odnetniN Napisano 15 Sierpień 2006 Napisano 15 Sierpień 2006 Witam mam takie male pytanie odnosnie animacji modelu postaci,a wie chodzi o to czy da sie ustawiac biped lub kosci polygonami ,zamiast tymi vertex? A dokladniej chodzi mi oto ze np. ustawiam wszystkie polygony do zgiecia reki i przypisuje temu kosc :) z gory thx za odpowiedz
Riko Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 No da się, da się, bo czemu miało by się nie dać, ale chyba ładniej się animuje jak jest łapka najpierw wyprostowana z siateczką gęstszą na zgięciach. Pobaw się i zobacz co wyjdzie :)
Master Kiełbaster Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 Zaznaczasz 4 vertexy (najczęściej) i masz to samo co polygon :*
odnetniN Napisano 16 Sierpień 2006 Autor Napisano 16 Sierpień 2006 mam takie male jeszcze pytanie poniewaz ustawiam envelopes np. vertexy i jak jakiegos niechce zeby byl w tej kosci to zaznaczam i naciskam exlude selected tak? a jak zrobic zeby go w podobny sposob zaznaczyc? bo jak zaznaczam dany vertex to kilkam na include selected verts to nic sie niedzieje :/ (chodzi mi o te przyciski w parametrach envelopes ) :)
asblaze Napisano 17 Sierpień 2006 Napisano 17 Sierpień 2006 po prostu ustaw mu wartość dla danej kości... sam się inkluduje :)
odnetniN Napisano 17 Sierpień 2006 Autor Napisano 17 Sierpień 2006 sorry ale was nie rozumiem :/ jaka wartosc? ja to robie recznie nie korzystam z zadnych opcji bo ich nawet niznam (procz blokowania danej kosci:) ) prosze wytlumaczcie mi to tak jakbyscie gadali z nowicjuszem bo nim wlasnie jestem :)
Temporal Napisano 18 Sierpień 2006 Napisano 18 Sierpień 2006 No więc tak: masz model i kości, dajesz modyfikator skin modelowi i dodajesz kości przyciskiem add bones, pozniej klikasz na edit envelopes i klikasz sobie na te szare kreski by podświetlić koperte, wtedy możesz sobie ją powiększąc i zmniejszać, w modyfikatrorze skin w select możesz zaznaczyć vertices i dzięki temu będziesz mógł zaznaczać vertexy na modelu i za pomocą weight tool przypiasać im wagę. Jeszcze mały przykładzik: zaznaczasz jedną kośc ręki a potem vertexy które mają reagować na ruch tej kości i weight tool'em dajesz wage 1 gdy chcesz żeby te vertexy były kontrolowane w 100% przez tą kość ,5 gdy przez 50% itd. A tak wogule to polecam przeczytać w helpie o modyfiakotrku skin. Jakby co to mogę napisać coś więcej :P. 1
odnetniN Napisano 18 Sierpień 2006 Autor Napisano 18 Sierpień 2006 heh dzieki Temporal,ale tak dlugo nikt nie odpisywal ze juz doszedlem do tego:) ale dzieki ;)w tej chwili niewiem jak sie laczy kosci ze soba jesli sa osobno,poniewaz jesli kosc jestt osobno dajmy na to zlozona z 3 czesci i jak zaczne ruszac dolno czescia to ta ostatnia gorna zaczyna tez uciekac daleko (uzywam IK) Jeszcze mam pytanie odnosnie kamery, poniewaz gdy zaznaczam kamere i dajmy na to pilke i jak przesowam je jako animacja to pilka wyprzedza kamere czemu tak sie dzieje ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się