Arxis Napisano 4 Październik 2006 Napisano 4 Październik 2006 No więc robiąc sobie mieszkanko zauważyłem pewien problem. Po małym renderze (bez żadnych świateł, tak o, żeby zobaczyć jak narazie to wygląda) zauważyłem, że na mojej szafeczce i na kawałku uchwytu jest coś dziwnego. Zobaczcie sami (zaznaczyłęm czerwienią): http://img177.imageshack.us/img177/8283/llllllllllllllllna6.jpg Nie wiem dokłądnie dlaczego tak się dzieje, ale podejrzewam, że ponieważ tekstura nakłada się na każdą ściakę osobno, a nie od razu na całą bryłę półki, to w miejscach gdzie jest bardzo wąsko, teksturka skaluje się do odpowiedniej wielkości i powstają takie paski (głowy nie dam). Ale z tym odbiciem to już wogóle nie wiem. Czy mógłby ktosmi pomóc?
Ania Napisano 4 Październik 2006 Napisano 4 Październik 2006 z tym przypuszczeniem masz prawdopodobnie rację, albo też z jakiegoś powodu zrobiło się planar mapping zamiast boxowskiego. daj na objekt uvw map modifier i pobaw się ustawieniami (w tym wypadku box mapping), jeśli tekstura jest kwadratowa to warto dać box którego każdy bok ma tą długość co tekstura. w tym wypadku w edycjach bitmapy w material edytorze pod tiling wszędzie dać 1. alternatywnie można unwrap modifier, ale to jest bardziej skomplikowane i w tym wypadku niekonieczne. edit: te odbicia, chyba chodzi ci o brzeżki tekstury, to wina tekstury nie maksa, jeśli tekstura z jednej strony ma inny odcień niż z drugiej to tak się robi gdy maks kafelkuje tą tekstuę. rozwiązania: - jest plugin "texturize" do gimpa, który ci automatycznie może to poprawić w samej teksturze http://www.manucornet.net/Informatique/Texturize.php - są jakieś podobne pluginy do ps, niestety nie znam, musisz poszukać - http://www.neilblevins.com/cg_education/blurry_edged_box_mapping/blurry_edged_box_mapping.htm - http://www.neilblevins.com/cg_education/photoshop_tips/photoshop_tips.htm dwie ostatnie to metody bez pluginów, aczkolwiek nie wgłębiałam się w to i nie wiem o ile to ma sens.
Arxis Napisano 4 Październik 2006 Autor Napisano 4 Październik 2006 jakie to szczęście, że Biedronka jest tak blisko... :) oczywiście robiłem tutaj niektóre rzeczy za pomocą spline+extrude i miałem w UVWMap Planar. dzięki.
Arxis Napisano 4 Październik 2006 Autor Napisano 4 Październik 2006 ech, cieszyłem się niestety trochę za wcześnie... z drewna wszystko zniknęło, ale na tej aluminiowej rrączce od szuflady nadal są jakieś białe śmieci. zmieniłem oczywiście Mapping na cylidrical i ustawiłem, ale nadal jest. i tu już nie mam pomysłu co z tym mogłem zrobić źle.
arev Napisano 4 Październik 2006 Napisano 4 Październik 2006 sprobuj zwiekszyc sampling materialu lub/i filtra AA dla sceny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się