Jump to content

Problem z "ostrymi" krawędziami


digiart

Recommended Posts

Witam, próbuje zwizualizować pewną konstrukcję mechaniczną. Jednym z elementów tej konstrukcji jest profil zamknięty o przekroju kwadraru. Problem w tym ze posiada on zaokrąglone rogi (przekrój profila to kwadrat z zaokrąglonymi rogami). Jeśli zrobie shape'a jako kwadrat i go wyciagne (extrude) to wyglada nienaturalnie (zwlaszcza z tekstura symulujaca stal nierdzewną).

W związku z tym mam pytanie jak mozna nieco "zmiękczyć" krawędzie bryły równomiernie na całej długości wyciągniętego shape'a. (pomijam pomysł z zaokrągleniem rogów samego shape'a).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wymodeluj obiekt o przekroju kwadratowym z ostrymi krawędziami, zaznacz krawędzie w rogach, użj polecenia chamfer z odpowiednią wartością, nałóż modyfikator MeshSmooth, zwiększ teration do ok. 1 -2 (więcej nie dawaj, 2 to max).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy