Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

To chyba pierwszy taki wątek który zakładam bez jeszcze niczego zrobionego. Ale za to w planach mam zrobienie czegoś w miarę sporego. Niestety już na samym początku rodzi się kilka pytań na które aby zrobić moją animacje musze poznać odpowiedź :) Otóż moja animacja ma mniej więcej polegać na tym: treningowe boisko piłkarskie, takie prowizoryczne trybunki coś w tym stylu, bramka i jakiś rzut karny albo wolny. Bramkarz sie rzuca ale nie broni piłka wpada gol. Hehehe :D

Tylko tak, żeby zrobić siatkę bramki myśle że displacement będzie idealny tylko żęby mi się to ładnie rozkładała ta siatka myślałem nad ładnie rozłożoną teksturą. Nigdy sie w texturowanie nie bawiłem, tzn. w mapowanie teksturami owszem, ale widziałem nieraz w różnych prackach osobny plik tekstur jakby płaszczyzna na której narysowanę są tekstury i która ładnie naciąga się na obiekt. Jak to się nazywa bo nie wiem co w pisać w pomocy maxa żeby mi znalazło to o co mi chodzi :)

Teraz druga sprawa: jak zrobie animacje piłki która wpada w siatkę to musze ręcznie odkszałcić siatkę czy znajde jakiś modyfikator który to ładnie zrobi? Myślałem nad clothem ale nie wiem czy w dobrą strone myśle.

Mógłbym oczywiście zadawać te pytania w dziale animacja ale jest tam 1 wątek i chyba nikt nie zagląda, tak więc postanowiłem założyć to w wipie bo dużo osób to zagląda. Narazie wychodze wieczorem wezme sie do roboty, więc przepraszam że nie mam jeszcze żadnego renderka ;)

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

kurde dalej nie wiem jak zrobić takie teksturowanie o które mi chodzi, może ktoś pomoże i powie co to za modyfikator robi takie cuda, że np. kulke rozkłada na plane'a i wtedy nakładam sobie na tego plane'a teksturę i ona mi sie zawija na kulke :D

 

narazie zrobiłem cuś takiego

http://img412.imageshack.us/img412/5198/v002sp9.jpg

ciężko mi samym mapowaniem trafić żeby sie ładnie siatka łączyła na kantach, załamuje mnie jeszcze troche czas renderingu spowodowany displacementem na siatce i trawie, ale modelować całą siatkę...

 

Pozatym chyba dam sobie spokój narazie z tą scenką bo przyłączam sie do minibitwy, podszkole sie troche w animacji i wróce do swojej scenki :D

Napisano

Ten modyfikator to Unwrap UVW.

A siatke i piłkę to może reactorem zrób, co??

Napisano

Jeśli robisz to w maxie, to do symulacji zachowania siatki sprbuj uzyć reactor'a i obiektów Rope, które są krzywimi. Za pomocą spline'ów zrób po prostu taką sieć, węzły i powinno być dobrze.

Napisano

Można też zrobić plane'a, daćteksturkę siatki z przezroczystością i temu plane'owi dać modyfikator cloth ;)

Napisano
Jeśli robisz to w maxie, to do symulacji zachowania siatki sprbuj uzyć reactor'a i obiektów Rope, które są krzywimi. Za pomocą spline'ów zrób po prostu taką sieć, węzły i powinno być dobrze.

 

To raczej sposób na sondę kosmiczną. Bo taki wynalazek po 3 klatkach wystrzeli w powietrze. Zrób poprostu siatkę za pomocą clotha z reactora albo cloth fx.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności