darkelf Napisano 27 Wrzesień 2003 Napisano 27 Wrzesień 2003 Witam: Mam ogromny problem z Character Studio, a konkretniej z rigiem :(... Mianowicie... czy istnieje sposob na unikniecie takich akcji: przy jednoczesnym uniknieciu takiej sytuacji...
Bacry Napisano 29 Wrzesień 2003 Napisano 29 Wrzesień 2003 He. He. Jednym słowem kłopot z kopertami (evelope). A łatwego rozwiązaniania nie ma. I nie chodzi tu tylko o CS, ale ogólnie o zachowanie kości. Mogę ci tylko życzyć powodzenia w ustawianiu parametrów. Ja kombinowałem z punktami kopert przesuwając wpływ bardziej na pośladki. Może być winne jeszcze ustawienie bioder. Powodzenia Bacry
kru Napisano 29 Wrzesień 2003 Napisano 29 Wrzesień 2003 mozesz przypozadkowywac bezposrednio vertexy do poszczegolnych kosci. (physique-->vertex)Mozesz laczyc wplyw kosci na poszczegolne vertexy. Na moje oko to envelope z korpusu wplywa w tym przypadku na verteksy u gory uda. aby to sprawdzic kliknij select by link i sprawdz spine-y korpusu. pozniej zaznacz te \"niewygodne\" verty, nacisnij niebieski minus i zrob remove from link. w tym momencie przestana byc przypozadkowane do czegokolwiek. pozniej je zaznacz, kliknij na zielony plus i assign to link, po czym wybierz link uda. Mam nadzieje ze nic nie poknocilem bo lecialem z pamieci :P
Bacry Napisano 29 Wrzesień 2003 Napisano 29 Wrzesień 2003 Zabawa vertexami jest czasami zbyt pracochłonna. Dlatego są też envelopy (koperty) w nich można sprawdzić zasięg oddziaływania danej kości.
darkelf Napisano 29 Wrzesień 2003 Autor Napisano 29 Wrzesień 2003 hmm co do tych vertexow, to mowisz, ze vertexy moga byc tylko przyporzadkowane do uda, do niczego innego, bo wtedy tamta kosc tez na nie oddzialowuje? Bacry: no wiesz, to jest lowpoly, to mozna motac z vertexami :)... a tak pozatym, to jezeli jest duzy envelope, to nawet jak nie sa do niego dopisane vertexy, to on jakos na nie oddzialowuje?
kru Napisano 29 Wrzesień 2003 Napisano 29 Wrzesień 2003 to nie do konca tak - czasami dwie kosci wplywaja na jeden vertex, czasami jedna kosc wplywa podwojnie na vertex (mozesz nadac na raz przypozadkowanie rigid i deformable!). ja nie mam jakiegos wspolnego, wypracowanego modelu. Po prostu robie to metoda prob i bledow, przypozadkowywuje na rozne spospby vertexy, ruszam konczynami i patrze jak sie zachowuja. Moze to niezbyt odkrywcze, ale moze ktos zna lepszy sposob ???
darkelf Napisano 4 Październik 2003 Autor Napisano 4 Październik 2003 czesc, tamten problem rozwiazlem, jednak mam 2 :)... zwiazany z CSem, a jakze... a mianowicie, jest jakis tutek opisujacy dzialanie Footstepsow???? i ew. jakies tutki do animacji? :)...
kru Napisano 4 Październik 2003 Napisano 4 Październik 2003 tutki dostajesz razem z cs-em to jest bodajze help--->additional help --->cs na moj gust sa calkiem niezle
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się