Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam takie male pytanie odnosnie animacji modelu postaci,a wie chodzi o to czy da sie ustawiac biped lub kosci polygonami ,zamiast tymi vertex?

A dokladniej chodzi mi oto ze np. ustawiam wszystkie polygony do zgiecia reki i przypisuje temu kosc :) z gory thx za odpowiedz

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No da się, da się, bo czemu miało by się nie dać, ale chyba ładniej się animuje jak jest łapka najpierw wyprostowana z siateczką gęstszą na zgięciach.

 

Pobaw się i zobacz co wyjdzie :)

Napisano

mam takie male jeszcze pytanie poniewaz ustawiam envelopes np. vertexy i jak jakiegos niechce zeby byl w tej kosci to zaznaczam i naciskam exlude selected tak? a jak zrobic zeby go w podobny sposob zaznaczyc? bo jak zaznaczam dany vertex to kilkam na include selected verts to nic sie niedzieje :/ (chodzi mi o te przyciski w parametrach envelopes ) :)

Napisano

sorry ale was nie rozumiem :/ jaka wartosc? ja to robie recznie nie korzystam z zadnych opcji bo ich nawet niznam (procz blokowania danej kosci:) )

prosze wytlumaczcie mi to tak jakbyscie gadali z nowicjuszem bo nim wlasnie jestem :)

Napisano

No więc tak: masz model i kości, dajesz modyfikator skin modelowi i dodajesz kości przyciskiem add bones, pozniej klikasz na edit envelopes i klikasz sobie na te szare kreski by podświetlić koperte, wtedy możesz sobie ją powiększąc i zmniejszać, w modyfikatrorze skin w select możesz zaznaczyć vertices i dzięki temu będziesz mógł zaznaczać vertexy na modelu i za pomocą weight tool przypiasać im wagę. Jeszcze mały przykładzik: zaznaczasz jedną kośc ręki a potem vertexy które mają reagować na ruch tej kości i weight tool'em dajesz wage 1 gdy chcesz żeby te vertexy były kontrolowane w 100% przez tą kość ,5 gdy przez 50% itd. A tak wogule to polecam przeczytać w helpie o modyfiakotrku skin. Jakby co to mogę napisać coś więcej :P.

  • Confused 1
Napisano

heh dzieki Temporal,ale tak dlugo nikt nie odpisywal ze juz doszedlem do tego:) ale dzieki ;)w tej chwili niewiem jak sie laczy kosci ze soba jesli sa osobno,poniewaz jesli kosc jestt osobno dajmy na to zlozona z 3 czesci i jak zaczne ruszac dolno czescia to ta ostatnia gorna zaczyna tez uciekac daleko (uzywam IK)

Jeszcze mam pytanie odnosnie kamery, poniewaz gdy zaznaczam kamere i dajmy na to pilke i jak przesowam je jako animacja to pilka wyprzedza kamere czemu tak sie dzieje ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności