Matuzalem Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Witam 3dsmax Wiem że gdzieś to widziałem, ale nie moge tego nigdzie znaleść. Chodzi mi o teksture, którą, gdy nadamy obiektowi, to on sam będzie przeźroczysty dla bitmapy w tle (environment and effects -> background) ale będzie zasłaniał inne obiekty. Może mały przykład: Mamy filmik gdzie na pierwszym planie jest samochód. Dodaje SuperSpray i zaczyna się dymić jego maska. W tym samym momęcie na pierwszy plan wybija się przejeżdżający autobus i w całości zasłania samochód - no więc powinien zasłonić również dym. Tworze box-a i nadaje mu tą teksturke, która zasłania dym, ale background image jest ciągle widoczny. Moge to jeszcze porónać do Blocker-a w particleIllusion. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Nie wiem , jak w maxie, ale możesz to zrobić w postprodukcji. Myślę, że dodanie cząsteczek właśnie najlepiej w ten sposób - nie bawiąc się niepotrzebnie w 3d. Combustion ma świetne cząsteczki, więc tam warto się pobawić. Później tylko jakaś maseczka, aby w odpowiednim miejscu zasłonić dymek i gotowe. Jeśli koniecznie chcesz w 3dsmaxie, to poczekaj na specjalistów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdeno Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 materiał matte/shadow ... moment a nie momęt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matuzalem Posted July 30, 2006 Author Share Posted July 30, 2006 piotrek dzięki. zdeno o to chodziło dziękuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now