Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak uzyskać efekt DGS z mentala w vrayu? nie chodzi mi o reflection glossinies, tzn chodzi ale musi być tym większy im bliżej jest odbijana powierzchnia, a kiedy się stykają musi być idealnie ostra :) Jakieś sugestie, porady? z góry dzięki

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 779
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jemu chodzi o defocusing a nie fresnela. A uzyskuje się go poprzez anizotropie odbić.

Napisano
  • Autor

eee hynol rozwin temat anizotropii odbić i jak ją zrobić pod vrayem :)

Napisano

anisoxq6.th.jpg

Zakładam że o to mniej więcej chodzi...

W przypadku odbić zblurowanych (nie mogą być idealnie lustrzane) można ustawić zmiane kąta odbicia w powierzchni. Spróbuj na początek ustawić anizotropie na około -0,5 i 90 stopni. Ważny jest też rodzaj cieniowania - najlepiej wychodzi to na wardzie symulującym metal. Osobiście się tym nie bawiłem :) Dopiero mam zamiar się zająć niedługo więc nie moge nic dokłaniej powiedzieć.

Napisano
  • Autor

Dzięki hynol, kliknąłem w wage :D powiedz mi tylko co zrobić żeby ten blur odbijanego przedmiotu który jest dalej był mniejszy?

Napisano

Generalnie siłą blura jako takiego steruje się z poziomu reflection glosiness, co zapewne wiesz (definiuje ona bazowe rozmycie). Na to nakłada się siła anizotropii która ma wartość n gdzie: -1

 

Tak więc zmniejszyłbym wartość anizotropii do na przykład -0,4 -0,3

 

Oczywiście anizotropia działa tylko jako wzmacniacz efektu defocusingu i powinna być stosowana na powierzchniach które tego wymagają - jak na przykład szlifowany kierunkowo metal. W przypadku zwykłych powierzchni wystarczy w zupełności efekt jaki uzyskuje się przez zmniejszenie reflection glosiness. Pamiętać tylko należy że troche inaczej wygląda dla blina i warda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności