Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam ludziki,

 

Mam wnetrze, w ktorym sa okna na dole kanciaste, na gorze zaokraglone (luk). Wstawiam VRayLighty w oba okna (minimalnie przed nimi, od strony pomieszczenia) i oswietla wnetrze OK, ale na scianie powstaja niepotrzebne plamy tam, gdzie juz nie ma wyciecia okna

[ATTACH]37116[/ATTACH]

 

Ma ktos pomysl jak to zalatwic?

Z gory dzieki i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

To jest rozwiazanie, tyle ze musze wtedy dodatkowo doswietlic od wewnatrz sciane na ktorej sa okna - to oczywiscie nie jest juz problem, pytanie zadalem, poniewaz zastanawiam sie czy jest jakies inne rozwiazanie, czy to podane przez kome jest jedyne sluszne, czy moze radzicie sobie jakos inaczej w takich przypadkach?

Napisano

jest ze tak powiem fizycznie poprawne :D swiatlo z vraylightow wpada przez okna tak jak skylight. dlaczego chcesz doswietlac sciany od wewnatrz? moze nie uzywasz gi? ;) mozesz podbic wartosci w color mappingu w ustawieniach vraya, to napewno rozjasni wnetrze.

Napisano
  • Autor

uzywam gi =) - irradiance map dla primary, secondary niet, natomiast kiedy dam swiatlo za oknem, pojawiaja sie plamy w pomieszczeniu :( - ale mysle, ze wystarczy podkrecic ustawienia i bedzie po sprawie i nie bedzie potrzeby uzywania dodatkowego swiatla, right? (przy okazji pytanie: co w takim przypadku jest najwazniejszym parametrem wplywajacym na niechciany noise na scianach?)

Napisano

Ciężko uzyskać fotorealizm i ładne GI bez secondary bounces. Light cache jest szybki i na pewno poprawi wygląd sceny.

Napisano
  • Autor

dzieki chlopaki, pomecze ta scenke i sie pochwale jak dobrze wyjdzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności