Napisano 5 Sierpień 200618 l wiem ze to z deka lamerskie ale nie czaje jak zrobic material z fotki i z bumpem bo jak wkladam fotke do diffuse i czarno bialą fotke tego samego do bumpa to material jest ciagle plaski. Jak to dziala?
Napisano 5 Sierpień 200618 l Zależy od tego, co rozumiesz pod pojeciem "płaski materiał". Bump z natury rzeczy nie deformuje geometri, nie zmienia kształtu bryły i nie tworzy na niej wypukłości. Nigdy. Nierówności otrzymane za pomocą bumpa to iluzja świetla polegająca na zmianie kierunków normalnych, dzięki czemu otrzymujesz złudzenie nierówności, ale nigdy nie będzie taka nierówność rzucała cieni, czy kaustyk. Natomist co do twojego problemu to pamiętaj, że aby uzykać wrażenie nierówności za pomocą bumpa musisz patrzeć na przedmiot pod odpowiednim kątem, oraz poprawnie go oświetlić.
Napisano 5 Sierpień 200618 l Autor A da sie cos takiego zrobic zeby byla nierównaosc czy trzeba modelowac?
Napisano 5 Sierpień 200618 l Użyj Displacement'a. Sposób użycie zależny od używanego softu + renderera.
Napisano 5 Sierpień 200618 l bump to narzedzie matematyczne, ktore przelicza swiatlo wg wzoru wysokosci (pobranej z zakresu wartosci bitmapy, konkretnie z najwyzszej wartosci barwy) dla normalnej triangla.... czyli widzisz cos zo nieistnieje, jak sie przyjrzysz to widac ze to lipa, to ma dawac zludzenie cieni, displace (displace aprox w przypadku maxa) jest narzedziem ktory znieksztalca normalne virtualnych popolygonow (na czas renderu siatka jest w celu oblizania maltretowana wzorami i zwieksza liczbe poly, w opcjach rendera sie to ustawia); wiec wyglada to jak znieksztalcone poly, ktorych nie ma, dobrze jest to polczacyc z identycznym lub podobnym bumpem, wtedy na renderze widac juz ze te poly sa naprawde... no i jest jeszcze displace, ktory po zadaniu na siatce od razu daje efektywne subdywizje, robi nei zla kaszanke i nalezy sie go wystrzegac (dzis tego nikt normalny chyba nie wlacza, palenie normalmap calkowicie odbiera sens uzywaniu tej techniki) :)
Napisano 5 Sierpień 200618 l vv3k70r - niby po co łączyć dispa z bumpem? Jeśli renderer utworzy nową siatkę na podstawie podanej mapy, to nie ma potrzeby dodatkowo ustawiać narmalnych przy pomocy bumpa. Normalne face'ów ustawiają się automatycznie prostopadle do ich powierzchi, więc wszystko się poprawnie cieniuje. No chyba, że jeszcze chce się jakieś nierówności bumpem dodać, ale podejrzewam, że wyjdzie z tego kaszanka... wtedy na renderze widac juz ze te poly sa naprawde Takie jest założenie dispa, nie potrzeba bumpa.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto