Napisano 30 Lipiec 200618 l Witam 3dsmax Wiem że gdzieś to widziałem, ale nie moge tego nigdzie znaleść. Chodzi mi o teksture, którą, gdy nadamy obiektowi, to on sam będzie przeźroczysty dla bitmapy w tle (environment and effects -> background) ale będzie zasłaniał inne obiekty. Może mały przykład: Mamy filmik gdzie na pierwszym planie jest samochód. Dodaje SuperSpray i zaczyna się dymić jego maska. W tym samym momęcie na pierwszy plan wybija się przejeżdżający autobus i w całości zasłania samochód - no więc powinien zasłonić również dym. Tworze box-a i nadaje mu tą teksturke, która zasłania dym, ale background image jest ciągle widoczny. Moge to jeszcze porónać do Blocker-a w particleIllusion. Pozdrawiam
Napisano 30 Lipiec 200618 l Nie wiem , jak w maxie, ale możesz to zrobić w postprodukcji. Myślę, że dodanie cząsteczek właśnie najlepiej w ten sposób - nie bawiąc się niepotrzebnie w 3d. Combustion ma świetne cząsteczki, więc tam warto się pobawić. Później tylko jakaś maseczka, aby w odpowiednim miejscu zasłonić dymek i gotowe. Jeśli koniecznie chcesz w 3dsmaxie, to poczekaj na specjalistów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto