Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Obiekt jest prosty...: :)

 

http://strony.wp.pl/wp/rainbow100/max3d/4.jpg

 

Chodzi mi o to żeby mapa była jakby obwinięta dookoła tego przykładowego obiektu (w płaszczyznach które są widoczne) bez żadnych zniekształceń....

Chodzi o to żeby tak jakby rozłożyć obiekt na jedną płaszczyznę z zachowaniem proporcji ścianek..., zaaplikować do jakiegoś programu 2d, pomalować a potem załadować jako teksturka....

coś takiego...

Modyfikator uvw mapping: cilindrical - z moich obserwacji wynika, że nieco zniekształca on nałożoną teksture pod kątem cylindra..., a przynajmniej nie mogę za jego pomocą uzyskać prawdziwe proporcje ścianek w texporterze....

Więc jak to zrobić?

....

 

 

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmmm.... ciezko to wyjasnic w kilku slowach. To narzedzie, ktore rezklada siatke \"na plasko\", dzieki czemu mozesz dokladnie ustawic mapowanie.

Potezna zabawka, niezbedna do efektywnego texturowania. Poczytaj Helpa i ew. przerob tutoriala Maxowego. Jak bedziesz mial pytania to wal smialo.

 

To sie na poczatku wydaje skomplikowane, ale w rzeczywistosci jest bardzo proste.

Napisano

hm...

nie zabardzo mogę namierzyć tego busta.... czy to jest może jakiś plugin do maxa?

Jęsli chodzi o unvram UVW:

to żeby się zbytnio nie rozpisywać: kilka obrazków :) ....:

 

http://strony.wp.pl/wp/rainbow100/max3d/5.jpg

 

... i chodzi o to że nie znam na razie sposobu na zrobienie tego do czego dążę.... :) (szukałem ale coś niezabardzo....)

mógłbym na podstawie tej siatki którą widać w oknie Edit UVWs, robić teksture w photoshopie....

tylko chodzi mi tu o nieproporcjonalność ścianek siatki względem oryginału...

(tekstura zrobiona na podstawie tej siatki, naniesiona na obiekt w oknie Edit UVWs, była by na obiekcje widocznym w oknach widokowych, w jakimś stopniu porościągana...)

no.... :)

coś takiego...

mógłbym sobie zmieniać gizmo itp... ale zawsze siatka będzie w jakimś stopniu ponaciągana pod kątem cylindra bądź jeszcze innych figur...

więc może nie tędy droga...

tylko którędy...

chwilowo już zabardzo niewiele więcej wiem na ten temat, więc może jakaś mała podpowiedź?... :)

.....

Napisano

Ale unvraw uvw właśnie do tego służy, by korygować nidoskonałości gizm z uvw map w przypadku bardziej skomplikowanych kształtów.

Zazwyczaj na początku nakłada się teksturkę pozwalającą obserwować, gdzie siatka się rozciąga (przykład takiej teksturki załączyłem) i korygujesz punkty w unwrap uvw do momentu, kiedy tekstura na żadnej części modelu nie będzie porozciągana.

 

Jeśli chcesz się więcej na ten temat dowiedzieć, to przerób tego tutka:

http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/bases1.asp

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności