Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

 

jak wiekszosc osob piszacych nowe tematy, jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds. stworzylem sobie objekt, ale uzywajac tylko i wylacznie linii. jest on praktycznie gotowy, gdyby nie jeden problem - mianowicie nie wiem jak proste linie przeksztalcic na model (chodzi mi o 'wypelnienie' 'szczelin' pomiedzy siatka linii)... jest moze na to jakis latwy sposob, czy musze ponownie zaczac modelowac, tyle ze tym razem modyfikujac bryly?

 

z gory dzieki za pomoc.

 

pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

amen, dzieki wielkie :) a juz zaczalem bawic sie w modelowanie za pomoca bryl :)

 

jeszcze raz dzieki.

 

 

pozdrawiam.

 

 

edit: nie wiem czemu, ale opcja attach nie dziala... po wcisnieciu opcji attach nie moge nic zaznaczyc... cos czuje ze pokopalem caly projekt...

Napisano

A moze nie musisz uzywac attach bo to wszystko jest juz jedna linią?

 

Jeśli nie, to spróbuj przekonwertowac jeszcze raz wszystko do editable Spline i potem znów spróbuj Attach :)

Napisano

no wlasnie jest taki problem, ze kiedy robie surface (mam polowe wymodelowana i zrobiony mirror, wiec jest cala glowa symetryczna) to mam brakujace 'laty'. i tak, wszystko jest odmrozone, moge zaznaczac, ale nie kiedy mam wcisniety guzik 'attach'.

 

 

i jeszcze jedno bonusowe pytanie, zeby nie zakladac nowego tematu: (nie znalazlem tutoriala do tego) jak zrobic, zeby przy renderowaniu byla plaszczyzna (biala matowa, albo blyszczaca z reflect ) na ktora sa rzucane cienie... chodzi mi o taki efekt jak np w matrixie (wszedzie bialo, a jednak na tej bieli sa cienie itp)... nie wiem, czy musze wymodelowac ogromna plaszczyzne, czy da sie zrobic automatycznie plaszczyzne po horyzont...

Napisano

1.) surface działa tylko na trójkąty i czworokąty

2.) umieszczasz na zwykłym, małym planie, dajesz materiał matte coś tam, robisz wielką sphere, dodajesz modyfikator normal i nadajesz jej materiał (biały)

włala

Napisano

hmm... w takim razie co mam zrobic, zeby pokryc 'tekstura' (zamienic na model, zeby linie byly siatka) te linie? mecze sie z tym caly dzien, zrobilem to samo z boxmodelingiem, ale siatka z linii wyglada najlepiej (wszystko dopasowane do planu)... po prostu szkoda mi sie tego pozbywac, a dodatkowa wiedza zawsze sie przyda :) ... generalnie w tutorialach nie moge znalesc nic co by mi pomoglo... jak chcecie moge wrzucic render tych linii, zeby bylo jakies pojecie co mam zrobic... (swoja droga - wiekszosc z polaczonych linii jest 4-katami, a niektore nadal nie chca sie pokryc... robilem to metoda jaka widzialem w tutorialu z szachami )

Napisano

Widocznie nie wszystko ci się pokrywa, węzły na line muszą być w tym samym miejscu (odległość w jakiem mogą być, żeby modyfikator utworzył pow. okresla par. threshold)

Rada: Fuse, move z snapem, zwiększenie thresholdu (ale wtedy gdzie indziej może sie popieprzyć)

Gość Metallic
Napisano

Gdy przesowasz vertexy wlasz area selectio jest chyba w zakladce selection

pousowaj wszstkie vertexy ktore nie lacza splajnow ( nie sa na skrzyzowaniach w sksztalcie litery T lub x) powinno byc ok

jak tego nie zrobisz to zwiekszenie thresholdu nic nie pomoze. rozwali sie lub w innym miejscu lub sie powykrzywia

wiem bo sam sie z tym meczylem 2 dni




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności