Matuzalem Napisano 30 Lipiec 2006 Share Napisano 30 Lipiec 2006 Witam 3dsmax Wiem że gdzieś to widziałem, ale nie moge tego nigdzie znaleść. Chodzi mi o teksture, którą, gdy nadamy obiektowi, to on sam będzie przeźroczysty dla bitmapy w tle (environment and effects -> background) ale będzie zasłaniał inne obiekty. Może mały przykład: Mamy filmik gdzie na pierwszym planie jest samochód. Dodaje SuperSpray i zaczyna się dymić jego maska. W tym samym momęcie na pierwszy plan wybija się przejeżdżający autobus i w całości zasłania samochód - no więc powinien zasłonić również dym. Tworze box-a i nadaje mu tą teksturke, która zasłania dym, ale background image jest ciągle widoczny. Moge to jeszcze porónać do Blocker-a w particleIllusion. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 30 Lipiec 2006 Share Napisano 30 Lipiec 2006 Nie wiem , jak w maxie, ale możesz to zrobić w postprodukcji. Myślę, że dodanie cząsteczek właśnie najlepiej w ten sposób - nie bawiąc się niepotrzebnie w 3d. Combustion ma świetne cząsteczki, więc tam warto się pobawić. Później tylko jakaś maseczka, aby w odpowiednim miejscu zasłonić dymek i gotowe. Jeśli koniecznie chcesz w 3dsmaxie, to poczekaj na specjalistów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 30 Lipiec 2006 Share Napisano 30 Lipiec 2006 materiał matte/shadow ... moment a nie momęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matuzalem Napisano 30 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 30 Lipiec 2006 piotrek dzięki. zdeno o to chodziło dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się