michal22222 Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 zdecydowałem się jeszcze raz poruszyć temat. Kiedysś juz poruszałem ale nikt mi nie odpowiedział. Teraz postaram się bardziej szczeg opisać problem. Tu jest przedstaione jak chciabym zeby sie obracało. To jest model telefonu. Linkuje 3 do 2 i 2 do 1. Po zlinkowaniu 2 do 1 przy obrocie dummy wszystko się wykrzywia :/ Nie mam pojęcia już co siędzieje. Pomorzcie obiekt http://michal.easy3326.easyisp.pl/forum/proba.max moj @ [email protected] z góry bardzo dziękuję
sanki Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 najprawdopodobniej jest to spowodowane tym ze poskalowales nieproporcjonalnie dummies, one niezupelnie do tego sluza tak btw czemu nie polaczysz tych obiektow bezposrednio tylko uzywasz helperow, w takim prostym ukladzie ?? a i jeszcze jedno w twoim pliku obiekty nie sa zlinkowane, podaj dokladnie co do czego linkujesz
michal22222 Napisano 27 Wrzesień 2006 Autor Napisano 27 Wrzesień 2006 tak, obiekty nei są zlinkowane, bo już wolałem nic nie linkować zeby ktoś chętny od nowa zlinkował. Użyłem dummy, bo tak naprawde w prawdziwym obiekcie zamiast boxow są trzy grupy: -podstawa (glowny nad wszystkimi) -element obrotowy pomiędzy klapką a podstawą -klapka Niestety nie moge zastosować kinamatyki odwrotnej do grup w celu ograniczenia kątów obrotu elemntów ruczomych (klapki i tego el.obrotowego) Linkować chciałem pod kazdy dummy daną grupę, a dummy w kolejności: -"1"(glowny) -"2" pod "1" -"3"(dummy od klapki) na koncu Generalnie zalozenie bylo takie zeby 2 grupy: gr"2" i gr"3' miały okreslony kąt opbrotu, a w pozostałych zablokowane plaszczyznach zablokowane. Chciałbym po prostu zeby zaochowywała się cała kotrukcja jak telefon na zywo. Bardzo prosze o wszelką pomoc i z góry dziękuje
sanki Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 problem tak jak powiedzialem, wynika z tego ze dummies sa nieproporcjonalnie zeskalowane, jak są na 100% wszedzie to jest ok. Jezeli masz grupy to moze lepiej jest zrobic sobie 3 boxy, o takich wymiarach jak chcesz zaznaczyc im wyswietlanie jako bounding box zlinkowac i po problemie
michal22222 Napisano 28 Wrzesień 2006 Autor Napisano 28 Wrzesień 2006 dzięki sanki :) ale nadal nie rozumiem jak proporcjonalanie zeskalowane ??? nie rozumiem tego. Też już mi ktoś to wczesniej tłumaczył jak miałem problem z obrotami. Czy moglbyś mi powiedzieć o co chodzi ??? :) Gdzie to sprawdzić ??? z góry dzięki
Hynol Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 prawy klik na opcje scale. Usunięcie poprzez resetX Form. Nie resetować zlinkowanych ani zanimowanych elementów.
michal22222 Napisano 28 Wrzesień 2006 Autor Napisano 28 Wrzesień 2006 chyba jestem za ciemny, bo nie rozumiem :( tam zawsze jest 100% gdzie w xform jest reset ??? to jest link do obiektu z tym blędem co mi przeszkadza: http://michal.easy3326.easyisp.pl/forum/proba.max sprobujcie obrócić klapke za dummy i zobaczcie jak się deformuje klapka :(
Hynol Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 Już kilka razy opisywałem ten problem. Nie masz 100% we wszystkich lokalnych osiach tylko 90% 100% 800%. Nic dziwnego że się wali. ResetXForm jest w utilities. Zresetować musisz rozlinkowane obiekty (niezgrupowane). Wszystkie, bo dzieci będą brać wartości skali z rodzica w danej osi. I nie wiem po co te dummies - zupełnie niepotrzebne.
michal22222 Napisano 28 Wrzesień 2006 Autor Napisano 28 Wrzesień 2006 WIELKIE dzięki HynolUżywałem dummies, bo w prawdziwym obiekcie mam grupy i nie moge zastosować do nich kinamatyki odwrotnej :(((ale już dzięki Twojej pomocy dam sobie rade jeszcze raz dzięki Wam wszystkim
Bacry Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 kinematyka odwrotna nie jest tu do niczego potrzebna. Zgrupuj obiekty, które nie zmieniają względem siebie położenia. potem zlinkuj powstałe grupy przesuń pivot point i gotowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się