DoMiNiQuE Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Niestety nie znalazlem nic w archiwum wiec pytam, poniewaz nie moge sobie z tym poradzic. W innym watku podpowiedzieliscie mi jak zanimowac tlok w silniku. Wszystko ladnie dziala, ale zapragnalem dodac do animacji wybuch. Stworzylem sobie wybuch na podstawie tago tutoriala http://www.max3d.pl/tut.php?id=154 Wszystko w miare zsynchronizowane. obrot kola zamachowego/ruch tloka trwa 100 klatek. Klatki te sa zapetlone, ale mam problem jak zapetlic ten wybuch. Nie jest on widoczny w track view. A moze lepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie wybuchu za pomoca innej metody? Zaden pomysl nie przychodzi mi do glowy. Prosze o pomoc, czas ucieka a do konca miesiaca musze oddac prace.
SUPER_OkO Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Jezeli chodzi o wybuchy to pewnie sa miliardy tutkow na necie, wiec poszukaj sobie cos odpowiedniego.. a jezeli animacja ma miec 100 klatek to nie ma sily, taka mala eksplozja sila rzeczy musi sie zapetlac. Uzyj sobie czasteczek. Gdzie wybuszek bedzie sie zaczynal w ktorejs klatce a np. w 90 wszystkie beda sobie obumierac az wszystko zniknie.
Kris_R Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Dobrym rozwiązaniem jest loopowanie poza programem 3d... czyli w postprodukcji innymi słowy. Renderujesz sobie sam ten wybuch do osbnej sekwencji plików tak, abyś miał go po prostu osobno i niezależnie. Wtedy możesz sobie go dowolnie zmieniać w czasie/tempie/przezroczystości.... kopiować kilka razy i blendować... generalnie takie podejście jest szybkie i skuteczne. Daje dużą kontrolę i wystarczające efekty dla loopów.
DoMiNiQuE Napisano 21 Wrzesień 2006 Autor Napisano 21 Wrzesień 2006 Hej! Dzieki za wskazowki. O zrobienie tej animki poprosila mnie znajoma. Potrzebuje ja na obrone (czegos tam ;) ). Zalozenie jest takie, aby animacja zostala wyplata od razu z 3dsmax'a. Nie chcialem za bardzo kombiowac, dlatego zdecydowalem sie na gizmo z fire effect - tylko to cholerne zapetlenia ;) Probowalem ze sprayami, ale nie daja mi jak na razie tak ladnego efektu planiecia z dymem ;) Pokominuje dzis jeszcze z rozwizaniem SUPER-OKA ...ewentualnie w akcie desperacji wstawie tyle gizmow ile bedzie ruchow tloka (w kazdym wpisze inne wartosci klatek ploniecia) i juz ;) (animka bedzie krotka). Dam znac co mi wyszlo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się