Jump to content

specular level/glossiness


_qb

Recommended Posts

witam!

mam dosc podstawowe pytanie....posiadam textury ,ktroe skladaja sie z trzech map.....diffuse, bump i specular/glossiness....chcialem zapytac na jakie kanaly w v-ray'u wrzucic ta ostatnia mape? jaka jest roznica miedzy HGlossiness i RGlossiness? ktora mapa odpowiada za specular ?

wielkie dzieki!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W zasadzie ani H ani R glosiness nie odpowiada wprost za speca. Swoją teksture wsadź w reflection najlepiej. Glosiness w Vrayu odpowiada za "lustrzaność", gładkość powierzchni. Tym samym ma wpływ na wielkość speca (który jest tu odbiciem fizycznym).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy