cta Napisano 21 Sierpień 2006 Napisano 21 Sierpień 2006 To chyba pierwszy taki wątek który zakładam bez jeszcze niczego zrobionego. Ale za to w planach mam zrobienie czegoś w miarę sporego. Niestety już na samym początku rodzi się kilka pytań na które aby zrobić moją animacje musze poznać odpowiedź :) Otóż moja animacja ma mniej więcej polegać na tym: treningowe boisko piłkarskie, takie prowizoryczne trybunki coś w tym stylu, bramka i jakiś rzut karny albo wolny. Bramkarz sie rzuca ale nie broni piłka wpada gol. Hehehe :D Tylko tak, żeby zrobić siatkę bramki myśle że displacement będzie idealny tylko żęby mi się to ładnie rozkładała ta siatka myślałem nad ładnie rozłożoną teksturą. Nigdy sie w texturowanie nie bawiłem, tzn. w mapowanie teksturami owszem, ale widziałem nieraz w różnych prackach osobny plik tekstur jakby płaszczyzna na której narysowanę są tekstury i która ładnie naciąga się na obiekt. Jak to się nazywa bo nie wiem co w pisać w pomocy maxa żeby mi znalazło to o co mi chodzi :) Teraz druga sprawa: jak zrobie animacje piłki która wpada w siatkę to musze ręcznie odkszałcić siatkę czy znajde jakiś modyfikator który to ładnie zrobi? Myślałem nad clothem ale nie wiem czy w dobrą strone myśle. Mógłbym oczywiście zadawać te pytania w dziale animacja ale jest tam 1 wątek i chyba nikt nie zagląda, tak więc postanowiłem założyć to w wipie bo dużo osób to zagląda. Narazie wychodze wieczorem wezme sie do roboty, więc przepraszam że nie mam jeszcze żadnego renderka ;)
cta Napisano 21 Sierpień 2006 Autor Napisano 21 Sierpień 2006 kurde dalej nie wiem jak zrobić takie teksturowanie o które mi chodzi, może ktoś pomoże i powie co to za modyfikator robi takie cuda, że np. kulke rozkłada na plane'a i wtedy nakładam sobie na tego plane'a teksturę i ona mi sie zawija na kulke :D narazie zrobiłem cuś takiego http://img412.imageshack.us/img412/5198/v002sp9.jpg ciężko mi samym mapowaniem trafić żeby sie ładnie siatka łączyła na kantach, załamuje mnie jeszcze troche czas renderingu spowodowany displacementem na siatce i trawie, ale modelować całą siatkę... Pozatym chyba dam sobie spokój narazie z tą scenką bo przyłączam sie do minibitwy, podszkole sie troche w animacji i wróce do swojej scenki :D
patry Napisano 22 Sierpień 2006 Napisano 22 Sierpień 2006 Ten modyfikator to Unwrap UVW. A siatke i piłkę to może reactorem zrób, co??
piotrek Napisano 22 Sierpień 2006 Napisano 22 Sierpień 2006 Jeśli robisz to w maxie, to do symulacji zachowania siatki sprbuj uzyć reactor'a i obiektów Rope, które są krzywimi. Za pomocą spline'ów zrób po prostu taką sieć, węzły i powinno być dobrze.
patry Napisano 23 Sierpień 2006 Napisano 23 Sierpień 2006 Można też zrobić plane'a, daćteksturkę siatki z przezroczystością i temu plane'owi dać modyfikator cloth ;)
Master Kiełbaster Napisano 23 Sierpień 2006 Napisano 23 Sierpień 2006 Jeśli robisz to w maxie, to do symulacji zachowania siatki sprbuj uzyć reactor'a i obiektów Rope, które są krzywimi. Za pomocą spline'ów zrób po prostu taką sieć, węzły i powinno być dobrze. To raczej sposób na sondę kosmiczną. Bo taki wynalazek po 3 klatkach wystrzeli w powietrze. Zrób poprostu siatkę za pomocą clotha z reactora albo cloth fx.
zioło Napisano 23 Sierpień 2006 Napisano 23 Sierpień 2006 do unwarpa ja bym polecil fajnego videotutka: http://www.3d-palace.com/tmas/video.php?vid=21 musisz tylko sie zalogowac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się