Napisano 28 Wrzesień 200321 l Witam Jak zrobić żeby jakiś obiekt przesuwał się po powierzchni innego obiektu ? Próbowałem robić to w taki sposób : -robię sobie QuadPatch01 jest on jakoś powyginany itd. ( po tym obiekcie ma się poruszać inny ) -potem tworze sobie jakiegoś Box01( ten obiekt ma przesuwać się tylko po QuadPatch01 ) -następnie tworze Dummy01 ( tym obiektem chciał bym sobie przesuwać a w raz z nim ma się przesuwać Box01 ale tylko po QuadPatch01 ) -ustawiam hierarchę między Box01 a Dummy01 ( Box01 jest zależny od Dummy01 ) -zaznaczam Box01 i wchodzę do zakładki Motion tam przyporządkowuję do Position kontroler Surface i wybieram QuadPatch01 jako Current Surface Ob.. wszystko niby ok. w tym kontrolerze można przesuwać Box01 po QuadPatch01 za pomocą U i V position ale na tym się kończy. A ja bym chciał żeby można to było robić za pomocą Dummy01 tzn. przesuwam sobie nim a Box01 podąża mi za nim ale tylko po QuadPatch01. Nie wiem czy dobrze to opisałem ale może ktoś z was będzie wiedział jak to zrobić. Może jest jakaś inna metoda ? Pozdrawiam
Napisano 29 Wrzesień 200321 l Autor :-( Próbowałem rozwiązać problem doszedłem do tego że mogę przesuwać już Box01 po powierzchni za pomocą Dummy01 w następujący sposób : -tworze Box01 Dummy01 QuadPatch01 -zaznaczam Box01 i wchodzę do zakładki Motion tam przyporządkowuję do Position kontroler Surface i wybieram QuadPatch01 jako Current Surface Ob.. -zaznaczam Dummy01 i przyporządkowuję do Position kontroler Position XYZ -potem wciskam z menu Animation->Wire Parameters->Parameter Wire Dialog -wybieram z jednej listy Dummy01-Transform...-Position...-Y Position... -następnie z drugiej listy Box01- Transform...-Position...-U :Blazier ... -zaznaczam control direction i daje Connect -potem robię to samo tylko dla osi X i V i niby mogę ruszać tym Box01 ale to jest dupa a nie ruszanie bo ... hmmm nie wiem jak to opisać , chodzi o to że ten Dummy01 musi być w pozycji 0,0,0 (X,Y,Z) żeby Box01 był też w pozycji 0,0 (U,V) potem jeżeli przesuwam tym Dummy01 to Box01 owszem przesuwa się ale bardzo szybko ( tzn. na duże odległości żeby to zlikwidować dziele Y i X positon przez 100 i coś widać od biedy ) no itd. , chodzi o to że ta metoda jest chyba zła no chyba że dało by się zrobić coś takiego że Dummy01 nie zwracał by aktualnej pozycji (X,Y,Z) tylko jakiś wektor o jaki się przesuwa np. o 5 jednostek do góry po osi X itp. Druga sprawa to sposób działania kontrolera Surface on przesuwa Box01 po QuadPatch01 za pomocą U i V które są od 0 do 100 ( powyżej i po niżej tych wartości Box01 wychodzi poza powierzchnię ) no i tu nie bardzo wiem jak można by pogodzić obie te wartości ( U,V z przesunięciem po X lub Z ). No ale jeżeli ktoś by mi powiedział jak zrobić żeby Dummy01 zwracał mi ( może jakimś kontrolerem ? ) wielkość o jaką się go przesuwa np. po osiach X i Y to już by było coś.
Napisano 29 Wrzesień 200321 l Autor Aha no i znalazłem jeszcze taki skrypt ale on nie jest do animacji chyba ( przynajmniej nie wiem jak go wykorzystać ) nazywa się AlignObject2Face v0.1 i działanie jego jest dokładnie takie jak chcę uzyskać ale tam mogę robić to tylko za pomocą myszki a chciał bym żeby odbywało się to za pomocą np. Dummy01 i najlepiej by było żeby to był jakiś kontroler wtedy było by cool. Wiem że jest kontroler Positon script ale ja nie znam się na pisaniu scryptów dla Maxa ( jeszcze ) i nie wiem czy dało by się przerobić ten script tak żeby działało to jakoś więc może ktoś z was wie co w nim zmienić ? AlignObject2Face v0.1 pobrałem z tej strony Qrde gadam sam ze sobą :| [ziewa] vzdenerwowany] Pozdrawiam
Napisano 29 Wrzesień 200321 l Inny sposób. Masz mesha po którym chcesz przesuwać. Bierzesz splajna rysujesz od góry. Potem rzutowanie splajna na mesha (albo poly) przez któregoś z compondów. Ewentualnie jak nie zadziała to zrób drugiego mesha z tego splajna potem boola, potem wyłuskaj krawędzie przecięcia, potem zrób z tego splajna. Gotowe Powodzenia
Napisano 29 Wrzesień 200321 l Autor Witam Myślałem o tym ale ta metoda mi nie pasuje bo ja bym chciał to robić na bieżąco tzn. tak że ja sobie jakoś poruszam a tamten obiekt idzie za mną ale po tej powierzchni a jak zrobię splajna to on będzie mógł tylko po nim się poruszać , a załóżmy że ja nie wiem jeszcze jak będzie się poruszał ten obiekt dokładnie to nie narysuje sobie tego splajna :(. Pozdrawiam
Napisano 29 Wrzesień 200321 l tak z ciekawosci sprawdzilem i rzeczywiscie dziwny ten kontroler dla polaczenia \"Y position dummy01\" z \"U sphere01\" wpisalem: Y_Position=Y_Position-72; Y_Position/-150 podobnie dla X position z V sphere01 X_Position=X_Position+72; X_Position/150 to \"72\" to musisz sam chyba sobie dobrac, \"150\" tez zmyslone, a przemieszczanie dummy01 w osiach X i Y tez mozesz ograniczyc, ale nie wiem po co ci wiecej? kulka mozna sterowac, a reszte przeciez widac
Napisano 1 Październik 200321 l Autor Witam No w│aÂnie nie pomyÂla│em o tym Y_Position=Y_Position-72; i X_Position=X_Position+72; Szkoda tylko ┐e trzeba tak dziwnie kombinowaŠ z tymi pozycjami i dzieleniem przez jak▒ liczbŕ :| ale dziŕki za pomoc :) Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto