Napisano 15 Sierpień 200618 l Witam mam takie male pytanie odnosnie animacji modelu postaci,a wie chodzi o to czy da sie ustawiac biped lub kosci polygonami ,zamiast tymi vertex? A dokladniej chodzi mi oto ze np. ustawiam wszystkie polygony do zgiecia reki i przypisuje temu kosc :) z gory thx za odpowiedz
Napisano 16 Sierpień 200618 l No da się, da się, bo czemu miało by się nie dać, ale chyba ładniej się animuje jak jest łapka najpierw wyprostowana z siateczką gęstszą na zgięciach. Pobaw się i zobacz co wyjdzie :)
Napisano 16 Sierpień 200618 l Autor mam takie male jeszcze pytanie poniewaz ustawiam envelopes np. vertexy i jak jakiegos niechce zeby byl w tej kosci to zaznaczam i naciskam exlude selected tak? a jak zrobic zeby go w podobny sposob zaznaczyc? bo jak zaznaczam dany vertex to kilkam na include selected verts to nic sie niedzieje :/ (chodzi mi o te przyciski w parametrach envelopes ) :)
Napisano 17 Sierpień 200618 l Autor sorry ale was nie rozumiem :/ jaka wartosc? ja to robie recznie nie korzystam z zadnych opcji bo ich nawet niznam (procz blokowania danej kosci:) ) prosze wytlumaczcie mi to tak jakbyscie gadali z nowicjuszem bo nim wlasnie jestem :)
Napisano 18 Sierpień 200618 l No więc tak: masz model i kości, dajesz modyfikator skin modelowi i dodajesz kości przyciskiem add bones, pozniej klikasz na edit envelopes i klikasz sobie na te szare kreski by podświetlić koperte, wtedy możesz sobie ją powiększąc i zmniejszać, w modyfikatrorze skin w select możesz zaznaczyć vertices i dzięki temu będziesz mógł zaznaczać vertexy na modelu i za pomocą weight tool przypiasać im wagę. Jeszcze mały przykładzik: zaznaczasz jedną kośc ręki a potem vertexy które mają reagować na ruch tej kości i weight tool'em dajesz wage 1 gdy chcesz żeby te vertexy były kontrolowane w 100% przez tą kość ,5 gdy przez 50% itd. A tak wogule to polecam przeczytać w helpie o modyfiakotrku skin. Jakby co to mogę napisać coś więcej :P.
Napisano 18 Sierpień 200618 l Autor heh dzieki Temporal,ale tak dlugo nikt nie odpisywal ze juz doszedlem do tego:) ale dzieki ;)w tej chwili niewiem jak sie laczy kosci ze soba jesli sa osobno,poniewaz jesli kosc jestt osobno dajmy na to zlozona z 3 czesci i jak zaczne ruszac dolno czescia to ta ostatnia gorna zaczyna tez uciekac daleko (uzywam IK) Jeszcze mam pytanie odnosnie kamery, poniewaz gdy zaznaczam kamere i dajmy na to pilke i jak przesowam je jako animacja to pilka wyprzedza kamere czemu tak sie dzieje ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto