Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Jak zrobić żeby jakiś obiekt przesuwał się po powierzchni innego obiektu ?

Próbowałem robić to w taki sposób :

-robię sobie QuadPatch01 jest on jakoś powyginany itd. ( po tym obiekcie ma się poruszać inny )

-potem tworze sobie jakiegoś Box01( ten obiekt ma przesuwać się tylko po QuadPatch01 )

-następnie tworze Dummy01 ( tym obiektem chciał bym sobie przesuwać a w raz z nim ma się przesuwać Box01 ale tylko po QuadPatch01 )

-ustawiam hierarchę między Box01 a Dummy01 ( Box01 jest zależny od Dummy01 )

-zaznaczam Box01 i wchodzę do zakładki Motion tam przyporządkowuję do Position kontroler Surface i wybieram QuadPatch01 jako Current Surface Ob..

wszystko niby ok. w tym kontrolerze można przesuwać Box01 po QuadPatch01 za pomocą U i V position ale na tym się kończy.

A ja bym chciał żeby można to było robić za pomocą Dummy01 tzn. przesuwam sobie nim a Box01 podąża mi za nim ale tylko po QuadPatch01.

Nie wiem czy dobrze to opisałem ale może ktoś z was będzie wiedział jak to zrobić.

Może jest jakaś inna metoda ?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

:-(

Próbowałem rozwiązać problem doszedłem do tego że mogę przesuwać już Box01 po powierzchni za pomocą Dummy01 w następujący sposób :

-tworze Box01 Dummy01 QuadPatch01

-zaznaczam Box01 i wchodzę do zakładki Motion tam przyporządkowuję do Position kontroler Surface i wybieram QuadPatch01 jako Current Surface Ob..

-zaznaczam Dummy01 i przyporządkowuję do Position kontroler Position XYZ

-potem wciskam z menu Animation->Wire Parameters->Parameter Wire Dialog

-wybieram z jednej listy Dummy01-Transform...-Position...-Y Position...

-następnie z drugiej listy Box01- Transform...-Position...-U :Blazier ...

-zaznaczam control direction i daje Connect

-potem robię to samo tylko dla osi X i V

i niby mogę ruszać tym Box01 ale to jest dupa a nie ruszanie bo ... hmmm nie wiem jak to opisać , chodzi o to że ten Dummy01 musi być w pozycji 0,0,0 (X,Y,Z) żeby Box01 był też w pozycji 0,0 (U,V) potem jeżeli przesuwam tym Dummy01 to Box01 owszem przesuwa się ale bardzo szybko ( tzn. na duże odległości żeby to zlikwidować dziele Y i X positon przez 100 i coś widać od biedy ) no itd. , chodzi o to że ta metoda jest chyba zła no chyba że dało by się zrobić coś takiego że Dummy01 nie zwracał by aktualnej pozycji (X,Y,Z) tylko jakiś wektor o jaki się przesuwa np. o 5 jednostek do góry po osi X itp.

Druga sprawa to sposób działania kontrolera Surface on przesuwa Box01 po QuadPatch01 za pomocą U i V które są od 0 do 100 ( powyżej i po niżej tych wartości Box01 wychodzi poza powierzchnię ) no i tu nie bardzo wiem jak można by pogodzić obie te wartości ( U,V z przesunięciem po X lub Z ).

No ale jeżeli ktoś by mi powiedział jak zrobić żeby Dummy01 zwracał mi ( może jakimś kontrolerem ? ) wielkość o jaką się go przesuwa np. po osiach X i Y to już by było coś.

Napisano
  • Autor

Aha no i znalazłem jeszcze taki skrypt ale on nie jest do animacji chyba ( przynajmniej nie wiem jak go wykorzystać ) nazywa się AlignObject2Face v0.1 i działanie jego jest dokładnie takie jak chcę uzyskać ale tam mogę robić to tylko za pomocą myszki a chciał bym żeby odbywało się to za pomocą np. Dummy01 i najlepiej by było żeby to był jakiś kontroler wtedy było by cool.

Wiem że jest kontroler Positon script ale ja nie znam się na pisaniu scryptów dla Maxa ( jeszcze ) i nie wiem czy dało by się przerobić ten script tak żeby działało to jakoś więc może ktoś z was wie co w nim zmienić ?

AlignObject2Face v0.1 pobrałem z tej strony

Qrde gadam sam ze sobą :| [ziewa] vzdenerwowany]

 

Pozdrawiam

Napisano

Inny sposób. Masz mesha po którym chcesz przesuwać. Bierzesz splajna rysujesz od góry. Potem rzutowanie splajna na mesha (albo poly) przez któregoś z compondów. Ewentualnie jak nie zadziała to zrób drugiego mesha z tego splajna potem boola, potem wyłuskaj krawędzie przecięcia, potem zrób z tego splajna. Gotowe

Powodzenia

Napisano
  • Autor

Witam

 

Myślałem o tym ale ta metoda mi nie pasuje bo ja bym chciał to robić na bieżąco tzn. tak że ja sobie jakoś poruszam a tamten obiekt idzie za mną ale po tej powierzchni a jak zrobię splajna to on będzie mógł tylko po nim się poruszać , a załóżmy że ja nie wiem jeszcze jak będzie się poruszał ten obiekt dokładnie to nie narysuje sobie tego splajna :(.

 

Pozdrawiam

Napisano

tak z ciekawosci sprawdzilem i rzeczywiscie dziwny ten kontroler

 

dla polaczenia \"Y position dummy01\" z \"U sphere01\" wpisalem:

 

Y_Position=Y_Position-72;

Y_Position/-150

 

podobnie dla X position z V sphere01

 

X_Position=X_Position+72;

X_Position/150

 

 

to \"72\" to musisz sam chyba sobie dobrac, \"150\" tez zmyslone, a przemieszczanie dummy01 w osiach X i Y tez mozesz ograniczyc, ale nie wiem po co ci wiecej? kulka mozna sterowac, a reszte przeciez widac

Napisano
  • Autor

Witam

 

No w│aÂnie nie pomyÂla│em o tym Y_Position=Y_Position-72; i X_Position=X_Position+72;

Szkoda tylko ┐e trzeba tak dziwnie kombinowaŠ z tymi pozycjami i dzieleniem przez jak▒ liczbŕ :| ale dziŕki za pomoc :)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności