Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam:

Mam ogromny problem z Character Studio, a konkretniej z rigiem :(...

Mianowicie... czy istnieje sposob na unikniecie takich akcji:

 

help1.jpg

 

przy jednoczesnym uniknieciu takiej sytuacji...

help2.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

He. He. Jednym słowem kłopot z kopertami (evelope). A łatwego rozwiązaniania nie ma. I nie chodzi tu tylko o CS, ale ogólnie o zachowanie kości. Mogę ci tylko życzyć powodzenia w ustawianiu parametrów. Ja kombinowałem z punktami kopert przesuwając wpływ bardziej na pośladki. Może być winne jeszcze ustawienie bioder.

Powodzenia Bacry

Napisano

mozesz przypozadkowywac bezposrednio vertexy do poszczegolnych kosci. (physique-->vertex)Mozesz laczyc wplyw kosci na poszczegolne vertexy. Na moje oko to envelope z korpusu wplywa w tym przypadku na verteksy u gory uda. aby to sprawdzic kliknij select by link i sprawdz spine-y korpusu. pozniej zaznacz te \"niewygodne\" verty, nacisnij niebieski minus i zrob remove from link. w tym momencie przestana byc przypozadkowane do czegokolwiek. pozniej je zaznacz, kliknij na zielony plus i assign to link, po czym wybierz link uda. Mam nadzieje ze nic nie poknocilem bo lecialem z pamieci :P

Napisano

Zabawa vertexami jest czasami zbyt pracochłonna. Dlatego są też envelopy (koperty) w nich można sprawdzić zasięg oddziaływania danej kości.

Napisano

hmm co do tych vertexow, to mowisz, ze vertexy moga byc tylko przyporzadkowane do uda, do niczego innego, bo wtedy tamta kosc tez na nie oddzialowuje?

Bacry: no wiesz, to jest lowpoly, to mozna motac z vertexami :)... a tak pozatym, to jezeli jest duzy envelope, to nawet jak nie sa do niego dopisane vertexy, to on jakos na nie oddzialowuje?

Napisano

to nie do konca tak - czasami dwie kosci wplywaja na jeden vertex, czasami jedna kosc wplywa podwojnie na vertex (mozesz nadac na raz przypozadkowanie rigid i deformable!). ja nie mam jakiegos wspolnego, wypracowanego modelu. Po prostu robie to metoda prob i bledow, przypozadkowywuje na rozne spospby vertexy, ruszam konczynami i patrze jak sie zachowuja. Moze to niezbyt odkrywcze, ale moze ktos zna lepszy sposob ???

Napisano

czesc, tamten problem rozwiazlem, jednak mam 2 :)... zwiazany z CSem, a jakze...

a mianowicie, jest jakis tutek opisujacy dzialanie Footstepsow???? i ew. jakies tutki do animacji? :)...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności