Napisano 4 Październik 200618 l No więc robiąc sobie mieszkanko zauważyłem pewien problem. Po małym renderze (bez żadnych świateł, tak o, żeby zobaczyć jak narazie to wygląda) zauważyłem, że na mojej szafeczce i na kawałku uchwytu jest coś dziwnego. Zobaczcie sami (zaznaczyłęm czerwienią): http://img177.imageshack.us/img177/8283/llllllllllllllllna6.jpg Nie wiem dokłądnie dlaczego tak się dzieje, ale podejrzewam, że ponieważ tekstura nakłada się na każdą ściakę osobno, a nie od razu na całą bryłę półki, to w miejscach gdzie jest bardzo wąsko, teksturka skaluje się do odpowiedniej wielkości i powstają takie paski (głowy nie dam). Ale z tym odbiciem to już wogóle nie wiem. Czy mógłby ktosmi pomóc?
Napisano 4 Październik 200618 l z tym przypuszczeniem masz prawdopodobnie rację, albo też z jakiegoś powodu zrobiło się planar mapping zamiast boxowskiego. daj na objekt uvw map modifier i pobaw się ustawieniami (w tym wypadku box mapping), jeśli tekstura jest kwadratowa to warto dać box którego każdy bok ma tą długość co tekstura. w tym wypadku w edycjach bitmapy w material edytorze pod tiling wszędzie dać 1. alternatywnie można unwrap modifier, ale to jest bardziej skomplikowane i w tym wypadku niekonieczne. edit: te odbicia, chyba chodzi ci o brzeżki tekstury, to wina tekstury nie maksa, jeśli tekstura z jednej strony ma inny odcień niż z drugiej to tak się robi gdy maks kafelkuje tą tekstuę. rozwiązania: - jest plugin "texturize" do gimpa, który ci automatycznie może to poprawić w samej teksturze http://www.manucornet.net/Informatique/Texturize.php - są jakieś podobne pluginy do ps, niestety nie znam, musisz poszukać - http://www.neilblevins.com/cg_education/blurry_edged_box_mapping/blurry_edged_box_mapping.htm - http://www.neilblevins.com/cg_education/photoshop_tips/photoshop_tips.htm dwie ostatnie to metody bez pluginów, aczkolwiek nie wgłębiałam się w to i nie wiem o ile to ma sens.
Napisano 4 Październik 200618 l Autor jakie to szczęście, że Biedronka jest tak blisko... :) oczywiście robiłem tutaj niektóre rzeczy za pomocą spline+extrude i miałem w UVWMap Planar. dzięki.
Napisano 4 Październik 200618 l Autor ech, cieszyłem się niestety trochę za wcześnie... z drewna wszystko zniknęło, ale na tej aluminiowej rrączce od szuflady nadal są jakieś białe śmieci. zmieniłem oczywiście Mapping na cylidrical i ustawiłem, ale nadal jest. i tu już nie mam pomysłu co z tym mogłem zrobić źle.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto