jak tego nie zrobisz to zwiekszenie thresholdu nic nie pomoze. rozwali sie lub w innym miejscu lub sie powykrzywia wiem bo sam sie z tym meczylem 2 dni