Skocz do zawartości

Toon shader - pomocy


Gość Piotr Karetko

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotr Karetko

Pomimo wielu prob i staran nie jestem w stanie uzyskac podobnego efektu toon shader ( http://karetkodesign.pl/toon.jpg ) . Wlasciwie chodzi jedynie o efekt kreskowania pod katem 45 stopni - reszta jest latwa do zrobienia standardowym toon shaderem. Moze ktos bylby w stanie mi pomoc. Wiem ze robi sie to przy pomocy remap, ale dalej to skomplikowana sprawa.

Pozdrawiam i dziekuje za wszelka pomoc. Piotr

moj emial: [email protected] ( w razie czego ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

w shaderze Toon dla przykładu z 2 kolorami ustaw w tym ciemniejszym zamiast kolory teksture kraty po zmodyfikowaniu pownna dawać linie obróć w pacment node o 45 stopni

ustaw mieszanie tych kolorów na smooth i powinno zadziałać

z tym że paski będą zanikać a nie sie zwężć jak na rysunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Karetko

DZIEKI. to dobry pomysl i dziala ale jest jedn klopot.

W samej proejkcji paskow.

Chcialbym aby zawsze byly one pod katem 45 stponi ,niezaleznie od powierzchni .

I pomyslaem ze najlepsyzm pomyslem bedzie projekcja: perzpective i funkcja link to camera.

I wszytsko byloby dobrze tylko paski sie skaluja w zaleznosci czy kamera jest bliej czy dalej ...

Hmm, Any thoughts?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche pokombinowałem i chyba już rozwiązałem problem

projection node dałem na planar dołączyłem place3dTexture node dałem interactiv placment i sparentowałen go z kamerą na moje oko wygląda ok

 

-edit-

podpiołem to do nowej kamery i trzeba ustawićColor input na light angle bo przy facing angle psuje sie nie wiem czemu, jak byłooby ze standardową kamerką persp może nie byłoby problemu ale ide spać to nie sprawdze :p

 

na kulkach te kreski troszke sie zaginają jakby ale może trzeb zwiększyć jakość i to zniknie jutro pokombinuje jak mi sie jeszcze będzie chciało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Karetko

Hmm, z tym planarem to byl super pomysl i wlasciwie jesliby uzywac tego na plaskich powierzchniach jest super. Ale kiedy planar rzuca texture na kula kreski sie zaginaja. Kurcze- idealna sytuacja jest wtedy kiedy mam projekcje perspective i jestem zlinkowany do kamery. Super- wtedy mam plaskie kreski pod katem 45 stopni ktore nie zaginaja. Tylko jak oddale kamere ( a wq ustawieniach mam fit to resolution) to czar pryska bo tekstura ise skaluje . Moze jest jakis posob aby to pominac...

Dzieki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obadałem właśnie tekstura ma stały rozmiar, i nie skaluje się , rozwiązanie chamskie troszkę ;), mierzyć odległość między kamerą a obiektem , można napisać expression w repeatUV w place2dTexture , ja zrobiłem (ponieważ nie pamiętam wzorku na mierzenie odległości dwóch punktów w przestrzeni , xD ) , to dałem create-> measure tool , dwa locatory , podpiąłem point constraint'em pod kamerę , drugi pod obiekt, w expresion dałem place2dTexture1.repeatV= distanceDimensionShape1.distance * 5;

place2dTexture1.repeatU=distanceDimensionShape1.distance * 5;

 

Jak jest więcej obiektów to byłoby uciążliwe, trzeba by było jakiś skrypcik napisać który by to automatyzował, na chwilę obecną nie przychodzi mi nic innego do głowy, bym musiał troszkę więcej pomyśleć może wieczorkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności