Jump to content

"Niewidzialna" tekstura


Recommended Posts

Witam

 

3dsmax

 

Wiem że gdzieś to widziałem, ale nie moge tego nigdzie znaleść.

Chodzi mi o teksture, którą, gdy nadamy obiektowi, to on sam będzie przeźroczysty dla bitmapy w tle (environment and effects -> background) ale będzie zasłaniał inne obiekty.

 

Może mały przykład:

Mamy filmik gdzie na pierwszym planie jest samochód. Dodaje SuperSpray i zaczyna się dymić jego maska. W tym samym momęcie na pierwszy plan wybija się przejeżdżający autobus i w całości zasłania samochód - no więc powinien zasłonić również dym. Tworze box-a i nadaje mu tą teksturke, która zasłania dym, ale background image jest ciągle widoczny.

 

Moge to jeszcze porónać do Blocker-a w particleIllusion.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie wiem , jak w maxie, ale możesz to zrobić w postprodukcji. Myślę, że dodanie cząsteczek właśnie najlepiej w ten sposób - nie bawiąc się niepotrzebnie w 3d.

 

Combustion ma świetne cząsteczki, więc tam warto się pobawić. Później tylko jakaś maseczka, aby w odpowiednim miejscu zasłonić dymek i gotowe.

 

Jeśli koniecznie chcesz w 3dsmaxie, to poczekaj na specjalistów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy