Tomson Napisano 23 Wrzesień 2003 Napisano 23 Wrzesień 2003 Obiekt jest prosty...: :) http://strony.wp.pl/wp/rainbow100/max3d/4.jpg Chodzi mi o to żeby mapa była jakby obwinięta dookoła tego przykładowego obiektu (w płaszczyznach które są widoczne) bez żadnych zniekształceń.... Chodzi o to żeby tak jakby rozłożyć obiekt na jedną płaszczyznę z zachowaniem proporcji ścianek..., zaaplikować do jakiegoś programu 2d, pomalować a potem załadować jako teksturka.... coś takiego... Modyfikator uvw mapping: cilindrical - z moich obserwacji wynika, że nieco zniekształca on nałożoną teksture pod kątem cylindra..., a przynajmniej nie mogę za jego pomocą uzyskać prawdziwe proporcje ścianek w texporterze.... Więc jak to zrobić? ....
Tomson Napisano 23 Wrzesień 2003 Autor Napisano 23 Wrzesień 2003 wow... ale szybka odpowieć... :) a co to jest bust? a jak za pomocą unwrap UVW? .....
dr Ug Napisano 23 Wrzesień 2003 Napisano 23 Wrzesień 2003 Hmmm.... ciezko to wyjasnic w kilku slowach. To narzedzie, ktore rezklada siatke \"na plasko\", dzieki czemu mozesz dokladnie ustawic mapowanie. Potezna zabawka, niezbedna do efektywnego texturowania. Poczytaj Helpa i ew. przerob tutoriala Maxowego. Jak bedziesz mial pytania to wal smialo. To sie na poczatku wydaje skomplikowane, ale w rzeczywistosci jest bardzo proste.
Tomson Napisano 26 Wrzesień 2003 Autor Napisano 26 Wrzesień 2003 hm... nie zabardzo mogę namierzyć tego busta.... czy to jest może jakiś plugin do maxa? Jęsli chodzi o unvram UVW: to żeby się zbytnio nie rozpisywać: kilka obrazków :) ....: http://strony.wp.pl/wp/rainbow100/max3d/5.jpg ... i chodzi o to że nie znam na razie sposobu na zrobienie tego do czego dążę.... :) (szukałem ale coś niezabardzo....) mógłbym na podstawie tej siatki którą widać w oknie Edit UVWs, robić teksture w photoshopie.... tylko chodzi mi tu o nieproporcjonalność ścianek siatki względem oryginału... (tekstura zrobiona na podstawie tej siatki, naniesiona na obiekt w oknie Edit UVWs, była by na obiekcje widocznym w oknach widokowych, w jakimś stopniu porościągana...) no.... :) coś takiego... mógłbym sobie zmieniać gizmo itp... ale zawsze siatka będzie w jakimś stopniu ponaciągana pod kątem cylindra bądź jeszcze innych figur... więc może nie tędy droga... tylko którędy... chwilowo już zabardzo niewiele więcej wiem na ten temat, więc może jakaś mała podpowiedź?... :) .....
VGT Napisano 26 Wrzesień 2003 Napisano 26 Wrzesień 2003 Ale unvraw uvw właśnie do tego służy, by korygować nidoskonałości gizm z uvw map w przypadku bardziej skomplikowanych kształtów. Zazwyczaj na początku nakłada się teksturkę pozwalającą obserwować, gdzie siatka się rozciąga (przykład takiej teksturki załączyłem) i korygujesz punkty w unwrap uvw do momentu, kiedy tekstura na żadnej części modelu nie będzie porozciągana. Jeśli chcesz się więcej na ten temat dowiedzieć, to przerób tego tutka: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/bases1.asp
dr Ug Napisano 27 Wrzesień 2003 Napisano 27 Wrzesień 2003 No i \"busta\" szukaj raczej w slowniku ang-pol ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się