Skocz do zawartości

animacja modelu


odnetniN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie male pytanie odnosnie animacji modelu postaci,a wie chodzi o to czy da sie ustawiac biped lub kosci polygonami ,zamiast tymi vertex?

A dokladniej chodzi mi oto ze np. ustawiam wszystkie polygony do zgiecia reki i przypisuje temu kosc :) z gory thx za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

mam takie male jeszcze pytanie poniewaz ustawiam envelopes np. vertexy i jak jakiegos niechce zeby byl w tej kosci to zaznaczam i naciskam exlude selected tak? a jak zrobic zeby go w podobny sposob zaznaczyc? bo jak zaznaczam dany vertex to kilkam na include selected verts to nic sie niedzieje :/ (chodzi mi o te przyciski w parametrach envelopes ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak: masz model i kości, dajesz modyfikator skin modelowi i dodajesz kości przyciskiem add bones, pozniej klikasz na edit envelopes i klikasz sobie na te szare kreski by podświetlić koperte, wtedy możesz sobie ją powiększąc i zmniejszać, w modyfikatrorze skin w select możesz zaznaczyć vertices i dzięki temu będziesz mógł zaznaczać vertexy na modelu i za pomocą weight tool przypiasać im wagę. Jeszcze mały przykładzik: zaznaczasz jedną kośc ręki a potem vertexy które mają reagować na ruch tej kości i weight tool'em dajesz wage 1 gdy chcesz żeby te vertexy były kontrolowane w 100% przez tą kość ,5 gdy przez 50% itd. A tak wogule to polecam przeczytać w helpie o modyfiakotrku skin. Jakby co to mogę napisać coś więcej :P.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh dzieki Temporal,ale tak dlugo nikt nie odpisywal ze juz doszedlem do tego:) ale dzieki ;)w tej chwili niewiem jak sie laczy kosci ze soba jesli sa osobno,poniewaz jesli kosc jestt osobno dajmy na to zlozona z 3 czesci i jak zaczne ruszac dolno czescia to ta ostatnia gorna zaczyna tez uciekac daleko (uzywam IK)

Jeszcze mam pytanie odnosnie kamery, poniewaz gdy zaznaczam kamere i dajmy na to pilke i jak przesowam je jako animacja to pilka wyprzedza kamere czemu tak sie dzieje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności