Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jak zrobić żeby jakiś obiekt przesuwał się po powierzchni innego obiektu ?

Próbowałem robić to w taki sposób :

-robię sobie QuadPatch01 jest on jakoś powyginany itd. ( po tym obiekcie ma się poruszać inny )

-potem tworze sobie jakiegoś Box01( ten obiekt ma przesuwać się tylko po QuadPatch01 )

-następnie tworze Dummy01 ( tym obiektem chciał bym sobie przesuwać a w raz z nim ma się przesuwać Box01 ale tylko po QuadPatch01 )

-ustawiam hierarchę między Box01 a Dummy01 ( Box01 jest zależny od Dummy01 )

-zaznaczam Box01 i wchodzę do zakładki Motion tam przyporządkowuję do Position kontroler Surface i wybieram QuadPatch01 jako Current Surface Ob..

wszystko niby ok. w tym kontrolerze można przesuwać Box01 po QuadPatch01 za pomocą U i V position ale na tym się kończy.

A ja bym chciał żeby można to było robić za pomocą Dummy01 tzn. przesuwam sobie nim a Box01 podąża mi za nim ale tylko po QuadPatch01.

Nie wiem czy dobrze to opisałem ale może ktoś z was będzie wiedział jak to zrobić.

Może jest jakaś inna metoda ?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

:-(

Próbowałem rozwiązać problem doszedłem do tego że mogę przesuwać już Box01 po powierzchni za pomocą Dummy01 w następujący sposób :

-tworze Box01 Dummy01 QuadPatch01

-zaznaczam Box01 i wchodzę do zakładki Motion tam przyporządkowuję do Position kontroler Surface i wybieram QuadPatch01 jako Current Surface Ob..

-zaznaczam Dummy01 i przyporządkowuję do Position kontroler Position XYZ

-potem wciskam z menu Animation->Wire Parameters->Parameter Wire Dialog

-wybieram z jednej listy Dummy01-Transform...-Position...-Y Position...

-następnie z drugiej listy Box01- Transform...-Position...-U :Blazier ...

-zaznaczam control direction i daje Connect

-potem robię to samo tylko dla osi X i V

i niby mogę ruszać tym Box01 ale to jest dupa a nie ruszanie bo ... hmmm nie wiem jak to opisać , chodzi o to że ten Dummy01 musi być w pozycji 0,0,0 (X,Y,Z) żeby Box01 był też w pozycji 0,0 (U,V) potem jeżeli przesuwam tym Dummy01 to Box01 owszem przesuwa się ale bardzo szybko ( tzn. na duże odległości żeby to zlikwidować dziele Y i X positon przez 100 i coś widać od biedy ) no itd. , chodzi o to że ta metoda jest chyba zła no chyba że dało by się zrobić coś takiego że Dummy01 nie zwracał by aktualnej pozycji (X,Y,Z) tylko jakiś wektor o jaki się przesuwa np. o 5 jednostek do góry po osi X itp.

Druga sprawa to sposób działania kontrolera Surface on przesuwa Box01 po QuadPatch01 za pomocą U i V które są od 0 do 100 ( powyżej i po niżej tych wartości Box01 wychodzi poza powierzchnię ) no i tu nie bardzo wiem jak można by pogodzić obie te wartości ( U,V z przesunięciem po X lub Z ).

No ale jeżeli ktoś by mi powiedział jak zrobić żeby Dummy01 zwracał mi ( może jakimś kontrolerem ? ) wielkość o jaką się go przesuwa np. po osiach X i Y to już by było coś.

Napisano

Aha no i znalazłem jeszcze taki skrypt ale on nie jest do animacji chyba ( przynajmniej nie wiem jak go wykorzystać ) nazywa się AlignObject2Face v0.1 i działanie jego jest dokładnie takie jak chcę uzyskać ale tam mogę robić to tylko za pomocą myszki a chciał bym żeby odbywało się to za pomocą np. Dummy01 i najlepiej by było żeby to był jakiś kontroler wtedy było by cool.

Wiem że jest kontroler Positon script ale ja nie znam się na pisaniu scryptów dla Maxa ( jeszcze ) i nie wiem czy dało by się przerobić ten script tak żeby działało to jakoś więc może ktoś z was wie co w nim zmienić ?

AlignObject2Face v0.1 pobrałem z tej strony

Qrde gadam sam ze sobą :| [ziewa] vzdenerwowany]

 

Pozdrawiam

Napisano

Inny sposób. Masz mesha po którym chcesz przesuwać. Bierzesz splajna rysujesz od góry. Potem rzutowanie splajna na mesha (albo poly) przez któregoś z compondów. Ewentualnie jak nie zadziała to zrób drugiego mesha z tego splajna potem boola, potem wyłuskaj krawędzie przecięcia, potem zrób z tego splajna. Gotowe

Powodzenia

Napisano

Witam

 

Myślałem o tym ale ta metoda mi nie pasuje bo ja bym chciał to robić na bieżąco tzn. tak że ja sobie jakoś poruszam a tamten obiekt idzie za mną ale po tej powierzchni a jak zrobię splajna to on będzie mógł tylko po nim się poruszać , a załóżmy że ja nie wiem jeszcze jak będzie się poruszał ten obiekt dokładnie to nie narysuje sobie tego splajna :(.

 

Pozdrawiam

Napisano

tak z ciekawosci sprawdzilem i rzeczywiscie dziwny ten kontroler

 

dla polaczenia \"Y position dummy01\" z \"U sphere01\" wpisalem:

 

Y_Position=Y_Position-72;

Y_Position/-150

 

podobnie dla X position z V sphere01

 

X_Position=X_Position+72;

X_Position/150

 

 

to \"72\" to musisz sam chyba sobie dobrac, \"150\" tez zmyslone, a przemieszczanie dummy01 w osiach X i Y tez mozesz ograniczyc, ale nie wiem po co ci wiecej? kulka mozna sterowac, a reszte przeciez widac

Napisano

Witam

 

No w│aÂnie nie pomyÂla│em o tym Y_Position=Y_Position-72; i X_Position=X_Position+72;

Szkoda tylko ┐e trzeba tak dziwnie kombinowaŠ z tymi pozycjami i dzieleniem przez jak▒ liczbŕ :| ale dziŕki za pomoc :)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności