digiart Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Witam, próbuje zwizualizować pewną konstrukcję mechaniczną. Jednym z elementów tej konstrukcji jest profil zamknięty o przekroju kwadraru. Problem w tym ze posiada on zaokrąglone rogi (przekrój profila to kwadrat z zaokrąglonymi rogami). Jeśli zrobie shape'a jako kwadrat i go wyciagne (extrude) to wyglada nienaturalnie (zwlaszcza z tekstura symulujaca stal nierdzewną). W związku z tym mam pytanie jak mozna nieco "zmiękczyć" krawędzie bryły równomiernie na całej długości wyciągniętego shape'a. (pomijam pomysł z zaokrągleniem rogów samego shape'a). Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanki Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 uzyj dla odpowiednich krawedzi chamfer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Wymodeluj obiekt o przekroju kwadratowym z ostrymi krawędziami, zaznacz krawędzie w rogach, użj polecenia chamfer z odpowiednią wartością, nałóż modyfikator MeshSmooth, zwiększ teration do ok. 1 -2 (więcej nie dawaj, 2 to max). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now