michał Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 Dzień dobry. Od jakiegoś czasu rozgryzam Maxwella 1.1 .Jednak pomimo przewertowania tego forum i dokładnego przeczytania manuala do wersji 1.1, nie mogę poradzić sobie z podłożeniem tła do mojej sceny. Niby robię wszystko wg instrukcji. W oknie podglądu pojawi się wskazany w slocie obraz hdr, jednak przy próbie renderingu mam dalej w tle albo phisical sky, albo dome, w zależności co ustawię w slocie na samym dole palety ustawień hdri. Oczywiście mam odznaczone okienka disable przy backgroundzie. Wg manuala wszystko powinno grać... Z innej beczki,. Jestem architektem. Obszar moich zainteresowań to głównie wizualizacja outdoor. W wielu postach przewija się sugestia , aby przy takich widokach korzystać ze szkła Architectural coś tam. Co to za dziwo i w jakiej bibliotece się znajduje? I jeszcze jedna sprawa. Przeczytałem, ze czas renderingu można skrócić używając zwykłych tekstur zamiast shadersów.. Czym, w przypadku maxwella, różni się jedno od drugiego? przecież texturę przypisuje się do konkretnego materiału, właśnie do shadersu?? Czy to oznacza po prostu, aby nie stosować zbyt rozbudowanych materiałów? Chyba, że kompletnie nie rozumiem tego systemu... No nic. Proszę o pomoc. michał
TrojkaT Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 "W wielu postach przewija się sugestia , aby przy takich widokach korzystać ze szkła Architectural coś tam" CHyba chodzi ci tutaj o AGS Jesli chodzi o HDR to ja nie weim z czym problem jesli chcesz samo oswietlenie HDR to wylacza skydome i psyhical i amsz tylko HDR jesli chcesz to i to to wlaczasz obydwa A jesli chodzi o skrocenie renderingu z tymi shaderami to ja pierwsze slysze ;) mozliwe ze nie wiem,ale jesli chcesz skrocic czas renderingu to na to nasuwa jesli wiele innych czynnikow pozdrawiam 1
Master Kiełbaster Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 czas renderingu można skrócić używając zwykłych tekstur zamiast shadersów Nie ma opcji :* AGS jest w bibliotece materiałów dołączonej do maxwella. HDR wrzuć do wszystkich możliwych slotów jakie tam masz i wyłącz niebo oraz sky dome. 1
arev Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 uzywanie tekstur nie skraca czasu renderingu, ale sprawia, ze szum jest o wiele mniej widoczny niz w przypadku uzycia gladziutkich powierzchni (shaderow). mozesz nawet przeprowadzic male doswiadczenie w PS - dodaj male wartosci noise na jakis obrazek, a obok (te same wartosci) na jednokolorowe tlo. 1
Hindus Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 pokaż ustawienia pod f10 w enviroment i hdrii. 1
michał Napisano 25 Wrzesień 2006 Autor Napisano 25 Wrzesień 2006 Dziękuje wszystkim. Nie mogłem na bieżąco odpowiadać - siedziałem w pracy i mam nadgorliwego admina..;] Szkło znalazłem, kwestia tekstur jest jasna, pozostał niestety problem hdri..Hindus=>Nie mogę zlokalizować sekcji environment..właśnie miałem pytać gdzie w Maxwell Studiu ustawia się parametry srodowiska takie jak np fog..Tutoriale w sieci w większości odnoszą się do pluginu 3ds..
Hindus Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 masz standardowo po prawej na dole okno w nim masz envi.
michał Napisano 25 Wrzesień 2006 Autor Napisano 25 Wrzesień 2006 O fak mi. Slepy jestem chyba. Napewno mówimy o aktualnej wersji 1.1 maxwell studio??? W defaultowym layout na dole po prawej mam object params..Za cholerę nie mam nigdzie Envi. Nawet w meny Window nie mam takiego okna do wywołania..
SSn4k3 Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 Tego nie masz, chyba ze chodzi o to maxowiwe envi:P
Hindus Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 o tym była mowa - to jeszcze pokaz mxi/hdr channels
michał Napisano 26 Wrzesień 2006 Autor Napisano 26 Wrzesień 2006 Tego nie masz, chyba ze chodzi o to maxowiwe envi:P Przepraszam, nie łapię. Nie mam takiej palety, generalnie całość mam w innej estetyce, więc mówimy chyba o różnych wersjach/pluginach.. Może w demie jest inaczej?
SSn4k3 Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 A mozesz zrobic screena co masz po F10 w tej zakladce?
nebogipfel Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 Michal wydaje mi się że używasz Maxwell Studio dlatego chyba całość masz w innej estetyce a powyższa paleta jest z plugina pod 3d studio. Ja z trochę innym pytaniem, jeżeli w maxwellu wybieram jako Sky type MXI/HDR Map i chce przpisać Background texture to mogę tylko z rozszerzeniem .mxi i .hdr - jak przerobić jpg na .mxi hdr.? albo gdzie znaleźć Backgroundy w takim formacie?
Hindus Napisano 26 Wrzesień 2006 Napisano 26 Wrzesień 2006 Michal wydaje mi się że używasz Maxwell Studio dlatego chyba całość masz w innej estetyce a powyższa paleta jest z plugina pod 3d studio. Ja z trochę innym pytaniem, jeżeli w maxwellu wybieram jako Sky type MXI/HDR Map i chce przpisać Background texture to mogę tylko z rozszerzeniem .mxi i .hdr - jak przerobić jpg na .mxi hdr.? albo gdzie znaleźć Backgroundy w takim formacie? start -> uruchom -> cmd [klikamy enter] [wpisujemy] mxcl -d [klikamy enter] odpala się maxwell viewer File -> Load Image -> plik.jpg File -> Save MXI -> nazwapliku.mxi ------------------------------------------------------------ Michał - tak piszesz prawdopodobnei o studiu a nie o 3dsmax. A tam envi jest tak jak pisałem po prawej na dole w rulecie obok ustawien kamery.
michał Napisano 26 Wrzesień 2006 Autor Napisano 26 Wrzesień 2006 ano właśnie. zapomniałem,ze to forum ma w nazwie 3dmax.. Niestety jest jedynym polskim forum na temat maxwella..nic to..dziękuję wszystkim
Hindus Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 najprosciej jak się da - odpal studio, otwórz scene arroway.mxs (folder maxwella) w zakładce sky options (lewe dolne okno) wybierz Sky type na MXI/HDR MAP potem wczytaj mapki hdr.
michał Napisano 27 Wrzesień 2006 Autor Napisano 27 Wrzesień 2006 hehe, gdyby to było takie łatwe, to nie zawracałbym tutaj głowy;] Ale juz poradziłem sobie. na forum maxwellowskim było parę osób z takim problemem..tak do konca nie jestem pewien co pomogło.. mozliwe,ze przestawienie w preferencjach na engin RS1..Zauważyłem też, że czasem pomaga otwarcie okna 3dvieport i kilkakrotne przerzucenie rodzaju tła naciskając K. Preview dalej nie pokazuje mapy, ale przynakmniej render i render region tak. No i trzeba pamiętać, że aby zobaczyć cokolwiek trzeba podniesc wartość Intensity dla mapy backgroundu. No i dziękuję Wszystkim za zaangażowanie. Maxwell podoba mi się coraz bardziej:] A tak przy okazji.. Nie bardzo rozumiem ideę oświetlenia sceny mapą hdri.. Czy oznacza to,że system automatycznie rozpoznaje jasne partie mapy i nadaje im silniejsze promieniowanie niz ciemnym obszarom? Czy możliwe jest uzyskanie w ten sposób cienia rzuconego? CZy mapa wklejana w kanale Ilumination powinna zostać wpierw w jakis sposób obrobiona? I jakie warunki powinna spełniac dobra mapa Hdri aby uzyskac takie efekty? uff. pozdr i miłej nocki.
Hindus Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 zadajesz za dużo pytań a za mało sprawdzasz :) w ten sposób daleko nie zajedziesz.... mapka jak mapka - nic w nich obrabiać nie trzeba - jakie efekty ? pamiętaj że większośc prac jest oświetlana emiterami a nie za pomocą map hdr - dlaczego ? bo czas usówania noisu wzrasta tragicznie w przypadku hdr. Hdr nie nadaje się do interiorów, wolno liczy, nie takiej daje satysfakcji jak własne studio itd no chyba ze mówimy o własnoręcznie stworzonej mapie. Nadaje się do szybkiego renderingu ale nie jest zadowalająca.
nebogipfel Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 Ale juz poradziłem sobie. na forum maxwellowskim było parę osób z takim problemem..tak do konca nie jestem pewien co pomogło.. mozliwe,ze przestawienie w preferencjach na engin RS1... Michał też zauważyłem że przestawienie na RS1 rozwiązuje problem, z tym że render w RS1 wydawał mi się wolniejszy i gorszej jakości, ale to może wina ustawień mapy. Hindus pytanie do Ciebie czym różni się RS1 od RS0 w moim przypadku ten drugi jest dużo szybszy.
Hindus Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 jeden był używany za starych czasów tj gdy jeszcze używało się bety, nowy został wprowadzony wraz z nadejsciem 1.1 lub rc - nie pamiętam przy którym dokładnie - tak czy innaczej przy zamieszaniu z v1 bo tutaj wprowadził nextlimit wiele zmian w silniku - wiem że starsza wersja została wprowadzona dla użytkowników którzy chcieli miec jeszcze stary poczciwy silnik i tzw beta feel :) może i dlatego hdrii nie działało na rc0 bo wtedy jeszcze nie mielismy takiej możliwości.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się