maczuga Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 Jak uzyskać efekt DGS z mentala w vrayu? nie chodzi mi o reflection glossinies, tzn chodzi ale musi być tym większy im bliżej jest odbijana powierzchnia, a kiedy się stykają musi być idealnie ostra :) Jakieś sugestie, porady? z góry dzięki
Hynol Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 Jemu chodzi o defocusing a nie fresnela. A uzyskuje się go poprzez anizotropie odbić.
maczuga Napisano 28 Wrzesień 2006 Autor Napisano 28 Wrzesień 2006 eee hynol rozwin temat anizotropii odbić i jak ją zrobić pod vrayem :)
Hynol Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 Zakładam że o to mniej więcej chodzi... W przypadku odbić zblurowanych (nie mogą być idealnie lustrzane) można ustawić zmiane kąta odbicia w powierzchni. Spróbuj na początek ustawić anizotropie na około -0,5 i 90 stopni. Ważny jest też rodzaj cieniowania - najlepiej wychodzi to na wardzie symulującym metal. Osobiście się tym nie bawiłem :) Dopiero mam zamiar się zająć niedługo więc nie moge nic dokłaniej powiedzieć. 1
maczuga Napisano 28 Wrzesień 2006 Autor Napisano 28 Wrzesień 2006 Dzięki hynol, kliknąłem w wage :D powiedz mi tylko co zrobić żeby ten blur odbijanego przedmiotu który jest dalej był mniejszy?
Hynol Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 Generalnie siłą blura jako takiego steruje się z poziomu reflection glosiness, co zapewne wiesz (definiuje ona bazowe rozmycie). Na to nakłada się siła anizotropii która ma wartość n gdzie: -1 Tak więc zmniejszyłbym wartość anizotropii do na przykład -0,4 -0,3 Oczywiście anizotropia działa tylko jako wzmacniacz efektu defocusingu i powinna być stosowana na powierzchniach które tego wymagają - jak na przykład szlifowany kierunkowo metal. W przypadku zwykłych powierzchni wystarczy w zupełności efekt jaki uzyskuje się przez zmniejszenie reflection glosiness. Pamiętać tylko należy że troche inaczej wygląda dla blina i warda. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się