Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

No więc robiąc sobie mieszkanko zauważyłem pewien problem. Po małym renderze (bez żadnych świateł, tak o, żeby zobaczyć jak narazie to wygląda) zauważyłem, że na mojej szafeczce i na kawałku uchwytu jest coś dziwnego. Zobaczcie sami (zaznaczyłęm czerwienią):

 

http://img177.imageshack.us/img177/8283/llllllllllllllllna6.jpg

 

 

Nie wiem dokłądnie dlaczego tak się dzieje, ale podejrzewam, że ponieważ tekstura nakłada się na każdą ściakę osobno, a nie od razu na całą bryłę półki, to w miejscach gdzie jest bardzo wąsko, teksturka skaluje się do odpowiedniej wielkości i powstają takie paski (głowy nie dam). Ale z tym odbiciem to już wogóle nie wiem. Czy mógłby ktosmi pomóc?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 974
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

z tym przypuszczeniem masz prawdopodobnie rację, albo też z jakiegoś powodu zrobiło się planar mapping zamiast boxowskiego.

 

daj na objekt uvw map modifier i pobaw się ustawieniami (w tym wypadku box mapping),

jeśli tekstura jest kwadratowa to warto dać box którego każdy bok ma tą długość co tekstura.

w tym wypadku w edycjach bitmapy w material edytorze pod tiling wszędzie dać 1.

 

alternatywnie można unwrap modifier, ale to jest bardziej skomplikowane i w tym wypadku niekonieczne.

 

edit:

te odbicia, chyba chodzi ci o brzeżki tekstury, to wina tekstury nie maksa, jeśli tekstura z jednej strony ma inny odcień niż z drugiej to tak się robi gdy maks kafelkuje tą tekstuę.

rozwiązania:

- jest plugin "texturize" do gimpa, który ci automatycznie może to poprawić w samej teksturze

http://www.manucornet.net/Informatique/Texturize.php

- są jakieś podobne pluginy do ps, niestety nie znam, musisz poszukać

- http://www.neilblevins.com/cg_education/blurry_edged_box_mapping/blurry_edged_box_mapping.htm

- http://www.neilblevins.com/cg_education/photoshop_tips/photoshop_tips.htm

dwie ostatnie to metody bez pluginów, aczkolwiek nie wgłębiałam się w to i nie wiem o ile to ma sens.

Napisano
  • Autor

jakie to szczęście, że Biedronka jest tak blisko... :)

oczywiście robiłem tutaj niektóre rzeczy za pomocą spline+extrude i miałem w UVWMap Planar. dzięki.

Napisano
  • Autor

ech, cieszyłem się niestety trochę za wcześnie... z drewna wszystko zniknęło, ale na tej aluminiowej rrączce od szuflady nadal są jakieś białe śmieci. zmieniłem oczywiście Mapping na cylidrical i ustawiłem, ale nadal jest. i tu już nie mam pomysłu co z tym mogłem zrobić źle.

Napisano

sprobuj zwiekszyc sampling materialu lub/i filtra AA dla sceny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.