Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam:

Mam ogromny problem z Character Studio, a konkretniej z rigiem :(...

Mianowicie... czy istnieje sposob na unikniecie takich akcji:

 

help1.jpg

 

przy jednoczesnym uniknieciu takiej sytuacji...

help2.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

He. He. Jednym słowem kłopot z kopertami (evelope). A łatwego rozwiązaniania nie ma. I nie chodzi tu tylko o CS, ale ogólnie o zachowanie kości. Mogę ci tylko życzyć powodzenia w ustawianiu parametrów. Ja kombinowałem z punktami kopert przesuwając wpływ bardziej na pośladki. Może być winne jeszcze ustawienie bioder.

Powodzenia Bacry

Napisano

mozesz przypozadkowywac bezposrednio vertexy do poszczegolnych kosci. (physique-->vertex)Mozesz laczyc wplyw kosci na poszczegolne vertexy. Na moje oko to envelope z korpusu wplywa w tym przypadku na verteksy u gory uda. aby to sprawdzic kliknij select by link i sprawdz spine-y korpusu. pozniej zaznacz te \"niewygodne\" verty, nacisnij niebieski minus i zrob remove from link. w tym momencie przestana byc przypozadkowane do czegokolwiek. pozniej je zaznacz, kliknij na zielony plus i assign to link, po czym wybierz link uda. Mam nadzieje ze nic nie poknocilem bo lecialem z pamieci :P

Napisano

Zabawa vertexami jest czasami zbyt pracochłonna. Dlatego są też envelopy (koperty) w nich można sprawdzić zasięg oddziaływania danej kości.

Napisano
  • Autor

hmm co do tych vertexow, to mowisz, ze vertexy moga byc tylko przyporzadkowane do uda, do niczego innego, bo wtedy tamta kosc tez na nie oddzialowuje?

Bacry: no wiesz, to jest lowpoly, to mozna motac z vertexami :)... a tak pozatym, to jezeli jest duzy envelope, to nawet jak nie sa do niego dopisane vertexy, to on jakos na nie oddzialowuje?

Napisano

to nie do konca tak - czasami dwie kosci wplywaja na jeden vertex, czasami jedna kosc wplywa podwojnie na vertex (mozesz nadac na raz przypozadkowanie rigid i deformable!). ja nie mam jakiegos wspolnego, wypracowanego modelu. Po prostu robie to metoda prob i bledow, przypozadkowywuje na rozne spospby vertexy, ruszam konczynami i patrze jak sie zachowuja. Moze to niezbyt odkrywcze, ale moze ktos zna lepszy sposob ???

Napisano
  • Autor

czesc, tamten problem rozwiazlem, jednak mam 2 :)... zwiazany z CSem, a jakze...

a mianowicie, jest jakis tutek opisujacy dzialanie Footstepsow???? i ew. jakies tutki do animacji? :)...

Napisano

tutki dostajesz razem z cs-em

 

to jest bodajze help--->additional help --->cs

 

na moj gust sa calkiem niezle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności