Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

3dsmax

 

Wiem że gdzieś to widziałem, ale nie moge tego nigdzie znaleść.

Chodzi mi o teksture, którą, gdy nadamy obiektowi, to on sam będzie przeźroczysty dla bitmapy w tle (environment and effects -> background) ale będzie zasłaniał inne obiekty.

 

Może mały przykład:

Mamy filmik gdzie na pierwszym planie jest samochód. Dodaje SuperSpray i zaczyna się dymić jego maska. W tym samym momęcie na pierwszy plan wybija się przejeżdżający autobus i w całości zasłania samochód - no więc powinien zasłonić również dym. Tworze box-a i nadaje mu tą teksturke, która zasłania dym, ale background image jest ciągle widoczny.

 

Moge to jeszcze porónać do Blocker-a w particleIllusion.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem , jak w maxie, ale możesz to zrobić w postprodukcji. Myślę, że dodanie cząsteczek właśnie najlepiej w ten sposób - nie bawiąc się niepotrzebnie w 3d.

 

Combustion ma świetne cząsteczki, więc tam warto się pobawić. Później tylko jakaś maseczka, aby w odpowiednim miejscu zasłonić dymek i gotowe.

 

Jeśli koniecznie chcesz w 3dsmaxie, to poczekaj na specjalistów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności