Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

3dsmax

 

Wiem że gdzieś to widziałem, ale nie moge tego nigdzie znaleść.

Chodzi mi o teksture, którą, gdy nadamy obiektowi, to on sam będzie przeźroczysty dla bitmapy w tle (environment and effects -> background) ale będzie zasłaniał inne obiekty.

 

Może mały przykład:

Mamy filmik gdzie na pierwszym planie jest samochód. Dodaje SuperSpray i zaczyna się dymić jego maska. W tym samym momęcie na pierwszy plan wybija się przejeżdżający autobus i w całości zasłania samochód - no więc powinien zasłonić również dym. Tworze box-a i nadaje mu tą teksturke, która zasłania dym, ale background image jest ciągle widoczny.

 

Moge to jeszcze porónać do Blocker-a w particleIllusion.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 868
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem , jak w maxie, ale możesz to zrobić w postprodukcji. Myślę, że dodanie cząsteczek właśnie najlepiej w ten sposób - nie bawiąc się niepotrzebnie w 3d.

 

Combustion ma świetne cząsteczki, więc tam warto się pobawić. Później tylko jakaś maseczka, aby w odpowiednim miejscu zasłonić dymek i gotowe.

 

Jeśli koniecznie chcesz w 3dsmaxie, to poczekaj na specjalistów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności