goral Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 Czy jest coś takiego w softimage? Soft selection to nazwa z 3dsmax ...czekam na info
-=S3B=- Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 Musisz odpalic tweak tool klawiszem "m" i tam jest cos takiego.
Gość e=mc^2 Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 tak jak ania napisala proportional to odpowiednik soft selection, nie musisz odpalac tweak toola zeby z tego korzystac, w normalnym trybie tez dziala, po prawej stronie pod zakladka transform miedzy COG i Sym, skrot Prop, klikasz prawym na tym i odpala ci sie okienko z opcjami, odpalic tez mozesz z lewej strony w modify>component>proportional
Gordy Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 Można też robić paint deformation jak ktoś lubi.
goral Napisano 7 Październik 2006 Autor Napisano 7 Październik 2006 tak jak ania napisala proportional to odpowiednik soft selection, nie musisz odpalac tweak toola zeby z tego korzystac, w normalnym trybie tez dziala, po prawej stronie pod zakladka transform miedzy COG i Sym, skrot Prop, klikasz prawym na tym i odpala ci sie okienko z opcjami, odpalic tez mozesz z lewej strony w modify>component>proportional No dobra tylko jak tego używać? Próbuje tak jak w 3ds czyli zaznaczam point, później daje prop ale to nie działa. A z tym tweek tool też nie zaznacza sie jak trzeba:(
Gość e=mc^2 Napisano 7 Październik 2006 Napisano 7 Październik 2006 zrob tak, stworz sobie grida, zmien U i V na maksa czyli 24, zeby bylo duzo vertexow, wcisnij prop, potem kliknij prawym na prop(pojawi sie okienko z opcjami, w nim kliknij sobie ta ikonke przypominajaca dziurke od klucza, u gory obok ikonek minimalizuj i zamknij, po to zeby to okienko ci sie nie zmienialo), zaznacz jakiegos vertexa, wcisnij np. v , i vertex ktory zaznaczyles powinien byc czerwony, a kilka wokol niego powinny byc troche "mniej czerwone";) i to jest obszar dzialania proportional, zeby go zmienic zmieniasz distance limit w okienku z opcjami proportional, distance limit rowniez zmieniasz kolkiem myszki, w tweak toolu jako obszar dzialania pojawia ci sie kolko, vertexy zaznaczone na czerwono pojawiaja sie wtedy kiedy "zlapiesz" jakis element, vertexa, polygona czy edga i tutaj zmieniac distance limit rowniez mozesz kolkiem myszki, poczytaj o opcjach proportional w helpie a jak w twojej scenie nie chce dzialac to pewnie masz za maly distance limit
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się