Napisano 25 Wrzesień 200321 l Witam wszystkich i pozdrawiam. Mam malutki problem i pytanie. Posiadam aktualnie zainstalowaną wersję maxa 4.0, poprostu ogranicza mnie sprzęt który posiadam dlatego nie zdecydowałem się na zainstalowanie maxa 5. Modeluję właśnie samochód na Splainach, nie dokońca mi to wychodzi ponieważ mam później problemy z siatką. Zainterosowałem się tutorailem Ludzi z evermotion http://www.evermotion.org/car/CAR.htm. Lecz nie mogę sobi poradzić z modelowaniem POLY. Rozchodzi się o to, zamieszczę obrazek Pisze tam że należy zaznaczyć Edge wcisnąć klawisz shift i przesunąć w tutorialu widać że Edgy są kopiowane a umnie gdzy robię to operację max nie kopiuje mi Edgów tylko je przesuwa. W miarę poradziłe sobie z tym poprostu każde Edgy, które chcę przesunąć najpierw robię chamfer a później je przesówam, ale problem z tym taki czym więciej wymodeluję tym więcej problemów mam z objektem. PROSZĘ O JAKĄŚ POMOC PLEASE...:(. Wydaje mi się że to wina maxa poprostu starsza wersja. Ale nie dokońca jestem tego pewny. Może można to inaczej zrobić bądz inaczej modelować Poly. Z góry dzięki za pomoc i informacje...
Napisano 25 Wrzesień 200321 l Editable poly we wcześniejszych wersjach max\'a nie było tak rozwinięte, jak w MAX\'ie 5. Z tego co pamiętam, to do starszych wersji był plug-in, który rozszerzał możliwości polymodelingu, ale nigdy go nie miałem. Ja podobną sytuację do Twojej mam w GMAX\'ie - tam także nie ma extrude\'a krawędzi w editlable poly, więc gdy chcę extrudować, to konwertuję obiekt na editable mesh, a całą resztę robię w poly. Oznacza to ciągłe konwertowanie w dwie strony, ale zawsze jest to jakieś wyjście. PS. I jeszcze jedna sprawa - dopasuj wielkość swojego avatara do obowiązującego regulminu.
Napisano 1 Październik 200321 l siema:) moze i ja swoje trzy grosze wsadze: z tego co pamietam w max4 mozesz sobie poradzic w nastepujacy sposob - boxa skonvertuj nie do poly, ale nadaj mu modyfikator edit mesh!!!ta metoda modelowania jest blizniaczo podobna do poly-jest takim \"poprzednikiem\" poly, ale problem edgow na bank ci sie rozwiarze!!!! PS. fajnie obaczyc swoj screen;)
Napisano 4 Październik 200321 l :( rowniez mam w tym miejscy problem i mam pytanie czy jak kasuję trzeci polygon to na pytanie \"Delete Isolated Vertices?\" odpowiedz tak czy nie?:(
Napisano 4 Październik 200321 l a i jeszcze nie wiem dokładnie które polygony mam wyrzucić zawsze jak wyrzucę to jakiś niepotrzebnie
Napisano 5 Październik 200321 l Pytanie \'delete isolated vertices\' pojawia się gdy usuniesz wszystkie polygony wokół jakiegoś punktu. Jeśli wybierzesz nie to zostaje punkt, który nie należy do żadnego polygonu.... a po co?? można go np później wykorzystać przy tworzeniu nowych polygonów, ale przy modelowaniu głównie poprzez extrude i weld, raczej standardowym zachowaniem jest usuwanie takich vertexów.