Gość Piotr Karetko Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 Pomimo wielu prob i staran nie jestem w stanie uzyskac podobnego efektu toon shader ( http://karetkodesign.pl/toon.jpg ) . Wlasciwie chodzi jedynie o efekt kreskowania pod katem 45 stopni - reszta jest latwa do zrobienia standardowym toon shaderem. Moze ktos bylby w stanie mi pomoc. Wiem ze robi sie to przy pomocy remap, ale dalej to skomplikowana sprawa. Pozdrawiam i dziekuje za wszelka pomoc. Piotr moj emial: [email protected] ( w razie czego ).
Destroyer Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 w shaderze Toon dla przykładu z 2 kolorami ustaw w tym ciemniejszym zamiast kolory teksture kraty po zmodyfikowaniu pownna dawać linie obróć w pacment node o 45 stopni ustaw mieszanie tych kolorów na smooth i powinno zadziałać z tym że paski będą zanikać a nie sie zwężć jak na rysunku
Gość Piotr Karetko Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 DZIEKI. to dobry pomysl i dziala ale jest jedn klopot. W samej proejkcji paskow. Chcialbym aby zawsze byly one pod katem 45 stponi ,niezaleznie od powierzchni . I pomyslaem ze najlepsyzm pomyslem bedzie projekcja: perzpective i funkcja link to camera. I wszytsko byloby dobrze tylko paski sie skaluja w zaleznosci czy kamera jest bliej czy dalej ... Hmm, Any thoughts?
Destroyer Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 troche pokombinowałem i chyba już rozwiązałem problem projection node dałem na planar dołączyłem place3dTexture node dałem interactiv placment i sparentowałen go z kamerą na moje oko wygląda ok -edit- podpiołem to do nowej kamery i trzeba ustawićColor input na light angle bo przy facing angle psuje sie nie wiem czemu, jak byłooby ze standardową kamerką persp może nie byłoby problemu ale ide spać to nie sprawdze :p na kulkach te kreski troszke sie zaginają jakby ale może trzeb zwiększyć jakość i to zniknie jutro pokombinuje jak mi sie jeszcze będzie chciało :)
Gość Piotr Karetko Napisano 28 Wrzesień 2006 Napisano 28 Wrzesień 2006 Hmm, z tym planarem to byl super pomysl i wlasciwie jesliby uzywac tego na plaskich powierzchniach jest super. Ale kiedy planar rzuca texture na kula kreski sie zaginaja. Kurcze- idealna sytuacja jest wtedy kiedy mam projekcje perspective i jestem zlinkowany do kamery. Super- wtedy mam plaskie kreski pod katem 45 stopni ktore nie zaginaja. Tylko jak oddale kamere ( a wq ustawieniach mam fit to resolution) to czar pryska bo tekstura ise skaluje . Moze jest jakis posob aby to pominac... Dzieki !
brumugun Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 Obadałem właśnie tekstura ma stały rozmiar, i nie skaluje się , rozwiązanie chamskie troszkę ;), mierzyć odległość między kamerą a obiektem , można napisać expression w repeatUV w place2dTexture , ja zrobiłem (ponieważ nie pamiętam wzorku na mierzenie odległości dwóch punktów w przestrzeni , xD ) , to dałem create-> measure tool , dwa locatory , podpiąłem point constraint'em pod kamerę , drugi pod obiekt, w expresion dałem place2dTexture1.repeatV= distanceDimensionShape1.distance * 5; place2dTexture1.repeatU=distanceDimensionShape1.distance * 5; Jak jest więcej obiektów to byłoby uciążliwe, trzeba by było jakiś skrypcik napisać który by to automatyzował, na chwilę obecną nie przychodzi mi nic innego do głowy, bym musiał troszkę więcej pomyśleć może wieczorkiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się