Skocz do zawartości

Mentalowy DGS Material w VRayu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak uzyskać efekt DGS z mentala w vrayu? nie chodzi mi o reflection glossinies, tzn chodzi ale musi być tym większy im bliżej jest odbijana powierzchnia, a kiedy się stykają musi być idealnie ostra :) Jakieś sugestie, porady? z góry dzięki

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

anisoxq6.th.jpg

Zakładam że o to mniej więcej chodzi...

W przypadku odbić zblurowanych (nie mogą być idealnie lustrzane) można ustawić zmiane kąta odbicia w powierzchni. Spróbuj na początek ustawić anizotropie na około -0,5 i 90 stopni. Ważny jest też rodzaj cieniowania - najlepiej wychodzi to na wardzie symulującym metal. Osobiście się tym nie bawiłem :) Dopiero mam zamiar się zająć niedługo więc nie moge nic dokłaniej powiedzieć.

  • Like 1
Napisano

Generalnie siłą blura jako takiego steruje się z poziomu reflection glosiness, co zapewne wiesz (definiuje ona bazowe rozmycie). Na to nakłada się siła anizotropii która ma wartość n gdzie: -1

 

Tak więc zmniejszyłbym wartość anizotropii do na przykład -0,4 -0,3

 

Oczywiście anizotropia działa tylko jako wzmacniacz efektu defocusingu i powinna być stosowana na powierzchniach które tego wymagają - jak na przykład szlifowany kierunkowo metal. W przypadku zwykłych powierzchni wystarczy w zupełności efekt jaki uzyskuje się przez zmniejszenie reflection glosiness. Pamiętać tylko należy że troche inaczej wygląda dla blina i warda.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności