Napisano 21 Wrzesień 200618 l Witam Zaprojektowałam wnętrze jednak nie moge poradzic sobie z tekstura podlogi aby wygladala realnie, chodzi mi o blyszczacy lustrzany efekt. Probowalam z reytrace i wychodzi mi lustro w ktorym prawie nie widac tekstury. prosze o pomoc bo juz brak mi cierpliwosci. pozdrawiam
Napisano 21 Wrzesień 200618 l sam nie pamiętam jak w raytrace ustawiało się rozmazane odbicia więc jedyne co mogę ci polecić to zmianę koloru reflection w raytrace na ciemniejszy co zmniejszy intensywność odbić. najbardziej jednak polecam zmianę rendera na vray :D pozdrawiam
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Też nie pamiętam jak to się dokładnie robiło, ale mniej więcej to powinno wyglądać tak: - po pierwsze mapa odbicia powinna zawierać fallof typu fresnel. - po drugie przydala by ci sie mapa z lekkimi zadrapaniami itp w skali szarości, dokladnie to 2 wersje takiej mapy. Jasna i ciemna wersja, jak takie cosie masz, to wrzucasz tam gdzie masz kolory tego fallofa. Może idealnie rozmytych odbic to nie da, ale powinno być lepiej. Jeśli pisze totalne bzdury, albo nic nie rozumiesz z tego co pisze, to wybacz, niedawno sie obudziłem i zaraz lece do pracy, ciut nie przytomny jestem. edit: rzuc jeszcze okiem na to, wiem że to do końca nie to, ale blisko: http://www.cgarchitect.com/resources/tutorials/smoke3d/tutorial19.asp pozdrawiam Mirach
Napisano 21 Wrzesień 200618 l LOL. Może panowie na temat? ;) Rozmycie odbić w RT - najpierw zakładka ->Rendering->Raytracer settings->Global Ray antialiaser ->> ON i wybrać Multiresolution adaptive antialiaser. Teraz tworzymy materiał Raytrace. Raytracer controls -> Zmieniamy ustawienia Use global... na Multiresolution i klikamy kwadracik obok w którym mamy sterowanie rozmyciami reflection i refraction. Blur Offset/Aspect to rozmazywanie wprost. Defocusing - zależnie od odległości. Ilość min/max rays wpływa na jakość/czas obliczeń.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto