Napisano 27 Wrzesień 200618 l Jak uzyskać efekt DGS z mentala w vrayu? nie chodzi mi o reflection glossinies, tzn chodzi ale musi być tym większy im bliżej jest odbijana powierzchnia, a kiedy się stykają musi być idealnie ostra :) Jakieś sugestie, porady? z góry dzięki
Napisano 27 Wrzesień 200618 l Jemu chodzi o defocusing a nie fresnela. A uzyskuje się go poprzez anizotropie odbić.
Napisano 28 Wrzesień 200618 l Autor eee hynol rozwin temat anizotropii odbić i jak ją zrobić pod vrayem :)
Napisano 28 Wrzesień 200618 l Zakładam że o to mniej więcej chodzi... W przypadku odbić zblurowanych (nie mogą być idealnie lustrzane) można ustawić zmiane kąta odbicia w powierzchni. Spróbuj na początek ustawić anizotropie na około -0,5 i 90 stopni. Ważny jest też rodzaj cieniowania - najlepiej wychodzi to na wardzie symulującym metal. Osobiście się tym nie bawiłem :) Dopiero mam zamiar się zająć niedługo więc nie moge nic dokłaniej powiedzieć.
Napisano 28 Wrzesień 200618 l Autor Dzięki hynol, kliknąłem w wage :D powiedz mi tylko co zrobić żeby ten blur odbijanego przedmiotu który jest dalej był mniejszy?
Napisano 28 Wrzesień 200618 l Generalnie siłą blura jako takiego steruje się z poziomu reflection glosiness, co zapewne wiesz (definiuje ona bazowe rozmycie). Na to nakłada się siła anizotropii która ma wartość n gdzie: -1 Tak więc zmniejszyłbym wartość anizotropii do na przykład -0,4 -0,3 Oczywiście anizotropia działa tylko jako wzmacniacz efektu defocusingu i powinna być stosowana na powierzchniach które tego wymagają - jak na przykład szlifowany kierunkowo metal. W przypadku zwykłych powierzchni wystarczy w zupełności efekt jaki uzyskuje się przez zmniejszenie reflection glosiness. Pamiętać tylko należy że troche inaczej wygląda dla blina i warda.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto