robczan Napisano 28 Wrzesień 2003 Napisano 28 Wrzesień 2003 mozecie mi dokladnie wyjasnic na czym polega dzialanie mapy MASK ? wydaje mi sie ze do zaslaniania na danym materiale jakichś obszarów ale nie jestem pwwien.
VGT Napisano 28 Wrzesień 2003 Napisano 28 Wrzesień 2003 Wersja podręcznikowa: Maska kontroluje wyświetlanie mapy oraz jej przezroczystość. W przezroczystych obszarach mapy widoczne będą kolory podłoża. Na przykład kolor diffuse zdefiniowany na rolecie \'basic parameters\' stanowi kolor podłoża dla mapy diffuse zdefiniowanej na rolecie \'maps\'. Po ludzkiemu: Mając materiał definiujesz jego kolor w diffuse. Teraz za pomocą mapy \'mask\' nakładasz na diffuse jakąkolwiek bitmapę (pierwszy slot). W drugi slot wstawiasz maskę dla tej bitmapy, za pomocą której regulujesz przezroczystość. W miejscach, gdzie bitmapa ma być przezroczysta, będzie widoczny ustawiony wcześniej kolor. Stosować ją można oczywiście w dowolnym z kanałów ale na przykładzie diffuse najłatwiej wyjaśnić. Z resztą sam sprawdź. Najwięcej można się dowiedzieć, gdy samemu obserwujesz jaki efekt da dana mapa. Powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się